Gå til innhold

Dere med barn på 140-145 cm, hvor lange ski har de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 9 år som er 143 cm. Hvor lange ski bør hun ha?

Anonymkode: e5a81...abc

Skrevet

Vi har 140 cm til vår på 142 cm. Når skiteknikken ikke er helt på plass er det greit å ikke ha for lange ski. Anbefalingen er vel at man skal ha ski som er 10-20 cm lengre enn seg selv, men vi har alltid hatt ski som er like lange som barnet med stor suksess.

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 9 år med samme høyde har 140 cm. Tenker de holder et par år til, da han går på ski 1-2 ganger i året. Fokuset er ikke fart, men å holde seg oppreist. 😛

Anonymkode: fc040...837

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom xxl og stilte det spørsmålet. Så lenge de ikke er så erfarne på ski anbefales det omtrent like lange ski som en selv er lang. Min sønn på 9 år og 135 cm beholder skiene på 130 cm denne sesongen også. Skulle jeg kjøpt nye hadde jeg nok likevel gått for 150 cm, så hadde jeg sluppet å kjøpe nye på noen år 😅

Anonymkode: 40f28...1be

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar😊 Hun er ikke voldsomt erfaren, så ble usikker. Det står jo en anbefalt lengde når man googler, men syns det virket veldig langt til ei som ikke går fryktelig mange turer på ski i løpet av vinteren😅 Fikk fått i et par brukte til 150 cm, så da går vi for de.

-TS

Anonymkode: e5a81...abc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...