Gå til innhold

Noen her som ikke drikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Vurderer å kutte ut alkoholen helt. Blir så ufattelig dårlig og psykisk påkjenning i dager etterpå. Noen her som lever uten alkohol? Er det «problematisk» for det sosiale? Eller aksepterer folk at du velger å være edru? :)

Anonymkode: 14413...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

har vært edru i 2 år jeg nå. har det fint og savner ikke alkohol. folk respekterer at jeg ikke drikker. kvinne 40

Anonymkode: 437cb...7e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke hatt venner som ikke aksepterer at jeg ikke drikker, så det er ikke et problem. Om random folk har noen negative følelser omkring at jeg ikke drikker, så er det deres problem, ikke mitt. 

Anonymkode: 15dfd...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke smakt på over 10 år. Men har alltid en eller to Pepsi Max boks i vesken 😂 

Anonymkode: 17cf2...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kuttet ut alkohol for mange år siden, magen tåler det ikke. Har ikke savnet det heller😊

Anonymkode: 84c37...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Helt uproblematisk. Noen spør hvorfor, da svarer jeg på det. 

Anonymkode: d7353...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri drukket og det har aldri vært noe problem, men blir ofte spurt hvorfor jeg ikke drikker, som om folk venter at jeg skal svare at jeg er tørrlagt alkoholiker eller noe, litt irriterende i lengden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk merker ikke at jeg er edru på fester fordi de er fulle 😁 

Anonymkode: eeae1...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke heeeelt avholds, men liker ikke alkohol og drikker kun hvis jeg skal feste skikkelig, noe som skjer 1-2 ganger i året. Drikker aldri når folk tar et glass til maten etc. Jeg er 33 og merker ikke noe drikkepress eller at det er et problem at jeg takker nei, men opplevde mye drikkepress fram til slutten av 20-årene. 

Anonymkode: 2c4ff...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri drukket alkohol, og det har aldri vært noe problem. Jeg har heldigvis gode venner som heller ikke drikker spesielt mye, og som i hvert fall ikke har noe problem med at jeg ikke gjør det! Det er helt uproblematisk! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet.. 

Ikke drukket på 10 år. Aldri tenkt noe på hva andre måtte mene om det.. 😐

Anonymkode: 6ac74...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i praksis "avholds", og har aldri opplevd det berømmelige "drikkepresset", noe som får meg til å undres på om det er noe den "drikkeglade" lager inni sitt eget hode, for å forsvare drikkingen.

Anonymkode: 94a82...87a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

Vurderer å kutte ut alkoholen helt. Blir så ufattelig dårlig og psykisk påkjenning i dager etterpå. Noen her som lever uten alkohol? Er det «problematisk» for det sosiale? Eller aksepterer folk at du velger å være edru? :)

VENNER aksepterer deg for ditt valg!!!

Håper ikke dette er et seriøst spørsmål, men m det faktisk er det...  Du velger selv om du inntar alkohol eller ikke og hvis du blir så dårlig som du påstår her forstår jeg virkelig ikke hvorfor du vurderer å drikke i det heletatt!!! Godtar ikke vennene dine at du er edru må du desverre ut å finne deg noen nye venner!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg drikker ikke da jeg får så vondt i hodet selv av små mengder alkohol. Jeg har opplevd at venner sier «men litt kan du vel ta?» men de respekterte fort at jeg høflig takket nei 😊 jeg er med på fester og ingen merker det litt utpå kvelden 😅

Anonymkode: 5c651...ad1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg sluttet å drikke noen måneder før eg vart gravid. Tok folsyre, levde ganske sundt. Så kom baby, amming og lite søvn. Savna ikkje akkuratt festing, nytt kapittel i livet. No er det 3 år siden, ser liksom ikkje ein setting der alkohol hadde vore relevant eigentlig. Har blitt avholds. Frå 18~22 drakk eg som ein svamp i helgene og kunne drikke store russere under bordet utan problemer.

Vist du ikkje synest alkohol beriker livet ditt kan du jo ta pause i halvt år eller år og berre prøve? Du må jo ikkje bli avholds resten av livet liksom. Eg stortrivest som avholds.

Anonymkode: 64f6c...a82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, etter jeg fikk barn ble det naturligvis mindre. I tillegg har jeg en jobb som gjør at jeg må opp Kl 05 som fører til at det frister mindre å drikke i helgene, fordi jeg får økt søvnbehov. 
Har derfor takket nei til alkohol de siste årene. Og selv om jeg mange ganger kunne tenkt meg å drukket en kveld eller noe, så har jeg aldri angret dagen derpå. Og mandagen etter der igjen er jeg uthvilt og klar for ny arbeidsdag. 
Når folk spør om jeg ikke drikker, sier jeg bare at jeg ikke gjør det. Tenker at det spiller liten rolle hvorfor? Om man ikke vil, ikke kan, eller hva det skulle være. Har blitt flinkere til å ikke bry meg hva andre tenker om mine valg.

Anonymkode: a8817...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er i praksis "avholds", og har aldri opplevd det berømmelige "drikkepresset", noe som får meg til å undres på om det er noe den "drikkeglade" lager inni sitt eget hode, for å forsvare drikkingen.

Anonymkode: 94a82...87a

Folk opplever det vel lite som avholds, det er den dagen man reduserer ellee kutter ut drikkingen presset dukker opp. Jeg ble kuttet ut av enkelte venner da de skjønte at jeg mente alvor og ikke ville drikke noe særlig mer. (max 1 glass) 

Anonymkode: a43fe...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei

Nei:) det er ikke problematisk. Nå er jeg, akkurat som en "periodedranker" en " periodeavholds" Men det ødelegger ikke på det sosiale. Tvert i mot har jeg det morro med alle andre som blir svært fulle. Jeg er 100% i kontroll som edru, det liker jeg🙂 

Jeg fyller flasser med brus og muncholm. Ingen har reagert på det, hadde de reagert på valget mitt, hadde jeg ikke ønsket å være deres venn lenger. Lykke til til en bedre kropp og sjel! Det var slik jeg følte det. (Og jo, alkohol skader hjernen, ved å være avholds utsetter du skadene😉, der er altså en meget intelligent avgjørelse) 

Anonymkode: 7f285...94c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyller glasset med brus og muncholm skulle det stå.. 🙄

Anonymkode: 7f285...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker litt når jeg er på ferie,  men svært sjelden ellers.  Liker å ha kontroll og å være kjørbar.  Og som deg, så blir jeg dårlig i flere dager hvis jeg drikker noe mer. 

Det om en vil drikke bør være ens egen beslutning og de som ikke respektere det, de er ikke ordentlige venner. Kan du ikke bare prøve for å se hvordan det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...