Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hvis baby gang på gang reiser seg opp? Legger du ned gang på gang? Lar du baby drive? 

Om baby bare driver i timesvis, står du opp eller sitter du inne på rommet? 

Andre erfaringer? 

Anonymkode: ec8d0...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet i søvn til de sluttet med pupp rundt 4 år gamle, med unntak av 3 mnd fra 21-24 mnd da vi sluttet med nattamming. Tok stort sett rundt 10-20 min, trygg og fornøyd unge og koselig slutt på dagen.

Når far la pleide han å sette ungen overskrevs på fanget, holde hen inntil seg og gynge på sengekanten til hen roet seg helt/nesten sovnet. Mens han sang/nynnet. Så la han hen ned, og lå inntil og sang og koste til hen sovnet skikkelig. Det tok lenger tid, 30-40 min, så jeg tok stort sett legging i de årene. 🥰

Savner det nå som yngste er 5, og legger seg uten amming eller gynging. Nå er det bare nattasang og så litt kos før vi går ut. 🥰

Anonymkode: 31e5d...8f4

• Liker 4
Skrevet

Drive? Hva mener du? Kjører?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går vi ut av rommet når vi er ferdige med nattasang og siste kos. Snuppa reiser seg opp ca 1000 ganger hver kveld. Lar henne bare holde på. Går inn om hun begynner å gråte, legger henne bare ned, stryker litt på henne og sier god natt. Skulle det eskalere til skikkelig gråt tar vi henne opp og koser med henne til det har roet seg. Så legger vi henne ned igjen og kjører samme opplegg videre. Min erfaring er at hun syns det er mindre stas å holde det gående når vi ikke sitter ved siden av senga. 

Anonymkode: dc30a...085

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste er nå 13 mnd. Vi samsover. Vi legger henne når hun er trøtt og går ut av sengen igjen når hun har sovnet. Hun avvente seg selv med amming ved 11,5 mnd, før det ammet jeg henne i søvn. Mine to andre barn har vært ganske like, men styrte mer med å få lagt dem i egen seng enn det vi har gjort med minsten. Dette er siste barnet og synes bare det er kos med en sånn liten størrelse 😍

Det viktigste er at barnet er trøtt, og vi har unngått lesing/synging/lys på soverommet i mest mulig grad helt fra start. På med pysjen, pusse tenner og natta og ikke mer oppmerksomhet. Er det umulig å sovne får de leke litt mer i stua - ingen av mine har vært innstilt på faste klokkeslett før de sluttet å sove på dagtid.

Anonymkode: ffbd5...ba6

• Liker 2
Skrevet

Aaah, sliter så med det samme nå. Hun er også 11 mnd og holdt det gående til langt ut på kvelden i 2-3 uker nå... Ingen råd dessverre. Men du er ikke alene !

AnonymBruker
Skrevet

Vår på 11 mnd. sovner som regel raskt i bil, vogn i bevegelse, i bæresele og ved å ammes i søvn. Hun er altså på en måte lett å legge, men sovner ikke uten disse formene for hjelp. 

Forrige baby turnet rundt i sengen i en evighet (timesvis) på samme alder, og gråt hvis vi gikk ut.  Det ble vel egentlig ikke bedre før rundt 1,5 år, og jeg vet ikke helt hvorfor. Vi gikk ut og inn og ut og inn av rommet hele kvelden, og til slutt ga jeg opp og begynte å sitte inne hos henne og hørte på podkast mer øretelefoner. Veldig gradvis begynte hun å sovner raskere.

Anonymkode: 2edbf...55f

• Liker 1
Skrevet

Ammet alle mine i søvn i den alderen.

• Liker 1
Skrevet

Vi samsover. Ammer i søvn, hvis han ikke sovner av det må jeg vugge han til han sovner.

• Liker 1
Skrevet

Min er 10 måneder. Hun får en skvett melk på senga, så setter vi på litt lav natta musikk og stryker litt på ryggen og småprater. Deretter går jeg ut. Hun sovner ikke om vi er på rommet.

Hun driver å turner en del og sutrer litt, særlig rett før hun sovner. Jeg går aldri inn med mindre det er ordentlig gråt. Hun sovner relativt raskt. Snur henne riktig vei og tar på dyna når hun har sovna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...