Gå til innhold

Biomor er lei seg over våre ferier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en mann som har to barn fra før. Vi har pleid å ta dem med på 1-2 måneder sommerferie. Far kunne ikke gjort det uten mine penger. Nå har biomor (ja, jeg vet at flere av dere får hikke over uttrykket) tatt kontakt med meg og uttrykt at hun ikke er glad for dette. Hun vil at vi skal ha dem over hele sommeren, men ikke ta de med på lang utenlandsferie. 

Hun var veldig sårbar i samtalen og sa at motviljen hennes kommer av at barna snakker så mye om det, og at det hun kan gjøre for dem blekner i sammenligningen. Hun sa også at hun har snakket med mannen min om dette før, men han har aldri tatt det opp med meg.

Jeg føler med henne, men samtidig gleder ungene seg veldig til denne sommeren. I fjor ble alt avlyst pga korona, men i år håper vi å kunne dra. Og så er det selvfølgelig ikke bare for barnas del jeg har lyst til å dra, det er like mye for meg selv.

Mannen sier at vi ikke skal ta hensyn til mors ønsker, da vi allerede må forholde oss til at vi har barna hele sommeren og det er da vi også kan ta ferie. Han vil heller ikke korte ned på tiden siden jeg eier en leilighet der vi ferierer, og den ekstra tiden vi blir der er gratis. Det er flybillettene som koster mest.

Men jeg blir litt ugh. Moren er en snill dame som gjør sitt beste.

Hvordan kan jeg si til henne at det er dette vi blir å gjøre på en skånsom måte? Og helst slik at hun føler hun ikke taper noe?

Anonymkode: 3d822...d36

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, ser dilemmaet, men jeg må si meg enig i far sin betraktning altså. Biomor bør heller gå i seg selv og se hva slags minner barna får når de er på ferie med dere. De minnene og opplevelsene er jeg sikker på at hun unner dem. Så får mor fokusere på hva hun kan gi av opplevelser. Kanskje å sove i hengekøye i skogen- gåturer-fisketurer whatnot. Å få dere til å slutte å gi barna en flott sommerferie vil nok heller ikke hjelpe på hennes dårlige samvittighet. 
Nå vet ikke jeg hvordan dere snakker sammen, men jeg tenker vel at dette er først og fremst en sak mellom bioforeldre. Så far får prøve å legge det frem på en hyggelig og skånsom måte. 

Anonymkode: 2aea5...374

• Liker 24
Skrevet

Har far og mor et godt samarbeid? Er det mulig at hun også kan være med dere på tur?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Du virker omtenksom ovenfor mors rolle og sårbarheten i å dele barn. Jeg er sikker på at dere har og får et flott samarbeid til det beste for barna i året fremover. Fortsett å ha denne omtanken og hensyn til hverandre og prat sammen for å finne gode løsninger. Lykke til med denne utfordringen. 

Anonymkode: 31796...61f

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger bare å eventuelt snakke med biofar. Det er hans sak, ikke din. 

Anonymkode: c194c...57f

• Liker 4
Skrevet

Her må deres se på barnas beste og ikke mors beste ❤

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Uatskillelig skrev (12 minutter siden):

Har far og mor et godt samarbeid? Er det mulig at hun også kan være med dere på tur?

Nei. Samarbeidet foreldrene i mellom er fint, men mannen har en del gammel grums. Blant annet var hun utro og han er ikke sikker på at begge barna er hans.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du trenger bare å eventuelt snakke med biofar. Det er hans sak, ikke din. 

Anonymkode: c194c...57f

Ja, jeg er enig. Men det ble min sak når mor tar det opp med meg.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Samarbeidet foreldrene i mellom er fint, men mannen har en del gammel grums. Blant annet var hun utro og han er ikke sikker på at begge barna er hans.

Hvorfor tar han ikke DNA test?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke mor barna noe av sommerferien? 

Anonymkode: 0e458...000

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Han tenker vel at det ikke endrer noe. Det er snakk om det eldste barnet. Det er mer at han vet at hun var utro osv enn at han eventuelt oppfostrer en annens barn.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke mor barna noe av sommerferien? 

Anonymkode: 0e458...000

Nei. De er hos oss hele skoleferien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som oppfostrer et barn som ikke er hans, og gjør det fordi barnet ikke kjenner sin egen pappa men bare han. Det er også eldste barnet. Han gjør det fordi han er glad i barnet og fordi barnet er knyttet til han, så antar det er samme greia hos dere.

Det er mor her som må gå inn i seg selv og bearbeide sorgen om at barna får slike sommerferie minner. Forstår det er sårt men kansje det er litt fint for henne også, at hun får mye fri elelr kan jobbe, eller hva det er hun gjør. Kansje hun kan komme opp en tur og besøke dere? Så kan du chille i noen dager, mens mor er med ungene. 

Vet ikke om det fungerer som idé da. Men hun sørger vel over tapt tid med barna sine.

Anonymkode: 28d63...82e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er veldig egoistisk av henne å be om noe sånt, nettopp fordi ungene snakker så mye om det og gleder seg veldig. Selvsagt er det sårt at mor ikke kan tilby det samme, men dette dreier seg om barna og opplevelser de kan ha i oppveksten. Her ville jeg absolutt dratt på planlagt ferie dersom muligheten melder seg. 

Anonymkode: b9d38...4a9

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er gift med en mann som har to barn fra før. Vi har pleid å ta dem med på 1-2 måneder sommerferie. Far kunne ikke gjort det uten mine penger. Nå har biomor (ja, jeg vet at flere av dere får hikke over uttrykket) tatt kontakt med meg og uttrykt at hun ikke er glad for dette. Hun vil at vi skal ha dem over hele sommeren, men ikke ta de med på lang utenlandsferie. 

Hun var veldig sårbar i samtalen og sa at motviljen hennes kommer av at barna snakker så mye om det, og at det hun kan gjøre for dem blekner i sammenligningen. Hun sa også at hun har snakket med mannen min om dette før, men han har aldri tatt det opp med meg.

Jeg føler med henne, men samtidig gleder ungene seg veldig til denne sommeren. I fjor ble alt avlyst pga korona, men i år håper vi å kunne dra. Og så er det selvfølgelig ikke bare for barnas del jeg har lyst til å dra, det er like mye for meg selv.

Mannen sier at vi ikke skal ta hensyn til mors ønsker, da vi allerede må forholde oss til at vi har barna hele sommeren og det er da vi også kan ta ferie. Han vil heller ikke korte ned på tiden siden jeg eier en leilighet der vi ferierer, og den ekstra tiden vi blir der er gratis. Det er flybillettene som koster mest.

Hvordan kan jeg si til henne at det er dette vi blir å gjøre på en skånsom måte? Og helst slik at hun føler hun ikke taper noe?

er det en mulighet å låne henne leiligheten, så hun og kan dra dit med barna?

Anonymkode: 535b8...413

• Liker 21
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du virker fantastisk. ❤

Jeg skjønner deg, jeg skjønner mor, jeg skjønner far, jeg skjønner barna og aner ikke hva jeg mener dere burde gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Uatskillelig said:

Med mindre alle er perlevenner, godt trente i kamelsvelging og innstilte på å finne seg i å ha en anstrengt ferie, er da dette en tullete idé? 

Anonymkode: 415ad...e65

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Uatskillelig skrev (28 minutter siden):

Fordi han er like glad i dette barnet som det andre uansett, og helst ikke vil ha en bekreftelse på at det ikke er hans?

Anonymkode: f899c...9a0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva mor mener, men jeg synes her det er feil av henne å gå på deg når hun ikke får gjennomslag hos biofar. Du kan skånsomt fortelle at ettersom dere har barna hele skoleferien, så vil hennes ønske forhindre dere i utenlands sommerferier helt, og du får ikke brukt leiligheten din. Dere ønsker ikke å være hjemme hele ferien, og dere ønsker ikke å betale for å leie feriebolig i Norge når du allerede har et sted. Ettersom barna trives godt på feriene med dere, så håper du hun kan glede seg med dem, heller enn å streve med det (hun er jo sjalu men ikke si det sånn til henne).

Så dere kommer til å fortsette å reise, og du hadde satt pris på om hun tok slike avklaringer med barnas far og ikke deg i fremtiden.

Anonymkode: 75f4f...00d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har dere barna kun i sommerferien ? 

Anonymkode: 9422e...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...