AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Heisann! Hadde en gastric sleeve oktober 2019 og har gått ned fra 120 kg til 57 kg på det året. Jeg er nå blitt gravid og er litt engstelig angående mat når det kommer til baby. Jeg vet hva man skal spise og har full kontroll på hva som er et bra kosthold, problemet er mengden. Kan vel sammenlignes som at jeg får i meg en halv-1 hel brødskive i mengde per måltid. Spiser mest bare proteiner og grønnsaker hvis jeg har plass, lite karbo. Er også 8 uker idag og har time hos gynekolog 20 januar for «utredning» som det står så fint i innkallingen. Noen som har erfaring med hva som skjer såppas tidlig? Kommer til å få god oppfølging hos legen min gjennom hele graviditeten, men ønsker gjerne å høre noen andre sin personlige erfaring når det kommer til dette. Selv om det var tidlig eller sent i svangerskapet at noe dukket opp Anonymkode: 60e10...2a4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Hei! Litt usikker på hvilket svar du leter etter. Jeg er normalvektig og hadde et fint svangerskap, men ikke tatt gastric sleeve. Som regel er jo mange veldig kvalme (meg selv inkludert..) og kaster opp. Da blir det ikke mye spising.. Så lenge du får i deg næring er det mer enn godt nok😊 man skal ikke slanke seg med vilje, men kvalme kan ha mye å si for hvor mye man får i seg. Anonymkode: d3a4f...b96
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Litt usikker på hvilket svar du leter etter. Jeg er normalvektig og hadde et fint svangerskap, men ikke tatt gastric sleeve. Som regel er jo mange veldig kvalme (meg selv inkludert..) og kaster opp. Da blir det ikke mye spising.. Så lenge du får i deg næring er det mer enn godt nok😊 man skal ikke slanke seg med vilje, men kvalme kan ha mye å si for hvor mye man får i seg. Anonymkode: d3a4f...b96 Tenker litt mer problemer relatert til sleeven spesifikt men greit å vite at noen sliter generelt pga kvalmen også, så blir jo litt det samme i den første perioden kanskje? Har ikke hatt noe særlig kvalme selv enda.(bank i bordet) bare litt nervøs på hele greia med tanke på operasjonen. Har vært gravid tidligere, har en datter på 6 år men i det svangerskapet slet jeg utrolig med kvalme og endte opp med å legge på meg så mye som jeg gjorde. Alt i alt var det en forferdelig graviditet som endte i svangerskapsforgiftning og fødsel 10 dager på overtid uten at epidural virket, morkaka satt fast , brakk halebeinet og jeg blødde nesten ihjel. Og alt føles bare så annerledes denne gangen 😛 og håper jo for guds skyld at historien ikke repiterer seg selv Anonymkode: 60e10...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå