Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror og hans utkårede skal ha barn.

Det har gått relativt fort i svingene; de har vært sammen i halvannet år. Fordi jeg bor utenlands, så har jeg bare truffet henne en håndfull ganger. Hun har to barn fra før, de har jeg truffet én gang. Har et veldig ålreit inntrykk av dem alle sammen, men vi kjenner hverandre ikke i det hele tatt.

Nå får jeg kritikk fra min bror og delvis mine foreldre at jeg ikke viser nok interesse for graviditeten?! Min bror og jeg er på telefonen annenhver til tredjehver uke, og jeg spør alltid hvordan det går med både store og små. Jeg presser ikke veldig på, men stiller oppfølgingsspørsmål der det faller seg naturlig. Tenker jo også at dette er en dame jeg faktisk ikke kjenner spesielt godt, og det føles rart å skulle spørre og grave om alt mulig. Jeg har bedt om konkrete tilbakemeldinger på hvordan jeg kan bli bedre, men føler at jeg får veldig tåkete svar uten særlig substans.

Misforstå meg rett, jeg gleder meg veldig til å bli tante for første gang! Jeg tenker bare at min rolle først og fremst starter når babyen er født og verden har stabilisert seg til normalt sånn at jeg faktisk kan reise og treffe dem. I mellomtiden håper jeg at det kanskje er noen her inne som kan gi meg forslag til hvordan jeg kan vise mer interesse utover å spørre om formen til mor og barn, eventuelt hvor grensene går for hvor "pushy" man skal være? Tror det hadde vært vesentlig enklere om det enten var min søster som var gravid, eller om jeg og min brors utkårede hadde hatt tid til å bygge en nærere relasjon.

Anonymkode: e5a66...c4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, her har jeg vel knapt fått noen spørsmål om graviditetene av søsknene mine, har ikke tenkt over at de ikke har vist interesse av den grunn. Nei, det er jo ikke så mye du kan gjøre annet enn å spørre om formen, kanskje om innkjøp og om de har tenkt på navn. Mer enn det kan jeg ikke komme på 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 45c52...663

AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke du har vist lite interesse. Begrensa hvor mange spørsmål du kan stille liksom.. 

Du kan spørre om det er noe de mangler eller trenger til babyen? 

Du kan spørre om de har funnet navn, men selv er jeg ikke så glad for det spørsmålet da jeg ikke er interessert i å fortelle om det før ungen er ute eller vi har landet på noe. 

Du kan spørre om formen til mor er bra. 

Men sånn utover det så er det ikke så mye å spørre om, spesielt ikke når du ikke kjenner dama så godt. 

Hvis de ønsker du skal vise mer interesse og være mer involvert så får de komme med konkrete forslag. 

Anonymkode: a785b...b13

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Oj, her har jeg vel knapt fått noen spørsmål om graviditetene av søsknene mine, har ikke tenkt over at de ikke har vist interesse av den grunn. Nei, det er jo ikke så mye du kan gjøre annet enn å spørre om formen, kanskje om innkjøp og om de har tenkt på navn. Mer enn det kan jeg ikke komme på 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 45c52...663

2 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes ikke du har vist lite interesse. Begrensa hvor mange spørsmål du kan stille liksom.. 

Du kan spørre om det er noe de mangler eller trenger til babyen? 

Du kan spørre om de har funnet navn, men selv er jeg ikke så glad for det spørsmålet da jeg ikke er interessert i å fortelle om det før ungen er ute eller vi har landet på noe. 

Du kan spørre om formen til mor er bra. 

Men sånn utover det så er det ikke så mye å spørre om, spesielt ikke når du ikke kjenner dama så godt. 

Hvis de ønsker du skal vise mer interesse og være mer involvert så får de komme med konkrete forslag. 

Anonymkode: a785b...b13

phew! Så jeg er ikke nødvendigvis en elendig (sviger)søster, og det er ikke helt på jordet av meg å tenke at min bror er litt kravstor?

Anonymkode: e5a66...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt hvorfor fpreldrebog bror mener du ikke er interessert og deretter di det du sier 😊 Du virker helt normalt interessert, synes jeg. Har ikke fått spesielt mer av søster. Hun bare lurer på hvordan det går med innspurten og den lille jevnlig.

Anonymkode: 0cc09...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...