Gå til innhold

Tror dere alle som bor på kvikkleire kommer til å flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å bodd på det.. Må være en grusom følelse.

Anonymkode: 6f4e1...e41

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere titusen bor på kvikkleire. Jeg er en av dem og er ikke bekymret

Anonymkode: 2ca30...b93

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det nok blir vanskelig å selge disse husene nå. 

Leste at sørlandet sykehus skal bygge nytt psykiatrisk sykehus i et sånn område.. Det er itillegg rett med en stor elv. Virker ikke helt i henhold 

Anonymkode: e7833...709

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å flytte, så alle kommer ikke til å flytte. 

Anonymkode: bda63...ec8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig har Jeg har aldri tenkt på dette før denne tragedien inntraff.
De forklarte at alle var inneforstått med risikoen, men jeg tror ikke det er sånn at alle var kjent med dette. Ikke de jeg kjenner som er tilflyttere og bor i området nå iallefall. 
Jeg vil tro at de færreste vil bo på kvikkleire. 

Det er knusende å tenke på hva som har skjedd💔 Jeg sørger med alle involverte og kondolerer til alle som har mistet sine nære. 

Anonymkode: 6c2aa...cfe

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å flytte, så alle kommer ikke til å flytte. 

Anonymkode: bda63...ec8

Kan jeg spørre hvordan du klarer bo der, når du vet at det kan skylle bort huset ditt på 1-2-3? Når som helst..?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Men hus som ligger på kvikkleire vil bli tyngre å selge. Det hjelper ikke at myndighetene sier at det er trygt. 

Anonymkode: 4af21...c7c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs om alle har råd til å flytte, det er ikke sikkert noen vil kjøpe huset akkurat der det er kvikkleire...

Anonymkode: 958b3...361

• Liker 5
Skrevet

Kjenner jeg er ekstra glad for å bo på fjellgrunn, det skal jeg gladelig innrømme 

• Liker 16
Skrevet

Det blir nok et helt annet fokus på dette nå fremover, vil tippe det vil påvirke verdien. Informasjon om grunnforhold burde vel strengt tatt stå i informasjonen fra megler 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at nesten hele Osloområdet ligger på kvikkleire.. Samme med trøndelag. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet alle som bor i en skråning etter Hatlestad-raset (ikke kvikkleire) i Bergen i 2005? Nei. 

Anonymkode: f4f36...42e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser at nesten hele Osloområdet ligger på kvikkleire.. Samme med trøndelag. 

Det gjør ikke det hvis du zoomer mer inn på kartet.

Anonymkode: f2d65...ebe

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp nær der de store kvikkleirerasene gikk i Trøgstadområdet for 50 år siden, og hørte historiene om hvor tilfeldig overlevelse og død ble fordelt de dagene. Jeg har alltid hatt det i mente, at jeg ikke skal bosette meg et sted der det er marine leirer. 

Egentlig er det så enkelt som at det du har tilstrekkelig kunnskap om, det kimser du ikke av «selv om det har bodd folk her i århundrer». 

Anonymkode: b38ae...ba5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Et av Norges største borettslag er bygd på kvikkleire.

Min leilighet er visst også bygd på kvikkleire (men lite område og ansett som lav risiko), men jeg har likevel lyst til å flytte. 

Anonymkode: a45c5...8a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kommer nok til å være småredd en stund etter Gjerdrumhendelsen, men blir for mye styr å flytte.

Anonymkode: a4a89...4c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at det nok blir vanskelig å selge disse husene nå. 

Leste at sørlandet sykehus skal bygge nytt psykiatrisk sykehus i et sånn område.. Det er itillegg rett med en stor elv. Virker ikke helt i henhold 

Anonymkode: e7833...709

De holder allerede på å bygge dette sykehuset. De holder også på med sikring av området. Spør ikke meg hvordan de sikrer, men de sier at de gjør det. 

Anonymkode: 91e29...3e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir nok glemt etter noen måneder og livet går videre. Sånn er det alltid.

Anonymkode: 1c754...3c8

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Jeg gikk 6 år på barneskole som lå bare noen hundre meter fra der det gikk et kvikkleireskred som tok et liv bare 14 år før jeg begynte der. Skolen ble bygget året før jeg begynte, altså 13 år etter skredet. Skolen ligger der fortsatt og er i full drift, over 45 år etter at den ble bygd.

Vi har massevis av boliger og andre bygg på kvikkleire i dette landet og slik vil det fortsette  å være. Slike skred skjer nå og da, og så går lovet vid.

Anonymkode: 6cd15...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De holder allerede på å bygge dette sykehuset. De holder også på med sikring av området. Spør ikke meg hvordan de sikrer, men de sier at de gjør det. 

Anonymkode: 91e29...3e5

Det var sikret på Gjerdrum også...

Anonymkode: 1c754...3c8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...