Isabella Moon Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Tok laparaskopi (kikkhullsoperasjon) for 8 uker siden, og sårene på siden av magen har grodd fint. Men såret i navlen begynte i uke 6 og føles litt ømt. Jeg har dyp navle så jeg har ikke våget å kikke så grundig da jeg har vært redd for å rive opp noe der inne. Jeg begynte å rense det med bomullpad med litt pyrisept 3-4 ganger pr dag og etter noen dager gikk ømheten vekk. For 3 dager siden gikk jeg en times tur og hadde på ei bukse som gnissa litt mot navlen. Siden da kom ømheten i navlen tilbake, med stikkende/litt brennende følelse av og til. Jeg rensa i går og idag med qtips dyppet i pyrisept, og når jeg dytter huden litt tilbake ser jeg at det er et sår der inne som blør litt friskt blod. Det ser fuktig ut der inne (pyrisepten som ikke tørker opp pga at det er for "tett" i navlen og lite luft som kommer til?). Er det ikke på tide at såret lukker seg nå, etter 8 uker? Jeg er bekymra, kommer til å kontakte legen i morgen. Har ingen tegn til infeksjon utover det som er beskrevet ovenfor. Er det andre som har hatt kikkhullsoperasjon og opplevd at såret i navnet er treigt til å gro?
Candiru Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Prøv så godt du kan å få det tørt inni der. Sår gror bedre når de er tørre. Ta en liten pause med pyrisepten, og du kan føne forsiktig etter dusj så det tørker. Hvis ikke det hjelper så la legen se på det. 2
Isabella Moon Skrevet 3. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2021 Candiru skrev (50 minutter siden): Prøv så godt du kan å få det tørt inni der. Sår gror bedre når de er tørre. Ta en liten pause med pyrisepten, og du kan føne forsiktig etter dusj så det tørker. Hvis ikke det hjelper så la legen se på det. Tusen takk for svar, skal følge rådene dine! Tror jeg ikke tør annet enn å la legen se på det i morgen uansett, da jeg er kjemperedd for infeksjon.
Candiru Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Isabella Moon skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar, skal følge rådene dine! Tror jeg ikke tør annet enn å la legen se på det i morgen uansett, da jeg er kjemperedd for infeksjon. Sikkert lurt 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Hårføner er supert å bruke 😊 Anonymkode: c5353...247 1
Isabella Moon Skrevet 3. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hårføner er supert å bruke 😊 Anonymkode: c5353...247 Skal prøve det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå