AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hva gjør du dersom mannen du gifter deg med forventer at du gjør alt husarbeid. Både lage mat og det meste av rydding. kan man da si man har rett til å være hustru? Jeg foreslår jeg blir hustru og kan gjøre alt husarbeid (liker ikke arbeidslivet uansett og hater å være på jobb. Så dette er jackpot for meg) Anonymkode: a7d5d...09f
Trolltunge Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Ja da skulle han så definitivt ha forsørget meg også, samt satt av pensjonssparing til meg, så jeg ikke fikk økonomiske konsekvenser av det på sikt heller. Dessuten skulle jeg hatt egen konto til egenbruk, så jeg slapp å spørre om penger hver gang jeg skulle til frisøren for eksempel. Samt abonnementet på treningssenter og frihet til dra bort med venninner innimellom. Det hadde absolutt ikke vært gratis å ha meg som husfrue, og de fleste husholdninger trenger dessuten to inntekter. Jeg hadde ikke giftet meg med en mann som mente at jeg skulle jobbe fulltid og ta alt hjemme, eller være hjemme men leve svært begrenset. Hadde dette dukket opp etter ekteskap, og uten avtale om rimelig liv for meg også, hadde jeg nok valgt å skille meg. 18
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Ja da skulle han så definitivt ha forsørget meg også, samt satt av pensjonssparing til meg, så jeg ikke fikk økonomiske konsekvenser av det på sikt heller. Dessuten skulle jeg hatt egen konto til egenbruk, så jeg slapp å spørre om penger hver gang jeg skulle til frisøren for eksempel. Samt abonnementet på treningssenter og frihet til dra bort med venninner innimellom. Det hadde absolutt ikke vært gratis å ha meg som husfrue, og de fleste husholdninger trenger dessuten to inntekter. Jeg hadde ikke giftet meg med en mann som mente at jeg skulle jobbe fulltid og ta alt hjemme, eller være hjemme men leve svært begrenset. Hadde dette dukket opp etter ekteskap, og uten avtale om rimelig liv for meg også, hadde jeg nok valgt å skille meg. Må si jeg er helt enig. Anonymkode: a7d5d...09f 6
Perleugla Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Det hadde ikke vært et valg han kunne ta hvis han ville beholde meg. Hvis han insisterte hadde jeg gått. 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Det du foreslår fungerer jo brillefint for deg (forutsatt Trolltunges råd) uten barn. Men hvor går grensene om dere får barn? Kan han «passe dem»? La deg sove lenge av og til? Får du ta «husmorferie»? Forlate huset alene på ettermiddagstid? Du ender jo opp med ett stort barn i tillegg. Anonymkode: 61318...d50 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Vi har det sånn. Det er supert. Anonymkode: a92c0...447 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Vi har det også sånn, og har det vidunderlig ✨ Anonymkode: 31c72...9b1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har det også sånn, og har det vidunderlig ✨ Anonymkode: 31c72...9b1 Har du barn og hva er inntekten hans og alderes deres Anonymkode: a7d5d...09f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Hadde ledd hele veien til skilsmissekontoret. Anonymkode: 0694e...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har det sånn. Det er supert. Anonymkode: a92c0...447 Har du barn og hva er inntekten hans og alderes deres Anonymkode: a7d5d...09f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 da skulle jeg hatt halve inntekten, feriepenger og pensjonen hans. Og like mye ferie Anonymkode: 1448c...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde kasta ut gubbjæveln. Det hadde vært fullstendig uaktuelt å gå hjemme å gjøre all den utakknemlige drittjobben, mens han fikk gå på jobb hver dag å tjene egne penger, se verden og utvikle seg som menneske. Jeg ble ikke skapt med en velfungerende hjerne for å gå rundt å rydde etter en lat gubbe. Så det hadde vært takk for meg, og så hadde han fått rydde etter seg selv eller betale noen for å gjøre drittjobben. Anonymkode: 1d873...e7f 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Når barnene blir voksne, så sitter du der og har vært vekke fra arbeidslivet halve livet. Dette blir et enormt økonomisk tap for deg. Anonymkode: 1448c...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Jeg gjør alt husarbeid, han tar alt vedlikehold og «manne ting». Vi deles på å lage mat (han er mye flinkere enn meg). Ser ikke problemet, så lenge begge bidrar. Men hvert par må jo finne ut hva som fungerer for dem. Anonymkode: 58950...a77
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg gjør alt husarbeid, han tar alt vedlikehold og «manne ting». Vi deles på å lage mat (han er mye flinkere enn meg). Ser ikke problemet, så lenge begge bidrar. Men hvert par må jo finne ut hva som fungerer for dem. Anonymkode: 58950...a77 Med mindre du har småbruk eller maler om fasaden månedlig, blir det neppe særlig jevnt fordelt. Men om det funker for dere, så hvorfor ikke. Jeg hadde blitt sprø☺️ Anonymkode: 61318...d50 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Hadde funka dårlige her, da kjæresten min ikke er rik. Han kan ikke forsørge meg. Men så er han god på husarbeid, da. Anonymkode: de425...cef
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du barn og hva er inntekten hans og alderes deres Anonymkode: a7d5d...09f Han tjener rett rundt millionen og 3 barn over 10 år. Anonymkode: 31c72...9b1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Min mor hadde den ordningen. Hun hadde ansvar for matlagingen, renhold og oss barna(lekser og leggetid). Pappa hadde ansvar for økonomien, fysisk tunge og elektriske ting rundt i huset og i hagen, og ukeshandel. Det siste var som regel en familie ting. Der den som ble med å handle fikk skoleboller. Hun gikk tilbake til jobb, nå den minste av oss begynte i tredje klasse på barneskolen. Jeg tror med 5 barn tett i alder, så var det letteste slik. Jeg kunne ha levd med slik ordning som jeg vokst opp med, men bare i 5 til 7 år. Etter det, blir det ville jeg nok savnet jobben. Anonymkode: 2ac5d...cc0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Kan ha det sånn om jeg får ha en deltidsjobb. Det er noe med selvtillit som øker av å gjøre litt mer enn å ordne hjemme. Anonymkode: f3b5e...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå