Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er tredjegangsfødende, men tvillinger denne gangen. Skal bli satt i gang med ballong slik jeg har skjønt det.. 

Noen som har erfaringer med dette? 
gikk det lang tid? 
I følge legen min vil det ikke hale ut i tid pga jeg har født 2 ganger før,men det kan de vel ikke vite sikkert..? 

Er så spent :) 

Anonymkode: 186a0...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ballong med min første, de satte den i, så tok jeg meg en lur. Våknet og gikk på do for å tisse og da bare falt den ut. Var for sent på kvelden til at de ville gjøre noe mer, så fikk sove resten av natten også tok de vannet på morningen. Vil tro ballongen hadde falt ut mye tidligere også hvis jeg ikke sovna. Helt udramatisk å få ballong :) 

AnonymBruker
Skrevet

Lite som provoserer meg mer enn at de beregner hvor lang tid det vil ta mtp hvor mange barn man har født.

jeg ble satt i gang med ballong i uke 38 på min første fødsel. Da fikk jeg beskjed om å vente, og at det kunne ta opp til 36 timer før noe skjedde.

Men hos meg begynte riene allerede når de satte inn ballongen, og den falt ut på do etter to timer. Hadde antakeligvis falt ut før hvis jeg gikk på do når jeg måtte. Fikk da en vaginal tablett, for å modne. Babyen var da ute etter 1 time og 20 min. 

kjenner de som har født to ganger, der 2.gangen er lengst.

min mor har fem barn, og fødsel nr 3 var den lengste og vanskeligste(skjedde naturlig). Samt baby nr 4 ble satt igang, og det lurte kroppen hennes til å tro at fødsel var aktiv, men egt var hun bare i åpningsfasen - så hun lå å hadde stormrier i 4 timer uten at det åpna seg noe spesielt. Har dog hørt en myte om at nr 3 er den verste(ikke for å skremme deg da, alle opplever det jo ikke sånn!)

Så vil tro og håpe at du får en fin fødsel uansett, men ikke len deg 100% på at dette går fort og knirkefritt fordi legen sa det på grunnlag av at det er din tredje fødsel:)

Anonymkode: d4dec...8d6

Skrevet

For min del falt ballongen ut dagen etterpå. Jeg var så glad, tenkte at da hadde jeg kanskje litt åpning... Men deg hadde jeg ikke. Så ble innlagt og fekk modningatabletter istede. Tablett nr 2 og litt tøying av åpningen førte til fremgang for min del.. 

Skrevet

Hos meg var forsøket med å sette inn ballong totalt mislykket og endte i en kjempeblødning. De droppet det og gikk rett på tampong. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...