AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Kort forklart; Bor i Bergen, har kjæreste i Oslo og vi har ikke truffet hverandre på 1 måned nå. Vi har planer om å treffes den 14 januar, jeg har flybillett til Oslo. Vi har minimal med sosial kontakt med andre, jobber hjemmekontor begge to. Er nå sååå usikre på om vi skal treffes nå, føler at koronaen tar livet av forholdet vårt. Treffes vi ikke nå så er neste alternativ ikke før om enda en måned🥺 Hva tenker folket? Anonymkode: f0ea9...0b6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jeg tenker helt ærlig at du er heldig som har kjæresten i samme land. Når jeg hadde langdistanse tok det ofte 3 mnd mellom hver gang vi møttes. Det er kjipt, men forholdet bør være sterkt nok til å tåle det. Hvis ikke det tåler en mnd avstand til må jeg spørre om dere har store problemer? Anonymkode: fc3f0...f6e 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Ta på munnbind og reis og berg kjærligheten. Innta ti dagers frivillig karanetene hos han i Oslo, kun gå lufteturer uten å treffe folk, be han handle inn mat på forskudd så dere knapt trenger å gå i butikken. Anonymkode: 8aff7...c6c 13
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker helt ærlig at du er heldig som har kjæresten i samme land. Når jeg hadde langdistanse tok det ofte 3 mnd mellom hver gang vi møttes. Det er kjipt, men forholdet bør være sterkt nok til å tåle det. Hvis ikke det tåler en mnd avstand til må jeg spørre om dere har store problemer? Anonymkode: fc3f0...f6e Ingen problemer, men det har vært utfordrende siden mars siden vi har måtte kansellere flere treff pga. covid. Det blir faktisk over to mnd. hvis vi ikke skal treffes denne gangen heller. Anonymkode: f0ea9...0b6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta på munnbind og reis og berg kjærligheten. Innta ti dagers frivillig karanetene hos han i Oslo, kun gå lufteturer uten å treffe folk, be han handle inn mat på forskudd så dere knapt trenger å gå i butikken. Anonymkode: 8aff7...c6c Vi har kun mulighet til en langhelg da begge har andre forpliktelser som vi må holde. Anonymkode: f0ea9...0b6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Nå er det gitt beskjed om å unngå reiser de neste to ukene. To uker klarer du. Vi må gjøre dette alle sammen. Jeg har ikke sett mitt eget barn på ett år nå. Anonymkode: c1c57...2dc 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det gitt beskjed om å unngå reiser de neste to ukene. To uker klarer du. Vi må gjøre dette alle sammen. Jeg har ikke sett mitt eget barn på ett år nå. Anonymkode: c1c57...2dc Lese innlegget, det er ikke snakk om to uker! Synd at du ikke har sett ditt egent barn på ett år, men det er vel ikke utelukkende pga. covid vel. Anonymkode: f0ea9...0b6 11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har ikke sett kjæresten min siden august, å vet fremdeles ikke når vi kan ses igjen. Han bor i utlandet. En måned klarer du fint. Anonymkode: a9c2f...233 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå er det gitt beskjed om å unngå reiser de neste to ukene. To uker klarer du. Vi må gjøre dette alle sammen. Jeg har ikke sett mitt eget barn på ett år nå. Anonymkode: c1c57...2dc Anbefalt.... anbefalt å unngå UNØDVENDIGE reiser. Anonymkode: 615cb...ed3 13
Bay Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke sett kjæresten min siden august, å vet fremdeles ikke når vi kan ses igjen. Han bor i utlandet. En måned klarer du fint. Anonymkode: a9c2f...233 Det er snakk om at det blir mer enn 2 mnd. Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har truffet hverandre siden August? For med karantene hadde det gått bra Endret 3. januar 2021 av Bay Jeje... 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 I din situasjon så ville jeg reist med god samvittighet. Det er ikke de «usosiale med hjemmekontor» som sprer smitten. Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge dere ikke henger på kjøpesenteret eller skal mingle i kirken. Anonymkode: ecae0...927 14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Ville ikke regnet dette som en unødvendig fritidsreise akkurat. Psykisk helse, velvære og vedlikehold av forhold som gjør livene deres bedre ER jo viktig 😊 Anonymkode: bce28...43f 16
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Dra! Kos dere med god samvittighet. Dere bir sikkert alene? 1-2 kontakter får man ha da. Anonymkode: 8ee92...c4c 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde reist. Det er bare anbefalinger, og å treffe partner er en nødvendig reise. Jeg hadde kjæresten min i et annet land da alt dette startet, og nå som vi er i samme land kommer jeg selvsagt til å fortsette å treffe han, samme hva regjeringen sier. Hvis dere begge har hjemmekontor er det også veldig liten risiko, bruk munnbind på turen og unngå å treffe folk i risikogruppa de første ti dagene etter dere kommer hjem igjen. Jeg kommer til å fortsette å omgåes de samme to husstandene som jeg har gjort siden mars, også de neste fjorten dagene, siden jeg er permittert fra jobb, noe som både gjør at jeg er en lav smitterisiko, og at jeg kommer til på klikke dersom jeg ikke treffer noen, siden jeg ikke har noe sosial kontakt i forbindelse med jobb. Anonymkode: c15e5...282 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Bay skrev (3 timer siden): Det er snakk om at det blir mer enn 2 mnd. Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har truffet hverandre siden August? For med karantene hadde det gått bra For oss med kjæreste i utlandet som ikke eier et hus med et ekstra soverom og ekstra bad, får de ikke lov å ha karantene hjemme hos oss... Anonymkode: 1c8cf...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For oss med kjæreste i utlandet som ikke eier et hus med et ekstra soverom og ekstra bad, får de ikke lov å ha karantene hjemme hos oss... Anonymkode: 1c8cf...bf0 Når traff du kjæresten din sist? Anonymkode: a9c2f...233
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 Dra du ❤️ Men hvorfor ikke flytte sammen og unngå det styret med langdistanse? Universiteter er det jo overalt Anonymkode: a6141...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #19 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når traff du kjæresten din sist? Anonymkode: a9c2f...233 Er hos kjæresten min nå (reiste til et annet land i 16 dager før jeg fikk innreise i hans land). Han skulle kommet til Norge, men jeg har bare et bad (har to soverom og mulighet for å bestille mat). Kom nye regler rett før han skulle ta turen til Norge. Før det så jeg han i en uke 4 mnd tidligere, og i en helg 6 mnd før den tid. Under normale omstendigheter ses vi hver 1-2 måned. Bent Høie sier at man skal få velge 1-2 personer å omgås med om man bor alene, men at man ikke skal få gå i karantene sammen fordi man ikke er gift (de som er gift får altså lov å ha karantene i samme husstand). velkommen til 1950 hvor gifte smitter mindre enn kjærester... Anonymkode: 1c8cf...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 Du kan gjøre som du vil TS. Hvis du har hjemmekontor, hva stopper deg fra å dra til typen og bli der? Hopp på toget i morgen kveld. Det er omtrent ingen med korona i Bergen for tiden, så du kan dra med god samvittighet til koronainfiserte Oslo. Bare husk å vær påpasselig med nærkontakter når du reiser tilbake. Til dere som sier at 1-2 måneder går greit: hva er poenget med å være sammen med noen dersom det går månedsvis mellom hver gang man ser hverandre? Jeg har selv gått 3 måneder uten å ha sett tidligere partnere, men anbefaler fortsatt ingen andre å gjøre det samme (og ja, vi flyttet etterhvert sammen og det varte en del år). Anonymkode: bc4d2...047 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå