Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod på slalom da jeg var liten, men nå 20 år etter så tørr jeg ikke. Jeg kjenner at det knyter seg inni meg. For noen år siden pressa jeg meg for å bli med,  men jeg klarte nesten ikke komme meg ned og jeg måtte sette meg ned på rumpa hele veien ned og tenkte flere ganger at jeg aldri kom til å komme meg ned. Det er den verste følelsen jeg har hatt i hele mitt liv. 

Samboeren min er veldig glad i å stå på slalom , og vil ha meg med. Jeg har sagt at jeg ikke tørr , vil eller har lyst. Han tar med barnet vårt på slalom også. Når jeg sier at jeg ikke vil bli med sier han ting som:

"Hvorfor vil du ikke? Det er ikke noe å være redd for "

"Slutt og oppfør deg som en baby"

"Jeg skjønner ikke at du ikke har lyst å hjelpe barnet vårt ned bakken "

"Det må ha skjedd noe alvorlig , siden du nekter å stå "

"Du stod jo før, det er jo bare å skjerpe seg "

Jeg prøver å forklare at jeg er redd og at det knyter seg i hele kroppen min og at hele meg stivner. Han gir seg ikke og fortsetter å si det samme tingene uansett hva jeg sier. I stad så ble det nok for meg og jeg ba han dra til helvete før jeg gikk for meg selv. Da følger han etter meg og vil ha en forklaring på hva som har skjedd som er så traumatisk at jeg ikke vil prøve å stå på slalom for barnet vårt og hans skyld. Jeg prøver på nytt og forklare, men han nekter og forstå. Til slutt så slutter jeg å svare,  da gikk han og skrudde av lyset og sa at jeg burde få meg litt søvn sånn som jeg oppførte meg .

Er det virkelig så uvanlig å respektere at jeg ikke vil det ? Eller burde jeg presse meg litt mer ?

Hva kan jeg si sånn at han forstår det? 

Anonymkode: 1874f...700

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ganske umoden ut. Nei betyr nei.. Ungen får ikke hele livet fratatt om mor ikke vil stå på ski.

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Han oppfører seg så tåpelig at det er vanskelig å gi deg noen gode tips. 

Anonymkode: 18ae4...4d0

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg var gul og blå nedover hele beina, og sår / kuler , etter den siste turen og ikke klarte å sitte på en uke. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Ingen må stå på slalom selv om de har barn.

Jeg hadde ordnet det alene om min mann ikke ville være med å stå med våre barn.

Han kan vel klare seg alene i bakken? Du kan jo være med å holde deg i bunnen/varmestua, stå klar med mat og kakao når de skal ha pause? Være til stedet og heie på barnet til fots ved barnebakken i starten?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
duttings skrev (Akkurat nå):

Ingen må stå på slalom selv om de har barn.

Jeg hadde ordnet det alene om min mann ikke ville være med å stå med våre barn.

Han kan vel klare seg alene i bakken? Du kan jo være med å holde deg i bunnen/varmestua, stå klar med mat og kakao når de skal ha pause? Være til stedet og heie på barnet til fots ved barnebakken i starten?

Ja, det er jeg også. Men det er tydeligvis ikke godt nok. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt på samme måte med mannen min.. men omvendt situasjon.. jeg elsker langrenn og slalom, og han vil ingen av delene.. har mast på han mye, og han prøver for min og barnas skyld (langrenn), men slalom tør han ikke.. og syns det er leit, når vi har 3 små barn som jeg ønsker å få flinke på ski fra 2 års alder 🤣  

men respekterer selvfølgelig han ikke tør og vil, så blir til at han er på hotellet og at jeg tar med 1 barn av gangen ut 😁 

Anonymkode: 42a4f...2a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du bør klare å være mer konkret enn "Det knyter seg i hele kroppen og jeg stivner". Jeg syns du bør kunne komme med en ordentlig forklaring på hvorfor dette skjer, når du dropper å bli med barnet ditt i bakken. Mannen din er antagelig så skuffet at han trenger en detaljert forklaring På problemet for å skjønne hvor fælt det er for deg.

Når det er sagt, så overlever barnet fint med at bare pappa blir med i bakken, selv om h*n sikkert gjerne ville hatt med deg også. Du skal ikke presse deg til noe du er så livredd for, men ikke dropp det uten en forklaring både far og barn forstår. 

Anonymkode: 51594...f67

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en time med instruksjon, kanskje det løsner litt med litt mestringsfølelse? 

Anonymkode: 04357...f54

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo ha prøvd sammen med en skiinstruktør? Men du skal iallefall ikke presse deg til noe du ikke vil. Jeg er også redd for fart, det kom med alderen. 

Anonymkode: e000d...004

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke starte med å bli med å se på? Også kan du kanskje prøve etter noen ganger, med hjelp i fra instruktør

Anonymkode: 18a68...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Vis du ikke er endel eldre enn 60 år, synes jeg du skal gjøre et forsøk. 

Start med grønne bakker og en litt mer positiv innstilling. I forhold er det fint å dele noen interesser og aktiviteter.

Anonymkode: 55fa4...46d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han respekterer ikke deg og meningen. Du får sette hardt mot hardt. Alle henvendelser avvises med nei. Hvorfor møtes med at du har forklart deg nok og at temaet ikke er oppe for ytterligere diskusjon. Om han fortsetter å mase sier du at du ikke har mer å si og at du ikke kommer til å svare han. Etter dette ignorerer du han.

Kanskje dere (han) egentlig trenger å øve på å snakke med hverandre (andre). 

Anonymkode: 0af58...42d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra at han er litt umoden som prøver å presse deg til å være med, synes jeg jo at han viser ønske om å forstå deg. Hvis du bare sier "jeg tør ikke" så forklarer jo ikke det problemet. Jeg synes det høres ut som om han vil hjelpe deg også. Hvis du var glad i å stå på slalom før og han gjerne vil at dere kan gjøre det sammen, hvorfor er det galt at han vil forstå hvorfor du blir redd? Ditt svar er jo også noe umodent. Kanskje bør du lære å sette flere ord på følelsene dine og lære hvorfor de finnes? Hvis du er såpass redd i en slak, grønn bakke når du tidligere har stått på ski virker det jo ganske ekstremt.

Anonymkode: a7aea...472

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns du bør klare å være mer konkret enn "Det knyter seg i hele kroppen og jeg stivner". Jeg syns du bør kunne komme med en ordentlig forklaring på hvorfor dette skjer, når du dropper å bli med barnet ditt i bakken. Mannen din er antagelig så skuffet at han trenger en detaljert forklaring På problemet for å skjønne hvor fælt det er for deg.

Når det er sagt, så overlever barnet fint med at bare pappa blir med i bakken, selv om h*n sikkert gjerne ville hatt med deg også. Du skal ikke presse deg til noe du er så livredd for, men ikke dropp det uten en forklaring både far og barn forstår. 

Anonymkode: 51594...f67

Jeg har sagt at jeg er livredd , at det føles ut som om jeg aldri kommer meg ned,  at jeg skadet meg så mye sist gang at jeg ikke tørr igjen , at jeg stivner , at jeg føler at det går for fort og ikke har kontroll.. skjønner ikke hva mer jeg skal si .

Jeg står på langrenn med de og det liker jeg. Men det går saktere og er en helt annet teknikk.

Ts

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor holder det ikke å si at hun er redd?

Det er ikke alltid man vet hvorfor man er redd, man bare er det.

Dessuten sier hun hvorfor i HI, regner med at hun har sagt det samme til samboer.

Anonymkode: 5d17a...918

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer vil ha med meg på slalåm også.  Jeg er ikke like redd som deg, og min "forklaring"  til min samboer er at jeg VIL ikke. Det bør være forklaring nok. Jeg synes ikke man skal insistere på at andre voksne mennesker bruker fritida si på aktiviteter man ikke liker. Når du i tillegg har forklart samboeren din at du er redd syns jeg ærlig talt at dette bør respekteres.

Anonymkode: 6048f...40a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe han er veldig redd for eller har lite interesse for, ts, og nekter å gjøre, sånn at du kan sette hardt mot hardt så han kanksje skjønner hvor teit han oppfører seg mot deg ang slalåm?

Anonymkode: 5d17a...918

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med en time med instruksjon, kanskje det løsner litt med litt mestringsfølelse? 

Anonymkode: 04357...f54

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vis du ikke er endel eldre enn 60 år, synes jeg du skal gjøre et forsøk. 

Start med grønne bakker og en litt mer positiv innstilling. I forhold er det fint å dele noen interesser og aktiviteter.

Anonymkode: 55fa4...46d

Hun vil ikke.  Hvorfor MÅ man prøve alt

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal spørre ham tilbake hvorfor det er så viktig for ham å ha deg med. Hvorfor prøver han hele tiden å presse deg til å prøve en gang til selv når du prøver å forklare hvorfor du er redd? Selv om man har barn så må man jo ikke gjøre alt sammen. Et vennepar av meg har en del interesser som skiller seg veldig fra hverandre, og i stedet for å nærmest tvinge den andre til å bli med så gjør de det hver for seg, barna er gjerne med også. Nå driver eldste sønnen med fotball og sykkel som pappa, mens de to yngste har blitt glad i å gå i naturen som mamma. Barna har fått prøve begge deler og har ikke lidd noen nød. De har et godt forhold og gjør mye annet sammen både som par og familie. Og jeg regner med dere også har andre ting dere gjerne gjør sammen. 

Anonymkode: bf10f...da5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...