Jif Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg leste om en som sparte trumfbonusen sin til SAS-billetter og fikk inntrykk av at det var en god ordning. Tidligere har jeg tatt ut trumfbonusen i penger. Jeg gjorde derfor om og begynte å spare til SAS-bonus. Skulle bestille en flybillett i går, og da så jeg at ved å bruke bonus var billetten litt dyrere enn om jeg hadde kjøpt billett, i tillegg skulle SAS ha et gebyr. Noen som vet om det likevel lønner seg å spare trumfpoeng til SAS-poeng, eller om det er best å gå tilbake til å ta bonusen ut i penger?
globalagogo Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jif skrev (1 time siden): Jeg leste om en som sparte trumfbonusen sin til SAS-billetter og fikk inntrykk av at det var en god ordning. Tidligere har jeg tatt ut trumfbonusen i penger. Jeg gjorde derfor om og begynte å spare til SAS-bonus. Skulle bestille en flybillett i går, og da så jeg at ved å bruke bonus var billetten litt dyrere enn om jeg hadde kjøpt billett, i tillegg skulle SAS ha et gebyr. Noen som vet om det likevel lønner seg å spare trumfpoeng til SAS-poeng, eller om det er best å gå tilbake til å ta bonusen ut i penger? Ville definitivt tatt penger. Ingen garanti for dine bonuspoeng.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Har overført trumf til bonuspoeng i årevis å brukt på mange, mange flybilletter men det lønner seg aller mest når det er poengrabatt på billettene. Anonymkode: 2a428...653
dyptvann Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Det lønner seg først og fremst å bruke poengene på egne poengbilletter. Det å bruke poeng isteden penger er en kostbar affære. For det andre vil det "alltid" være bortkastet/et tapsprosjekt å bruke poeng på turistklassebilletter. Du får først verdi for pengene ved å bruke de på businessclassbilletter. Dette er fordi trumfkronene som du veksler inn har en verdi og at turistklassebilletter er så rimelig i utgangspunktet. I 2019 fløy jeg og min mor til NYC på businesdclasse for 950 kroner (som er skatter og avgifter) for å ta et eksempel. Endret 3. januar 2021 av dyptvann Tilleggsopplysninger
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Med SAS er det enkelte ganger så dyrt å bruke bonuspoeng at man like gjerne kan betale med egne penger. Spesielt delbetaling med poeng lønner seg sjelden. Jeg oppdaget en gang at de hadde trukket alle mine poeng pluss at jeg fortsatt måtte betale mer enn om jeg ikke hadde delbetalt. Anonymkode: c8a48...b3b
mmd Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Med SAS er det enkelte ganger så dyrt å bruke bonuspoeng at man like gjerne kan betale med egne penger. Spesielt delbetaling med poeng lønner seg sjelden. Jeg oppdaget en gang at de hadde trukket alle mine poeng pluss at jeg fortsatt måtte betale mer enn om jeg ikke hadde delbetalt. Anonymkode: c8a48...b3b Det er ikke alle billetter det lønner deg å betale med bonuspoeng. Med litt planlegging kan du få god uttelling for bonuspoengene. Jeg har fått mange billige reiser, inkludert utenlandsferier for familien, for bonuspoeng. Endret 4. januar 2021 av mmd
Niff Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Skal man drive med dette (altså få litt utbytte av det) bør man lese seg opp og sette seg inn i dette. Å bare spare uten mål og mening for at man vil fly et sted kanskje en gang vil sjeldent lønne seg. Har selv drevet med dette noen år, og har vært flere turer til USA og Asia i business-klasse på bare poeng. Noen ganger jeg og konen, noen ganger familien og noen ganger med en kamerat.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Jeg overfører heller mine poeng til Nordic. Ikke gebyrer og man får en del poeng pr «trumf krone». Anonymkode: 30348...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå