Gå til innhold

Nå får folk slutte å være ego og tenke på seg selv...og ikke minst alle andre....jeg er dritlei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får folk slutte å være ego og tenke på seg selv...og ikke minst tenk på alle andre....jeg er dritlei 

Vi får jammen ta oss sammen i dette landet......også får de stenge landet helt NED....og gi bøter eller fengelsstraff til  de som ikke overholder anbefaler som helsemyndighetene gir... 

Ja, jeg begynner å bli MØKKALEI av folk som ikke bruker hodet, og ja jeg er møkkalei kornaviruset....

Jeg vil ha tilbake det normale livet... 

TIl dere som gir blaffen eller driter i alt...SKJERP DERE!!! Tusen takk for at dere gir så blanke i alt...

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå er det visse grupperinger som singler seg ut i forhold til det å spre smitte, det er visse religiøse miljøer, unge voksne som er mest opptatt av å feste og nekte å opplyse om nærkontakter osv.

De aller fleste tror jeg er kjempeflinke å holde de tiltakene som vi har. Så er det alle visse miljøer som ikke klarer dette, noen i disse miljøene driter i det, andre innehar kanskje ikke den informasjonen de burde pga språk etc.

Det er disse miljøene man bør stramme opp. Disse og importsmitterene.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 20
Skrevet
tonelise10 skrev (2 minutter siden):

Nå får folk slutte å være ego og tenke på seg selv...og ikke minst tenk på alle andre....jeg er dritlei 

Vi får jammen ta oss sammen i dette landet......også får de stenge landet helt NED....og gi bøter eller fengelsstraff til  de som ikke overholder anbefaler som helsemyndighetene gir... 

Ja, jeg begynner å bli MØKKALEI av folk som ikke bruker hodet, og ja jeg er møkkalei kornaviruset....

TIl dere som gir blaffen eller driter i alt...SKJERP DERE!!! Tusen takk for at dere gir så blanke i alt...

Oida ! 
jeg tror de fleste har tatt seg sammen så mye man kan iløpet av dette året. De få som velger hjemmefest/ grottefest  er ikke flertallet og tror ikke det har så mye si. 

Og når man åpner opp igjen finner man flere smittetilfeller - og hva da? Skal det stenges ned igjen?
Det normale livet kommer ikke tilbake med det første - uansett lockdown. Skal man kjefte på noen får man kjefte på myndighetene som har laget disse reglene og begrensningene/ frihetsberøvelsen.

• Liker 11
Skrevet

Julefeiringen var kanskje i et "visst miljø", men det er et ganske stort miljø da. Dette er som forventet ut fra tiltakene (eller kanskje rettere mangelen på tiltak) i julen. Når alle skulle reise mer, handle mer og møtes mer mente regjeringen det var riktig å lette på tiltakene.

Så får vi andre regningen for dette nå. Uaktuelt for egen del å slutte å møte folk fordi Erna ikke bryr seg om noe annet enn næring.

• Liker 3
Skrevet
Fungerende skrev (2 minutter siden):

(eller kanskje rettere mangelen på tiltak)

Hadde myndighetene satt inn tiltak i julen så hadde det også vært galt. Da hadde folk klaget på kjip julefeiring/nyttårsfeiring, så uansett hva som gjøres så er det "galt" ene eller andre veien.

• Liker 4
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Hadde myndighetene satt inn tiltak i julen så hadde det også vært galt. Da hadde folk klaget på kjip julefeiring/nyttårsfeiring, så uansett hva som gjøres så er det "galt" ene eller andre veien.

Selvfølgelig hadde det kommet kritikk. Allikevel bryter julefeiringen med de mest sentrale prinsippene for smittevern; redusere sosial mobilitet og kontakt. I julen gjør vi det stikk motsatte.

• Liker 2
Skrevet
tonelise10 skrev (22 minutter siden):

Hva mener du? Hvis noen har vært flinke og brukt hue er det vel Nordmenn? Vi har jo nesten minst smitte i hele verden!  Er du som må skjerpe deg 

• Liker 12
Gjest Paramount
Skrevet
tonelise10 skrev (20 timer siden):

Stadig flere mener at det får du ikke med dagens metoder. Det går ikke å gjemme seg fra et virus og tro at du kan hoppe fram flere år senere og få tilbake det normale livet. 

Skrevet

Du får ringe Erna Solberg da, og be dei sette flyene på bakken. 
Her kommer fulle fly fra utlandet hver dag 🤩 

• Liker 6
Skrevet

Det er kun en måte å få tilbake det normale på. Det er å godta at korona har kommet for å bli og at det er ingenting som kan stoppe det. 

• Liker 13
Skrevet
tussi84 skrev (9 minutter siden):

Det er kun en måte å få tilbake det normale på. Det er å godta at korona har kommet for å bli og at det er ingenting som kan stoppe det. 

Dette. Å tro at man kan utrydde et forkjølelsesvirus er så naivt at det er vanskelig å tro. Dette må bare gå sin gang. Myndighetene har ødelagt nok nå, det holder. At de stengte i mars er forståelig, all den tid man ikke hadde noe særlig informasjon. Nå sliter jeg med å forstå at det er hjemmel i loven til å holde på slik de gjør. 

• Liker 14
Skrevet
Ukjent. skrev (1 time siden):

Dette. Å tro at man kan utrydde et forkjølelsesvirus er så naivt at det er vanskelig å tro. Dette må bare gå sin gang. Myndighetene har ødelagt nok nå, det holder. At de stengte i mars er forståelig, all den tid man ikke hadde noe særlig informasjon. Nå sliter jeg med å forstå at det er hjemmel i loven til å holde på slik de gjør. 

Og strengere og strengere blir disse tiltakene, enda helsevesenet i Norge ikke er i nærheten av å kollapse enda. Vi har hørt at mediene at det kom til å kollapse i mange mnd nå. Bare vent 2 uker.. så skjer det..

Tiltakene er ikke forsvarlig iht til det trussel nivået som corona utgjør lenger. 

• Liker 12
Skrevet
tonelise10 skrev (På 3.1.2021 den 18.14):

Her kommer min upopulære mening. Kall meg hva dere vil, men jeg nekter å svelge rått alt som myndighetene våre kommer med.

Vi kunne ha hatt det normale livet hele tiden om det ikke var for tiltakene. Det er jo tiltakene som snur opp ned på livene våre; ikke alvorlighetsgraden av viruset.

Det er ikke viruset som har sørget for stengte arrangementer, sosial distansering og utallige arbeidsledige. Det er det myndighetene våre som har gjort, med sin overreaksjon og feilvurdering av virusets alvorlighetsgrad. Vi kunne heller stengt grensene helt på et tidligere tidspunkt og levd som normalt i eget land.

Dødeligheten er 0,3 prosent, altså tre ganger høyere enn vanlig influensa. Det er utelukkende de gamle og syke som har mest risiko. Akkurat som ved vanlig sesonginfluensa. Grunnen til at det er dødeligere er at kroppen vår ikke har vært utsatt for det tidligere. Det er stort sett et mildt og ufarlig virus for de aller fleste.

Dette er ikke ebola, det er ikke spanskesyken, ei heller svartedauden.

Jeg følger stort sett tiltakene, frivillig eller ufrivillig, men jeg mener dette er tidenes overreaksjon fra alle verdens myndigheter.

Og hvis dette viruset er så ille som myndighetene som skal ha det til; hvorfor tillater de at det kommer folk fra Storbritannia og Sør-Afrika og sprer muterte virus, mens Ola og Kari Nordmann må gjøre dugnad og ikke få/komme på besøk?

• Liker 18
Skrevet
Expandable86 skrev (5 minutter siden):

Her kommer min upopulære mening. Kall meg hva dere vil, men jeg nekter å svelge rått alt som myndighetene våre kommer med.

Vi kunne ha hatt det normale livet hele tiden om det ikke var for tiltakene. Det er jo tiltakene som snur opp ned på livene våre; ikke alvorlighetsgraden av viruset.

Det er ikke viruset som har sørget for stengte arrangementer, sosial distansering og utallige arbeidsledige. Det er det myndighetene våre som har gjort, med sin overreaksjon og feilvurdering av virusets alvorlighetsgrad. Vi kunne heller stengt grensene helt på et tidligere tidspunkt og levd som normalt i eget land.

Dødeligheten er 0,3 prosent, altså tre ganger høyere enn vanlig influensa. Det er utelukkende de gamle og syke som har mest risiko. Akkurat som ved vanlig sesonginfluensa. Grunnen til at det er dødeligere er at kroppen vår ikke har vært utsatt for det tidligere. Det er stort sett et mildt og ufarlig virus for de aller fleste.

Jeg følger stort sett tiltakene, frivillig eller ufrivillig, men jeg mener dette er tidenes overreaksjon fra alle verdens myndigheter.

Og hvis dette viruset er så ille som myndighetene som skal ha det til; hvorfor tillater de at det kommer folk fra Storbritannia og Sør-Afrika og sprer muterte virus, mens Ola og Kari Nordmann må gjøre dugnad og ikke få/komme på besøk?

Amen.

Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er større protester. Jeg forstår det bare ikke! Forbanna inkonsekvente regler som kun gagner de rikeste. Men jeg har et håp om at den tøvete overreaksjonen som kom i går var begeret som fikk det til å renne over. Nå er plutselig AP, FRP og Rødt kommet på banen med protester. Selv Welhaven i VG var kritisk idag, han har jo stort sett manet til strengere tiltak enn selv regjeringen. Måtte protestene fortsette - nå får det faen meg være nok! 

https://www.vg.no/sport/i/rgzebK/corona-innstrammingen-barna-betaler-blytungt

https://www.nettavisen.no/nyheter/folk-inkludert-meg-selv-begynner-bli-forbanna/s/12-95-3424069641

• Liker 14
Skrevet
Ukjent. skrev (På 4.1.2021 den 19.41):

Amen.

Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er større protester. Jeg forstår det bare ikke! Forbanna inkonsekvente regler som kun gagner de rikeste. Men jeg har et håp om at den tøvete overreaksjonen som kom i går var begeret som fikk det til å renne over. Nå er plutselig AP, FRP og Rødt kommet på banen med protester. Selv Welhaven i VG var kritisk idag, han har jo stort sett manet til strengere tiltak enn selv regjeringen. Måtte protestene fortsette - nå får det faen meg være nok! 

https://www.vg.no/sport/i/rgzebK/corona-innstrammingen-barna-betaler-blytungt

https://www.nettavisen.no/nyheter/folk-inkludert-meg-selv-begynner-bli-forbanna/s/12-95-3424069641

Noen små grynt kommer det, og det er vel bedre enn ingenting. Men det blir alltid så tafatt, og ender gjerne opp i en diskusjon om støtteordninger, noe som bare er å pisse u buksa for å holde varmen, eller særordninger for enkeltgrupper, som må betales med å gjøre det ti ganger verre for alle andre, og alltid er det noen andre enn regjeringen som får skylda for tiltakene, heller enn å spørre om tiltakene har noen fornuftig begrunnelse i utgangspunktet.
I Welhavens tilfelle er det julefeieringen som må ta ansvaret. Fordi??? Gjennom hele jula har smittetallene vært lave, det har vært relativt lite testing, dette tas igjen nå på nyåret og dermed får man et lite hopp. Akkurat som enhver med et minimum av sunn fornuft kunne forutsagt. Antall sykehusinnlagte er lavt og stabilt, antall på intensiv er lavt og svakt synkende. Hvor er krisen??? Hva er det egentlig jula skal ta skyld for? Hva er egentlig begrunnelsen for regjeringens krisemaksimering og overilte innstramminge?? For det er ingenting i de offisielle tallene som legges ut som skulle tilsi noen slik panikk.

• Liker 6
Skrevet
Expandable86 skrev (På 4.1.2021 den 19.28):

Nå er det ikke bare snakk om myndighetene i Norge, men myndighetene i de fleste land. 
Så hvis du skal angripe myndighetene, da må du se på myndighetene på verdensbasis, også må du også mene at Word Health Organisation slår feil. Det er ganske mange land og forsknings-instituter som slår feil. Ja, meningen din er upopulær og dustete. 

Jeg repeterer meg selv på dette forumet nå, fordi disse meningene er så provoserende. VI vet ikke nok om mutasjonene, vi vet ikke nok og langtidseffektene av viruset. Derfor strenge restriksjoner. 

• Liker 6
Skrevet
Becky skrev (3 minutter siden):

Nå er det ikke bare snakk om myndighetene i Norge, men myndighetene i de fleste land. 
Så hvis du skal angripe myndighetene, da må du se på myndighetene på verdensbasis, også må du også mene at Word Health Organisation slår feil. Det er ganske mange land og forsknings-instituter som slår feil. Ja, meningen din er upopulær og dustete. 

Jeg repeterer meg selv på dette forumet nå, fordi disse meningene er så provoserende. VI vet ikke nok om mutasjonene, vi vet ikke nok og langtidseffektene av viruset. Derfor strenge restriksjoner. 

https://nypost.com/2020/10/11/who-warns-against-covid-19-lockdowns-due-to-economic-damage/

Fra WHO. For øvrig, ingen samfunn, heller ikke Norge, tåler strenge restriksjoner over veldig lang tid. Noe WHO også snakker om i denne artikkelen.

• Liker 5
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

https://nypost.com/2020/10/11/who-warns-against-covid-19-lockdowns-due-to-economic-damage/

Fra WHO. For øvrig, ingen samfunn, heller ikke Norge, tåler strenge restriksjoner over veldig lang tid. Noe WHO også snakker om i denne artikkelen.

De har også pandemi-strategi som innebærer at vi har restriksjoner slik som nå. Så her veier myndighetene opp risiko opp mot hverandre. Per dags dato er det større risko å åpne samfunnet. 

• Liker 4
Skrevet
Becky skrev (1 minutt siden):

De har også pandemi-strategi som innebærer at vi har restriksjoner slik som nå. Så her veier myndighetene opp risiko opp mot hverandre. Per dags dato er det større risko å åpne samfunnet. 

Javel. Da regner jeg med at de som mener man kan ha så strenge tiltak på ubestemt tid ikke kommer og klager over at de verken har jobb eller penger når dette forhåpentligvis er ferdig om noen år. At de ikke kan gå av med pensjon før de er 75-80 år, kjøpe seg hus eller få kvalifisert gratis helsebehandling.

• Liker 7
Skrevet
Becky skrev (4 minutter siden):

Myndigheter vet nok egentlig hva de driver med. De vet at viruset ikke er så alvorlig nå. Hvis det ikke er tilfelle, så lar de seg skremme av ekspertene de velger å høre på.De har jo mange hemmelige rapporter vi aldri får se. Men det er for sent å snu for de og de må fortsette og holde på. Pfizer og andre selskaper med ekstrem makt vil tjene penger på vaksinen. I smittevernloven har de satt covid 19 i samme kategori som bla. Pest, kopper og lepra(spedalskhet). Sars cov 2 er mer smittsom enn lepra( bakterie), men har samme alvorlighetsgrad som en hard influensa- der det er de eldre som er mest utsatt, slik som ved influensa.

• Liker 4
  • Opprett ny...