Gå til innhold

Begrensing på kjøpesenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

«De foreslår også presisering av eksisterende nasjonale råd og anbefalinger. Blant annet anbefales digital undervisning i høyere utdanning, digital undervisning på videregående- og ungdomsskoler, å unngå unødvendige reiser både i inn- og utland, og antallsbegrensninger på kjøpesentre og lignende.» 

VG skriver at det kan komme antallbegrensning for kjøpesenter. Synes det er helt på tryne at det ikke har vært gjort noe med før. Det er ikke lov med flere enn 200 på innendørs arrangementer (med fastmontert seter), men på senteret kan folk gå fritt. Greit at det er større plass og flere steder å spre seg på. Allikevel har jeg sett tilfeller i, spesielt jula, hvor dette ikke har gått. Spesielt ved Vinmonopolet hvor det var lange køer og folk sto tett et kvarter før åpningstiden.  
Mulig det roer seg litt nå selvfølgelig, men januarsalget kan også være med å lokke en god del folk. 

Jobber jo selv på senteret og vi er avhenigig av kunder for å overleve, men føler ikke det er verdt det for enhver pris. Bibliotek, badeland og treningssenter stenges, men kjøpesenter holdes oppe og folk samler seg der. Da det ikke er noe annet å gjøre for folk. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syntes ikke det har vært så veldig tett på kjøpesentrene, generelt er folk er flink å holde avstand og jeg selv går da i bue rundt folk. Greit også med butikkene inni kjøpesentrene hvor de har maks antall som kan være i butikkene samtidig. 

Men kan gjerne se for meg at man ikke trenger å "henge" på kjøpesentrene som ungdommene gjør uten at de faktisk har noe de skal på kjøpesententet, kanskje hatt en tidsbegrensning på 1-2 timer? Ikke at jeg har peiling på hvordan det skulle gått for seg.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Skrevet

Det er ganske lite folk på sentetet i min by, ingen problemer med å holde avstand der. 

Skrevet

Her har vi masse arbeidsløse samtidig som vi har smitteproblem. Ta to fluer i en smekk. Forby fysiske butikker.

Da får de arbeidsledige jobb med å levere varer, og å ta i mot bestillinger og vi slipper smitte.

Se for dere at Vinmonopolet leverte på 15 minutter innen åpningstidene sine og at matbutikkene leverte hjem eller til bagasjerom. 

Kjøpesenter kan med fordel legges ned.

• Liker 1
Skrevet

ajarRun skrev (10 minutter siden):

Her har vi masse arbeidsløse samtidig som vi har smitteproblem. Ta to fluer i en smekk. Forby fysiske butikker.

Da får de arbeidsledige jobb med å levere varer, og å ta i mot bestillinger og vi slipper smitte.

Se for dere at Vinmonopolet leverte på 15 minutter innen åpningstidene sine og at matbutikkene leverte hjem eller til bagasjerom. 

Kjøpesenter kan med fordel legges ned.

Det vil jo bare skape enda flere arbeidsløse igjen med den teknikken, da... Så da er man like langt 

På mitt kjøpesenter i Oslo har hver butikk operert med begrenset antall kunder helt siden Black Week. Alle butikker har markert maks antall kunder på plakater utenfor butikken. 

• Liker 4
Skrevet
Clefable skrev (1 minutt siden):

Det vil jo bare skape enda flere arbeidsløse igjen med den teknikken, da... Så da er man like langt 

På mitt kjøpesenter i Oslo har hver butikk operert med begrenset antall kunder helt siden Black Week. Alle butikker har markert maks antall kunder på plakater utenfor butikken. 

Ja, så en sånn i Oslo. En Kiwi som hadde begrensning på 86 kunder eller noe. HALLO?! Hvordan teller man det fra utsiden? 

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet

En sortering hadde vært bedre. Men når virkeligheten ikke er politisk akseptabel, da må vi late som at alle er like utsatte, så da blir det slik.

• Opprett ny...