Gå til innhold

Hva er best betalte jobb ved siden av studier? Matbutikk? Klesbutikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 30ff1...12d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Assistent i helse. Da kan du jobbe ukurante tider :)

Anonymkode: 6bfee...68b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken utdanning tar du? 

Anonymkode: f3b7c...18c

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor er matvarebutikkene opne mye lenger enn klesbutikkene, derav kan en få flere og lengre vakter med tillegg. 

Ville satset på matvarebutikk om det er for å spe på økonomien. 🙂

Anonymkode: c4e08...8a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Onlyfans, har hørt at det er bedre betalt enn både matbutikk og klesbutikk. 

Anonymkode: 57357...73e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet på døgnåpen bensinstasjon. Jobbet mest i helger og ferier. Fikk greit med tillegg på helligdager. Jobbet også en del natt i ferier, som var godt betalt. 

Anonymkode: fa8c3...e75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som studieassistent ved universitet, mye bedre betalt enn en butikkjobb som lønnes etter minstelønn.

Anonymkode: ca918...81e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken utdanning tar du? 

Anonymkode: f3b7c...18c

Juss eller økonomi tror jeg... er ikke sikker enda:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Assistent i helse. Da kan du jobbe ukurante tider :)

Kan man det selv om man ikke studerer helsefag..?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne jobbe på julaften og påske osv for mer penger, men er butikker åpne da??

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm så bensinstasjon eller matbutikk? Hva er best lønn? Broren min jobbet på rema, men måtte bruke MASSE tid på å lære seg ulike koder for matvarer og sånt, er det ikke bare å scanne varene? Er bensinstasjon enklere?🤔

Er 18 (blir 19 til sommeren), men har ingen arbeidserfaring utenom eldrehjem (i forbindelse med skole), men har ikke noe bevis for at jeg har jobbet der... Kan jeg si det da?? Kan man lyve om arbeidserfaring? Jobber som vaskehjelp hjemme, og jobbet én dag på barneskole og i en stall😂

AnonymBruker
Skrevet

Yrker med nattevakt, feks alarmsentraler (sector, verisure etc), små hotell med hvilende nattevakt, sykehushotell. 

Generelt steder som er åpent 24/7, uansett helligdager. 

Anonymkode: c7d7c...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hmmm så bensinstasjon eller matbutikk? Hva er best lønn? Broren min jobbet på rema, men måtte bruke MASSE tid på å lære seg ulike koder for matvarer og sånt, er det ikke bare å scanne varene? Er bensinstasjon enklere?🤔

Er 18 (blir 19 til sommeren), men har ingen arbeidserfaring utenom eldrehjem (i forbindelse med skole), men har ikke noe bevis for at jeg har jobbet der... Kan jeg si det da?? Kan man lyve om arbeidserfaring? Jobber som vaskehjelp hjemme, og jobbet én dag på barneskole og i en stall😂

Du må nok regne med å anstrenge deg for å lære jobben uansett hva slags jobb du skal ha :) Mye går på strekkoder, men det vil ofte være PLU-koder for varene uten strekkoder.

Vil ikke anbefale deg å lyve om arbeidserfaring, de ber sannsynligvis om referanser også, og da får du i hvert fall problemer. 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (2 minutter siden):

Du må nok regne med å anstrenge deg for å lære jobben uansett hva slags jobb du skal ha :) Mye går på strekkoder, men det vil ofte være PLU-koder for varene uten strekkoder.

Vil ikke anbefale deg å lyve om arbeidserfaring, de ber sannsynligvis om referanser også, og da får du i hvert fall problemer. 

Så jeg skal si at jeg ikke har noen arbeidserfaring selv om jeg har det?🥺 Skjønner at jeg ikke skal lyve, men hvordan skal jeg få jobb da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så jeg skal si at jeg ikke har noen arbeidserfaring selv om jeg har det?🥺 Skjønner at jeg ikke skal lyve, men hvordan skal jeg få jobb da? 

Du kan f.eks. spørre en av lærerne dine på videregående om hun/han kan stille opp som referanse. En referanse må ikke nødvendigvis være en arbeidsgiver i og med dette er din første jobb. Hva med barneskolen og stallen? Kan du spørre noen der? 

Og så tror jeg det kan være lurt å søke på alt av aktuelle jobber, ikke nødvendigvis den du tror er "best betalt". Da blir det nok enklere for deg å få en jobb i utgangspunktet. Du kan alltid bytte jobb senere om du får en jobb som er bedre betalt. 

Anonymkode: 79aba...8d0

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Var greit å jobbe på bensinstasjon. Det vanskeligste syns jeg, var rutinene med å legge inn nye bensinpriser. En dag satte jeg prisen for bensin på diesel og omvendt 😅. Men jeg lærte det etter hvert. Da gikk det greit. Er få varer på en bensinstasjon, så vi trengte ikke huske så mange koder. Det jeg brukte mest tid på var å lage mat, og det er jo lett. Noen kom inn og spurte om diverse bilgreier. Jeg har ikke peiling på bil. Men kundene stilte som oftest de samme spørsmålene, så jeg lærte meg det etter hvert også. Man får bare spørre de som jobber der hva kundene spør mest om. 

Bare skriv den erfaringen du har på cv-en og skriv at det var via skolen. Har du ingen referanser, kan du jo spørre læreren din? :)

Mine første referanser var fra da jeg jobbet som barnevakt for barna til noen venner av foreldrene mine, og fra da jeg jobbet litt frivillig på ungdomsklubben. Man må bare bruke det man har. 

Anonymkode: fa8c3...e75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er varer uten strekkoder, som en brokkoli eller en skolebolle, for eksempel. Disse har da det man kaller PLU koder. La oss si at brokkolien har 762. Kunden kommer med tre brokkoli. Da slår du inn kode 762 x 3. Riktig stykkpris går inn på kassa.

Fordelen med PLU koder er at de er de samme år etter år, og man slipper å lære seg stadig nye priser på brokkolien, alle grønnsakene, løsvektgodteri, bakevarer osv. Har du lært koden, får varen rett pris i kassa.

Anonymkode: 7b84f...a43

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ved siden av studier har jeg jobbet i matbutikk, fengsel og omsorgsbolig. Sistnevnte var mest "bang for buck" etter min mening, spesielt om du har en fleksibel studiehverdag. Studerte fulltid og fikk utbetalt ca 20K i studiemånedene og ca 35-40K i feriemånedene. I studiemånedene jobbet jeg ca 5-6 døgn medlever, i feriemåneder 10-11.

Endret av Heatwave
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan man det selv om man ikke studerer helsefag..?

Ja, de skriker etter folk 

AnonymBruker
Skrevet

Renhold 

Anonymkode: 65804...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...