AUF Skrevet 11. august 2005 #21 Skrevet 11. august 2005 Kommer an på hvor jeg er det. Noen nye steder faller det meg naturlig å slenge meg i sofaen med beina på bordet. Andre steder sitter jeg mer normalt. Men å gjemme meg i et hjørne med beina i kors er ikke meg... da sitter jeg heller i hjørnet med begge føttene plantet i jorda
Gjest seroxata Skrevet 12. august 2005 #22 Skrevet 12. august 2005 jeg føler avogtil jeg er altfor brautende og frempå :/ Om jeg kjenner folk litt vel og merke. er ikek slik at jeg setter meg midt blandt fremmede og buser ut med alt tullet i hodet mitt.. Men jeg setter meg der det ser mest behagelig ut, og så begynner smella og gå...
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #23 Skrevet 12. august 2005 He he, føler meg truffet nå! (var det meg du siktet til? ) Jeg irriterer meg svært mye over brautende og dominerende folk som tar mye plass. Det er gøy når de har noe interessant å fortelle, men svært ofte snakker slike folk altfor mye om seg selv, og glemmer å involvere andre i tankerekkene sine. Foretrekker heller lavmælte samlinger av mennesker som vet når de må tie og når de kan tale! Da blir samtalen slik at alle tar og gir litt, og ikke så skjevt fordelt. Noen (deriblant jeg) blir automatisk passive tause hvis de befinner seg i en setting med en dominerende person. Jeg synes rett og slett ikke det er verdt det å "kjempe" for å få ordet. Da er det mer behagelig å trekke seg inn i seg selv, høre på musikken i rommet, eller la tankene fare mens du lytter til ordstrømmen med et halvt øre. ← Ja, jeg tenkte på deg snuppa husker vi var uenige om dette da vi diskuterte det hjemme til deg. Klem fra Foxy..
Gjest Violetta Skrevet 12. august 2005 #24 Skrevet 12. august 2005 Jeg er vel ikke av dem som tar mest plass i en forsamling. Sitter gjerne i et hjørne i en sofa, men ser ikke helt problemet med det. Jeg er sjenert, det er bare slik jeg er. Jeg er ikke så flink til å snakke i forsamlinger, men prøver stotrende og stammende. Men så liker jeg også å sitte der, synes det er interessant å studere mennesker og deres holdninger og kroppsspråk.
Samantha Skrevet 12. august 2005 #25 Skrevet 12. august 2005 Trur eg er sånn midt på treet. Tar nok plass blant folk eg kjenner og mindre plass når eg ikkje kjenner folka så godt. Kan godt vere midtpunkt i blant på vorspiel eller på jobb, men ikkje heile tida. Trur ikkje andre oppfattar meg som verken brautande eller sjenert?? (Håpar eg!) Eg har ikkje sansen for folk som tar veldig mykje plass. Syns det er direkte travelt med sånne som må prate høgt HEILE tida og skal konstant ha alle si oppmerksomhet. Men jenter som kan vere midtpunktet og fortelle ei god røvarhistorie, uten å vere brautande og irriterande, syns eg er heilt topp.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #26 Skrevet 12. august 2005 Jeg er nok en sånn jente, men det er ikke alltid like greit. Har fått høre mange ganger ( bak ryggen, selvfølgelig) at jeg snakker for mye, og andre kommer ikke til. Jeg føler ikke jeg er sånn, for jeg syns jeg er en god lytter også. Men enkelte oppfatter meg som ego, sta, rappkjeftet, og en som ikke lytter til andre. vel, det er det jeg har fått høre er blitt sagt bak ryggen min. For ingen våger si det til meg. ← Samme her. Jeg føler at jeg må roe meg ned hver dag på jobb, fordi det er så mange tause damer men ivrige menn, er det lite populært for kvinner å være utadvendt og frampå (og snakkesalig)
Gjest Starya Skrevet 12. august 2005 #27 Skrevet 12. august 2005 Jeg tar god plass enten jeg vil eller ikke... Om jeg gidder å være "frempå" avhenger av hvem jeg omgås og hva praten går om. Som oftest ender det nok med at de andre sjabber mens jeg lener meg tilbake.
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #28 Skrevet 12. august 2005 Hei jenter. Jeg legger ofte merke til at når jeg er på besøk til noen så sitter ofte jentene, deriblandt meg selv opp i en hjørne med bena i kors. Mennene derimot plasserer seg ofte midt i sofaen og våger å ta plass! De er ofte mere høylytte og prater mere mens jentene lytter mere. Dette er observasjoner jeg har gjort meg. Jeg blir så glad når jeg møter jenter som våger å ta plass, som setter seg midt i sofaen , og som ikke er redde for å si ifra og som prater minst like mye som guttene. Er du en slik jente, våger du å ta plass? Selv er jeg det nok ikke desverre. ← Jeg våger ikke å ta plass. Jeg sitter meg borte i en krok jeg. Hvis jeg tør å sitte sammen med andre. Synes det er veldig modig at andre tør å ta plass og er høylytte. Selv sitter jeg der som en skremt grå mus.
Gjest Ananas Skrevet 12. august 2005 #29 Skrevet 12. august 2005 Dette med liten evne til selvhevdelse er ei klassisk problemstilling der jeg går i terapi. Jeg tror også det kan ha noe med hvordan jenter blir oppdradd. Den klassiske kvinna skal behage andre og legge egne behov til side.
Gjest Jon Are Skrevet 13. august 2005 #30 Skrevet 13. august 2005 Nå er jeg mann, men jeg er absolutt ikke slik som Foxylady beskriver menn . Jeg streber etter å ta minst mulig plass. Jeg sitter gjerne i et hjørne og observerer andre istedet for å gjøre krav på oppmerksomhet selv. Dette har noe med høflighet å gjøre , og jeg ønsker absolutt ikke at jeg var mere "bråkete". Hilsen fra Jon Are
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #31 Skrevet 13. august 2005 Nå er jeg mann, men jeg er absolutt ikke slik som Foxylady beskriver menn . Jeg streber etter å ta minst mulig plass. Jeg sitter gjerne i et hjørne og observerer andre istedet for å gjøre krav på oppmerksomhet selv. Dette har noe med høflighet å gjøre , og jeg ønsker absolutt ikke at jeg var mere "bråkete". Hilsen fra Jon Are ← Du er gjør ihvertfall nok av deg her på KG, da Men høflighet er muligens mer viktig i RL?
Fakse Skrevet 13. august 2005 #32 Skrevet 13. august 2005 Nå er jeg mann, men jeg er absolutt ikke slik som Foxylady beskriver menn . Jeg streber etter å ta minst mulig plass. Jeg sitter gjerne i et hjørne og observerer andre istedet for å gjøre krav på oppmerksomhet selv. Dette har noe med høflighet å gjøre , og jeg ønsker absolutt ikke at jeg var mere "bråkete". Hilsen fra Jon Are ← Hvem skulle du sitte og observere om alle var som deg? Jeg trives best i sosiale lag der alle i tur og orden bidrar i diskusjon og med eventuell underholdning. Om et par tre stykker snakker hele tida og resten sitter i hjørnet og holder munn blir det veldig fort kjedelig.
Gjest Jon Are Skrevet 13. august 2005 #33 Skrevet 13. august 2005 Du er gjør ihvertfall nok av deg her på KG, da Men høflighet er muligens mer viktig i RL? ← Ja, jeg liker å diskutere litt inne på forum, men jeg er da vel ikke uhøfelig og "bråkete"? Med hilsen fra Jon Are
Sommerfugl Skrevet 13. august 2005 #34 Skrevet 13. august 2005 Jeg er ikke stille og forsiktig av meg, men foretrekker like vel å sitte i hjørnet på sofaen, rett og slett fordi jeg synes det er mest behagelig å sitte der. Sitter i hjørnet når jeg er alene hjemme også, så det har ikke noe med å ta plass å gjøre. ← Jeg også!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #35 Skrevet 13. august 2005 Ja, jeg liker å diskutere litt inne på forum, men jeg er da vel ikke uhøfelig og "bråkete"? Med hilsen fra Jon Are ← Jeg oppfatter deg ihvertfall som veldig lite tolerant overfor dem som ser annerledes på seksualitet enn du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå