AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg er ikke så komfortabel med å gå med skjorte, men nå starter jeg i en skjorte eller bluse-jobb. Jeg synes at genser over skjorte er fint, men jeg har bare sett det sånn i forbifarten på folk. Hvordan type genser, materiale, passform og farge passer over en hvit skjorte? Anonymkode: db642...ddc
Summeer Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 V hals passer til skjorte. Og strikkede vester som er så populære nå. Jeg bruker mye tynne "bomberjakker" på jobb, jobber i fintech så skal passe inn både i it og klassisk bankmiljø. Men nå er det hjemmekontor så jeg bor i joggebukse og ullgenser 😉
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Summeer skrev (12 minutter siden): V hals passer til skjorte. Og strikkede vester som er så populære nå. Jeg bruker mye tynne "bomberjakker" på jobb, jobber i fintech så skal passe inn både i it og klassisk bankmiljø. Men nå er det hjemmekontor så jeg bor i joggebukse og ullgenser 😉 Jeg føler meg litt som jeg har kledd meg i pappas klær i vest, selv om det er populært. Hehe. Jeg har et ganske ungt utseende, så jeg føler selv jeg ser litt rar ut i mange klær. Det kan hende at det bare er en vanesak. Skal se om jeg finner en v-hals. Burde man ha ull, eller blir det for varmt? Jeg har fått jobb i kommunen, så jeg antar det ikke er for streng dresscode sånn sett, men vil gjerne se profesjonell ut likevel. Jeg kommer ikke til å ha hjemmekontor på en god stund grunnet opplæring. Anonymkode: db642...ddc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Tynne kasjmirgensere er et klassisk valg. Se f.eks. på Davida Cashmere, de har ordentlig fine basic-gensere som jeg faktisk ikke føler meg kjedelig i selv om de på en måte er litt kjedelige. Anonymkode: bb38e...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Bare skjorte, eller dressjakke med noe annet enn skjorte under om du er dame. om du er mann enten skjorte, skjorte med en v hals genser i merinoull som sitter bra! Ikke noe hengende greier. Dressjakke over for mer formalitet og «pent». Anonymkode: f17b3...75f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Om du bør ha V eller rund hals kommer helt an på kroppen din. Stor byste --> V, liten byste og smal midje --> rund hals. Agnes og Susanne genserene hos Match er fine både inni skjorter med oppbrettet ermer og utenpå. Silje genserene er også veldige fine over skjorter. Rivage blusene er fine som alternativ til skjorte. (Kjøper det meste jeg har hos Match som du kanskje skjønner 😂) Anonymkode: 3cf08...511
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tynne kasjmirgensere er et klassisk valg. Se f.eks. på Davida Cashmere, de har ordentlig fine basic-gensere som jeg faktisk ikke føler meg kjedelig i selv om de på en måte er litt kjedelige. Anonymkode: bb38e...e4c Skal sjekke dem ut. Takk! Anonymkode: db642...ddc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare skjorte, eller dressjakke med noe annet enn skjorte under om du er dame. om du er mann enten skjorte, skjorte med en v hals genser i merinoull som sitter bra! Ikke noe hengende greier. Dressjakke over for mer formalitet og «pent». Anonymkode: f17b3...75f Prøver å gjøre antrekket litt mindre formelt og pent, derav genser over skjorte. Jeg skal inn i en stilling hvor jeg kan kle meg ganske casual, men voksent. Anonymkode: db642...ddc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om du bør ha V eller rund hals kommer helt an på kroppen din. Stor byste --> V, liten byste og smal midje --> rund hals. Agnes og Susanne genserene hos Match er fine både inni skjorter med oppbrettet ermer og utenpå. Silje genserene er også veldige fine over skjorter. Rivage blusene er fine som alternativ til skjorte. (Kjøper det meste jeg har hos Match som du kanskje skjønner 😂) Anonymkode: 3cf08...511 Jeg vet ikke om jeg har stor eller liten byste. Sånn midt på treet? Nok til at jeg er ukomfortabel med dype utringninger og veldig stramme topper, men det er neppe noen som snur seg etter brystene mine på gata. Hehe. Skal sjekke alle eksemplene du nevner. Godt med konkrete tips! Anonymkode: db642...ddc
Summeer Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 Jeg bruker igrunn mest kjoler på jobb. Det ser stort sett alltid riktig ut, også har jeg et par-tre ulike sko stående på jobb for å kunne endre på uttrykket. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Summeer skrev (1 time siden): Jeg bruker igrunn mest kjoler på jobb. Det ser stort sett alltid riktig ut, også har jeg et par-tre ulike sko stående på jobb for å kunne endre på uttrykket. Svarte du på riktig tråd, tro? Anonymkode: bb38e...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå