AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d 1
Ginny Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Ikke her hvertfall. Eneste på lista di som stemmer med det vi har betalt er vintersko, de betalte jeg rundt 800 kroner for. Ellers er det der laaangt over. Det blir det du gjør det til, jeg har kjøpt mye brukt og på salg, så da var det ikke i nærheten av disse summene. Endret 4. januar 2021 av Ginny Leif 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Dette høres helt vanlig ut. Med unntak av barnehagesekk, det har ikke vi hatt før de startet å gå på tur, og trengte tursekk. Jeg syns det som er ramset opp her er konservativt. Sleng med en haug med ullsokker, tøfler, vi har hatt flere enn 5 skift med ull. Det drar raskt på seg. Anonymkode: b014d...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d Nei, det trenger ikke bli så dyrt! Det er hva man gjør det til selv. Barnehagesekk: 100-200kr Matbokser og flasker: kjøp på f.eks Clas Ohlsson til en billig penge, kanskje 50kr pr. del? Skiftetøy vet jeg ikke helt hva du mener med? Bodyer? Strømpebukse? sokker? genser? bukser? Kan fås billigere. Ulltøy bør man ha litt av, men om fem sett er nødvendig kommer litt an på. Du trenger i alle fall ikke kjøpe de dyreste merkene. Selv er jeg fornøyd med Cubus, H&M, Lindex, apotekets eget merke og lignende. Vinterstøvler kan koste mye, men se etter på salg. Vinterdress kan kjøpes på Cubus o.l eller på salg. De billige dressene kommer ofte godt ut i tester. Fleece- eller ulldress kan koste litt, men se etter salg eller billigere kjeder. Stormberg har mye fint. Ungen din trenger ikke Kivat og Hestra votter og luer. Koster cherrox virkelig 500? Finnes billigere alternativer her, eller salg. Anonymkode: b2d0c...f21 3
Glitnir Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Tja, prismessig så kan vel det stemme, men; - Du kan jo planlegge og skaffe mye på salg = masse spart. - Selv om Woolland og Kivat er veldig bra, er det ikke nødvendig med disse merkene om du ikke ønsker eller har råd. Det finnes definitivt billigere. - Dere har vel klær fra før? Tynn og tykk ull, sko, skiftetøy, dress etc? Trenger jo ikke kjøpe alt på nytt for å ha eget tøy i barnehagen. 6
Mrs Robinson Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Barnehagesekk er unødvendig. Det øvrige er jo ting dere uansett måtte hatt til en vintersesong? Du kjøper jo ikke et ekstra sett til barnehagen? 4
Gjest Geirfuglen Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Det går helt an å ikke handle for så mye. Dresser og ull er gjerne dyrt, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal kjøpe de merkene du nevner. Jeg er like fornøyd med Reflex og Janus, som er rimelig ull, som jeg er med dyrere merker. Kjøper gjerne bare Nøstebarn siden det er ubehandlet, ikke fordi det er så mye bedre. Barnehagesekk er ikke nødvendig. Vi kjøpte en fra Kaos, men de har egentlig ikke brukt den noe særlig før de begynte på storbarnsavdeling. Når det gjelder votter har vi prøvd flere dyre merker, men det er ikke nødvendigvis de jeg har vært mest fornøyd med. Matbokser og vannflasker har vi ønsket oss til jul og bursdager. Av ulldresser har jeg vært mest fornøyd med Polarn o Pyret sin, den koster vel bare 600. Og finnes sikkert rimelige og vel så gode. Vi har god råd, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe fancy greier i barnehagen, det blir fort stygt. Men en god dress er viktig, har nok gått mest for Reima. Dresser og luer fra Reima kan man også få på salg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Nei, du trenger ikke å kjøpe klær til den prisen. Sekk trenger du ikke før barnet blir stort nok til å gå på tur med sekk. Ofte er ikke det før tidligst 3år. Noen barnehager går ikke barna med sekk før de går det siste året. Sådnet er forskjellig. Holder med en sånn gjenbrukspose. Skiftetøy kan gjerne være noe arvetøy. Matboks og drikkeflaske kan du få kjøpt billig på f.eks nille ellernlignende butikker. Holder i massevis. Luer og votter kan helt fint være fra kjedebutikker også. Her har vi en sportoutlet butikk som selger gode votter til en 100-lapp. Og når det gjelder ull, så må det ikke være dyre merker. Dessuten gårndet fint uten ull også. Er ikke alle barn som tåker det en gang. Er barnet ditt 1-2år, er det så lite ute at det ikke er nødvendig med masse vintertøy. Du kan fint kjøpe en pent brukt dress, da de sjelden blir slitt i den alderen. Anonymkode: 59285...ce7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d Man kan fint bruke så mye penger, men man kan fint bruke mindre. Her er det jeg brukte (ca 5 år siden): Sekk - 100 kr Matbokser og vannflasker - ca 200 (et sett med 3 matbokser til 100,- på Coop og 2 vannflasker til 50 kr hver) 5 sett med ull - 895 kr (179 per sett, medlemskupp på Janus på Coop) Skiftetøy til barnehagen - kjøpte en stor klespakke brukt til 300 kr. Rikelig med klær til både hjemme og bhg Vintersko og cherrox - 500 kr til sammen (2 for 1 på barnas dager på skoringen) Vinterdress - 200 kr på salg Fleecedress - 100 kr Votter og lue - fulgte med i tidligere nevnte klespakke Alt dette går selvsagt ikke om du skal kjøpe inn alt på en gang, det krever litt planlegging. Men uansett vil jeg si det er fullt mulig å komme godt under de prisene du nevner. Det MÅ ikke være akkurat de merkene. Anonymkode: b48d7...4ce 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Vår begynner også i barnehagen nå. Vi har kjøpt inn følgende: - 5 joggedresser til å leke inne. 500kr - fleecedress 100kr - fleecesett 100kr - ulldress 500kr - ulldress 300kr - Reima dress 500kr - skalldress 400kr - 2 ull luer 300kr - sekk 300kr - matboks og drikke flaske 100kr - støvler 200kr -tøfler 100kr Alt er kjøpt nytt, men på salg gjennom året. Anonymkode: bf860...292
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Du trenger ikke alt første dagen ☺️ Anonymkode: 8e6eb...430 1
Sago Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Sko er dyrt, det meste annet går det an å få billigere. (Viking sko og diverse støvler er det jevnlige kampanjer på hos Coop OBS, men de er fortsatt ganske dyre.) Vi har aldri brukt så mye ull, og uansett kan man finne mye billigere enn 400 per del. Reimadresser kan du få på salg nå, ellers finnes det andre OK merker også. Jeg har gode erfaringer med Reflex. Votter og sånt er overraskende dyrt, men de holder heldigvis i flere sesonger.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d Mye av det stemmer, men noe kan man få billigere. Det er ikke alt som trenger å være av beste kvalitet, og sommer med lettere klær (og uten ull) er en mye billigere affære. Jeg ville ikke spart på vintertøyet for å si det slik. Der ville jeg gått for det beste. Trist å se kalde og våte barn som ikke kan være ute mer enn en gang ila dagen på grunn av at tøyet er for dårlig! Barn er DYRT! og i barnehagen må man også ha litt dobbelt opp av ting, men det går jo fint an å kjøpe pent brukt! Og selge det igjen! Her er min liste: Vinterdress: Reima Stavanger ca. 1300 (kan kjøpes billigere på våren, eller brukt: planlegg!) Regndress: Kattnakken to stk. ca. 799kr per/stk.Greit å ha utenpå vinterdress på søledager Tykk ulldress: Joha/Mikkline 400-800kr. Fås billigere på våren! Tynnere ulldress: Her går det meste! Name it 300-400 kr. Ulltøy: Name it eller lignende ca. ti sett (disse brukes også som skiftetøy) Kjøper ofte brukt på våren til neste sesong. Vintersko: Viking eller Kavat. ca. 800kr. Kan fås billigere ved salg og slikt. Ikke kjøp brukt. Cherrox: Kavat gummistøvler med fôr, ca 400. Nå har vi faktisk fra Europris som funker fint Sekk: Beckmann ca. 400 kr. Denne varer hele bhg-perioden. Ville kjøpt en med god støtte! Matbokser og drikkeflasker kan man bruke så mye/lite man vil på, men det må være lett å åpne og lukke, samt ikke lekke osv. Lurt med dobbelt opp om det er flere måltider i bhg. Lue og votter i ulike tykkelser og formål: vanntette votter er viktigst, samt regnvotter. Tnn lue i ull er lurt, samt en tykk lue som holder vinden ute. Altså ikke bare ull. Første året i bhg, er det ikke sikkert at de minste barna er så mye ute, så for vår del bruker vi bare en vinterdress fra Name it foreløpig. En av dem er til og med kjøpt brukt. Sparetips! Se på Finn eller Facebook etter pent brukte klær etter endt sesong eller rett før en ny sesong. På ulltøy kan man spare mye! Vinterdresser og regntøy likeså, ligg et år i forveien, så får du både brukt og nytt til en billigere pris. De fleste barn vil bruke neste størrelse året etter. Ikke spar inn på viktige klær i hvert fall, og det er viktigere med gode klær når barnet skal bevege seg mer. Om du skal ha vogn til bhg ville jeg gått for en som holder hele perioden. Der er det jo også viktig med tykke poser, regntrekk osv. Anonymkode: e1587...361 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Du må handle på nett kvinne! Er jo salg hele tiden.. Nesten alt på lista de får du til den prisen ja, men med 30-50% rabatt så blir det bedre Anonymkode: 73a9b...01e 2
Ruthven Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det koster litt ja, men ikke så mye som du har estimert. Mye har du vel fra før? Har vel ikke gått naken til nå? Barnehagesekk er unødvendig, går lite på tur med sekk før de er på storavdeling. Det sagt: du får barnehagesekker til under 300kr.Matboks og vannflasker trenger ikke å koste allverdens. Men matboks/vannflaske varer uansett lengre enn klær. Billigere ulltøy er helt supert, både de fra kjedene (Cubus/Lindex) og Janus, Reflex fungerer ypperlig. Følg med på salg, da får man også merkene du nevner til en grei penge (men jeg er altså ikke mer fornøyd med de dyre merkene kontra andre). Ikke sikkert du trenger 5 sett heller, ull kan flekkvaskes ved behov og dersom du bruker t-skjorte/kjole over så kan det godt brukes flere ganger. Skiftetøy er da bare noe ekstra tøy du allerede har, her inkluderer det da ullsettene nevnt over, helt unødvendig å kjøpe inn noe ekstra. Og trenger du det kan det fint kjøpes brukt. Vinterstøvler legger jeg alltid penger i, men jeg kjøper alltid på salg. Bare å søke litt rundt så dukker det alltid opp noe som er nedsatt. De minste klarer seg fint uten en dyr dress, utetiden er begrenset og de sliter ikke på klær. Det betyr og at du kan kjøpe brukt - Reima i de minste størrelsene har jeg kjøpt til 3-400kr. Fleece bruker vi ikke, men fleecesett koster ikke allverdens. Ulldress kan kjøpes på salg eller brukt. Tre barn, aldri hatt Kivat-lue. Er da mange andre luer i ull med vindstopp. Reflex har votter med ullfor som er helt ok, men i våre barnehager har de anbefalt tovede ullvotter til de minste (finnes å få kjøpt i butikk, ellers så er det mange som strikker og selger på Finn). Hestra er veldig gode (har de selv), men de er for tunge og stive for de minste. Regnvotter selges til en billig penge hos kjedebutikkene (feks 79/98 hos obs) og de fungerer helt ypperlig. Støvler med ullblandingsfor («cherrox») finnes flere steder. Vi hadde cherrox fra Viking, men Friends hos Coop (299kr) er så og identiske og vi har hatt de i mange år. Har fått anbefalt Pyttpytt hos Sport Outlet (175kr), som er veldig myke og lette, men anbefalingen kom litt sent. I tillegg må du ha regntøy. Jeg sverger til et tynnere to-delt sett, så kan buksa brukes over dressen ved behov. Har hatt regntøy i alle prisklasser og synes kvaliteten på mange rimelige merker er helt på høyde med de dyrere. Ang antall så har vi aldri hatt flere sett regntøy/dress i samme størrelse. Er det skittent i bhg må det uansett hjem for vask. Endret 3. januar 2021 av Ruthven
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Det var jo kanskje litt lite gjennomtenkt at dere ikke satte noe av dette på ønskelisten til jul, tenker jeg, men sånn kan det jo være når man er helt nye i gamet. Her er noen tips 😊 Matboks og drikkeflaske er fine gaver - i vår familie og vennekrets sender man spesifikk link til produktet/modellen man ønsker seg, når besteforeldre/tanter/andre spør etter ønsker. Ull i fremtidige str er smart. Ikke kjøp det når du trenger det; kjøp det på salg på vårvinteren året før. Det du oppdager at du mangler senere kjøper du lett på finn.no. Vi har 7-8 ullsett til innebruk til vårt barn hver vinter (2 ligger som skiftetøy i bhg til enhver tid), og kjøper aldri til over halv pris. De fineste har hun fått i gaver - si ifra at dere ønsker dere det, samt størrelse! Å kjøpe utstyr som kan brukes lenge er også smart: Vi ønsket oss en Fjällräven Kånken Mini som stellesekk da vi ventet barn (plass til stellematte, servietter, poser, to skift og tre bleier. Denne sekken ble perfekt tursekk til barnehagen etterpå. Uteklær kjøper du brukt: Veldig mange har «fintøy» til hjemmebruk som nesten aldri blir brukt - en fin, instavennlig Reimadress, pustende allværstøy fra Wheat, mellomlag fra Nøstebarn. Dette vokser barna fra før de rekker å bli slitt engang, og da kan du le hele veien til banken når du kjøper det billig på finn og Tise. Luene fra Kivat er faktisk verdt hver krone, men også disse finner du brukt. Søk på Hettelue på finn. Kivat er bedre enn Reimas hetteluer for de barna som ikke liker at halsen på luen strammer litt rundt halsen deres. Min er 6 år nå, og er på sin tredje Kivatlue - de vokser med barnet veldig lenge! Slektninger som strikker er også gull! Bare pass på å unngå lyse, sarte farger som lett blir stygge i barnehagen. Anonymkode: 436d2...a16 2
Aureka Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Har ikke barn i barnehage, men mat og vannflasker til kr 500, hvordan er det mulig? Og hvor mange trenger man liksom? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d Du kan få ting laaaangt billigere! Se her: Sekk 149 kr: https://www.stormberg.com/no/rulle-sekk-barn?audience=shopping&gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD_f2z0D9nNr-dkgSwj9BI-xOYnQLHEiN5--JEZrmabHLgdGkUJSvvUaAknREALw_wcB Matboks fra 39 kr: https://www.clasohlson.com/no/Hjem/Tilberede-og-oppbevare-mat/Matbokser/c/1390 (Tips: disse pynter du med fine navnelapper fra Lappeliten, der får man også store lapper til matbokser). Ulltøy: Masse på salg: https://www.petterpia.com/categories/ull-salg?gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD8Hn4Ib_v7DRmpSzA78VGgf_U7isNiIz_IflX0s0MFd6GKRpniBf-4aAkWcEALw_wcB https://www.colorwool.no/produktkategori/barn/ull-pa-salg-barn/ Skiftetøy ca 300 kr - Du trenger ikke mer enn to bukser, to gensere, sokker, truse, en strømpebukse. Kjøp på salg! Cherrox 550 kr (hiv oppi en ull-såle): https://www.jollyroom.no/barnesko/vintersko-boots/viking-extreme-vinterstovel-navy-red Vintersko fra Ecco (gode!) 500 kr: https://www.miinto.no/p-7155713-vinnterstovle/Black?gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD_-myjiGSEfFU91XhlVHFu5c9xPdcj4PwKbaFWIalamWUnJER6K-a8aAmiiEALw_wcB God vinterdress, 800 kr (finnes også rimeligere) https://www.jollyroom.no/barneklaer/yttertoy/vinterdresser/reimatec-gotland-vinterdress-navy Ulldress, 380 kr (fleece dress trenger du ikke, bhg vil alltid kle på ull hvis du har ull og fleece liggende der...): https://brobrobrille.no/products/4974526-ulldress?variant=32243433832497¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&utm_campaign=gs-2019-05-27&utm_source=google&utm_medium=smart_campaign&gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD8CuUeA-fRQnpXEpI_dz-VGxTYIrhVcZQIMD1dzPpivCG5UO3TKaMkaAtpaEALw_wcB God ullue, 250 kr: https://cubus.com/no/p/balaclava-i-myk-ull-grabla-baby-og-barn-luer-baby/7253835_F572 Gode votter, 189 kr: https://www.jollyroom.no/barneklaer/tilbehor/hansker-votter/didriksons-biggles-zip-votter-hurricance-blue?gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD-5bDT94cmrlw5JxgcTBYUL6OoVXg-RS0ABEFzuWKkcX84vRofY60kaAkIREALw_wcB Anonymkode: 73a9b...01e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Høres helt vannvittige ut de prisene dine. Her er hva jeg betalte, kodeordet er salg. Barnehagesekk - 50kr på salg på Norli Matbokser og vannflasker - 2 stk matboks fra Ikea til 39kr stk, flaske 40kr Jollyroom og flaske 10kr fra Extra leker. Barnehagetøy inne (vinter) - 3 sett Janus ullundertøy til 99kr settet, kjøpt på Coop på salg Skiftetøy til barnehagen - diverse kjøpt på 50/70% på H&M ca 300kr Vinterstøvler - et par Viking til 500kr på salg på XXL Vinterdress - 300 kr merke Reflex fra Barnas Hus kjøpt på 70% salg. Fleecedress - 100 kr merke Reflex fra Barnas Hus kjøpt på 70% salg. Votter og lue - 250 kr merke Reflex fra Barnas Hus kjøpt på salg Cherrox - 99 kr på sport outlet butikk Anonymkode: a3298...799 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er snart barnehagestart for vårt første barn. Har snakket med flere i familien og venner for å høre hva som er «vanlig» utrustning til barnehagen, og prisnivå. Jeg synes dette virker DYRT. Er det representativt? Barnehagesekk - cirka 400 Matbokser og vannflasker - cirka 500 Barnehagetøy inne (vinter) - minst 5 sett med ull, cirka 400 kr per del (altså rundt 4000 kr!). Merker som er nevnt er Hust&Claire, Colorwool, Joha. Skiftetøy til barnehagen - cirka 500 Vinterstøvler - cirka 800 per par (Viking eller lignende merke) Vinterdress - cirka 1000 (Reima eller lignende merke) Fleecedress, ulldress - cirka 1000 Votter og lue - minst 1000 (Hestra votter og Kivat lue) Cherrox - cirka 500 ... Og dette er bare vinteren, og alt er ikke med her engang 😱 Forstår ikke hvordan noen har råd til flere barn, med mindre klær kan gå i arv. Anonymkode: 4fbdf...20d Sekk: fikk i presang (det har jo vært jul nå, hva «ønsket» ettåringen seg da?) Matboks: billig. Vannflaske: billig. Bruker ikke ull. Har masser av vanlige klær til inne-og utebruk. Du kjøper da ikke eget skiftetøy? En utedress kjøpte vi, kosta vel 600-700? Kjøpte noen fine vintersko på salg, var tom et sånt merke dere skriver om her (kavat?), halv pris, har aldri betalt 800 for barnesko. Flis og votter og luer og gensere og joggebukser og strømpebukser og cherrox og yttertøy, støvler og regntøy hadde vi fra før. Vi arver mye. Kjøpte tøfler. Anonymkode: 686d3...957 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå