Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe hold i dette? Altså at hvis man har mange forskjellige symptomer andre gangen man er gravid så er det motsatt kjønn av det man fikk første gangen? Hvis man for eksempel ikke var kvalm første gang, men derimot andre gang? Noen som har opplevd at dette stemmer? Eventuelt opplevd at det ikke stemmer? 

Anonymkode: dc792...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe hold i dette? Altså at hvis man har mange forskjellige symptomer andre gangen man er gravid så er det motsatt kjønn av det man fikk første gangen? Hvis man for eksempel ikke var kvalm første gang, men derimot andre gang? Noen som har opplevd at dette stemmer? Eventuelt opplevd at det ikke stemmer? 

Anonymkode: dc792...3df

Med frøkna ville jeg ha kjøtt, sjokolade og appelsiner.

Med gutten ville jeg ha fisk, taklet ikke rødt kjøtt ble mye fruktsalat og fisk til middag, og lakris 🤣

Anonymkode: 4c8ea...17c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde like, det vil si ingen, symptomer med begge barna. Ulikt kjønn. 

Anonymkode: b5d85...774

Skrevet

Jeg tviler på at symptomer har særlig mye å si når det gjelder kjønn. Det er så utrolig mye som kan påvirke formen i et svangerskap så det er veldig rart om man går rundt og tror at det er akkurat kjønnet som er årsaken til at et svangerskap er annerledes enn det forrige.

For meg var kvalmen klart sterkere med jenta enn med guttene, men det svangerskapet som var mest ulikt de andre totalt sett var det midterste (gutt nr 2). Mamma trodde at de ventet jente nr 2 andre gang hun var gravid. Hun hadde hyperemesis med meg og fikk akkurat det samme andre gang, men det var altså en gutt. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ulike symptomer samme kjønn (gutt).

Var ikke kvalm med førstemann, men kjempekvalm med andremann. Hadde halsbrann med begge.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tre ulike svangerskap, men bare fått to forskjellige kjønn 😊

Anonymkode: e994b...a69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter og en jente. Med gutt nr. 1, hadde jeg lite matlyst første 12 ukene, men ellers fin form, med gutt nr. 2 var jeg fin form foruten bekkenløsning fra ca uke 25 og med jenta var jeg superkvalm og kastet opp til ca uke 18, ellers utrolig trøtt og bekkenløsning. Så på meg stemte det godt med at man skal være mest kvalm når man venter jente, men om det var tilfeldig er jeg ikke sikker på 😄

Anonymkode: b5da0...124

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap: Vilt kvalm og oppkast fra uke 6-15. Bekkenløsning fra helvete fra uke 24 ca. Generelt veldig sliten og trøtt store deler av svangerskapet. Jente.

Andre svangerskap: Litt hodepine i første trimester, men ellers ingenting. Hadde jeg ikke visst jeg var gravid og magen vokste kunne jeg gått uvitende helt til jeg kjente liv i uke 17. Gutt. 

Anonymkode: 03d56...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Med gutten var jeg veldig frisk og opplagt gjennom hele graviditeten. Med jenta var jeg mye kvalm på kvelden de første 20 ukene. Hadde også veldig lavt blodtrykk med jenta, sånn at jeg besvimte et par ganger. 

Anonymkode: af29d...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...