AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei, jeg må rett og slett lufte tankene mine litt. Jeg og samboer har vært sammen i to år nå, og bodd sammen nesten like lenge. Ting gikk veldig fort fra vi møttes. I den siste tiden har jeg desverre kjent at følelsene for h*n kommer og går. H*n innrømmer selv at h*n setter seg selv og sine hobbyer først, og jeg sitter ofte alene. Jeg har flyttet fra min by, venner og familie for han, og føler meg nå nesten litt snytt... H*n gjør ingenting her hjemme. Kan ikke huske sist h*n tok ut av oppvaskmaskinen eller vasket klær. Prøver jeg å ta dette opp, at jeg synes dette er urettferdig og vi kan gjerne dele på jobben, blir h*n bare sur og ber meg la dette ligge. Selv om h*n ikke bidrar noe til hjemmet, kan h*n fort finne på å klage på det h*n ikke synes er gjort bra nok. Dette synes jeg er ufint da det er jeg som gjør alt av handling og husarbeid- har h*n da rett til å klage på det jeg gjør? Vi spiser sjeldent middag sammen, og gjør vi det kan jeg love at det er jeg som både lager å rydder etterpå. Jeg er rolig av meg og trives best hjemme, dette vet h*n og. Likevell forventer h*n at jeg skal stå klar til å være med ut eller på tur så fort h*n ringer. Sier jeg at jeg ikke orker blir h*n sur og fornærmet. Foreslår jeg at vi skal gjøre noe sier h*n blankt nei, og alt jeg vil gjøre er teit.. (dette har h*n sagt flere ganger) Jeg føler mer at jeg er hushjelp enn samboer og vurderer sterkt å gå. Samtidig så kan vi de få gangene vi er sammen ha det fint, og jeg er jo glad i h*n. Dette synes jeg er skikkelig vanskelig, og sliter med å finne ut av. Føltes godt å bare få skrevet dette ned. Det er kanskje vanskelig å sette seg inn i - men hva hadde du gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 2d219...717
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Ja, du skal gå. Anonymkode: ce981...978 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Du sitter alene fordi du vil sitte alene. Han spør deg med, men du vil ikke. Du blir sur fordi han inviterer deg med. Og du blir sur for at han ikke sitter hjemme med deg. Du får ikke posisjonen som hushjelp, men du tar den. Ta ansvar for ditt og la hans ligge- du har sagt i fra. Dere virker veldig forskjellige. For forskjellige til at du har det godt i forholdet. Du begynner også å miste følelser for ham. Han virker ikke til å ha respekt for deg, som ikke lytter til det du sier og ikke bidrar i hjemme. Synes det verste er at han ikke lytter til deg og tar deg alvorlig. Han er en person som liker å sosialisere utenfor hjemmet og det kan du ikke endre på. Hva er bra i forholdet? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 3108e...b78 2
anonym9899 Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Ts her, bare for å ha sagt det: at h*n har hobbyer har jeg ingenting i mot. Men, av og til, kunne h*n ha prioritert litt tid hjemme, feks når det er bursdager. du har helt rett i at jeg har valgt og sitte inne og, når jeg respekterer h*n sine ønsker, skulle jeg ønske mine ble respektert og vi er begge i midten av 20 årene. takk for fin tilbakemelding, ting jeg ikke har klart å sette ord på selv!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Hva betyr h*n? Betyr det han? Hvorfor skriver du ikke det da? Anonymkode: 18fd5...dad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva betyr h*n? Betyr det han? Hvorfor skriver du ikke det da? Anonymkode: 18fd5...dad Sikkert ei dame Anonymkode: 84adb...1ac
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Virker som dere er for forskjellige til at det er mulig for begge å være lykkelige i forholdet. Ville flyttet ut hvis jeg var deg. Anonymkode: d62fd...def 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 hva er det med at alle kommer på kg for svar.. finn ut ting selv, det er sånn du lærer. du lærer ikke av å høre på folk på kg som ikke engang vet navnet ditt.. Anonymkode: 9412c...693
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva er det med at alle kommer på kg for svar.. finn ut ting selv Anonymkode: 9412c...693 Hva gjør du selv på kg, da? Popper innom for å øse vag visdom? Anonymkode: 84adb...1ac
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva gjør du selv på kg, da? Popper innom for å øse vag visdom? Anonymkode: 84adb...1ac Det er mye man lærer på kg, men å spørre om man skal gå eller ikke uten engang og vet hvem personen er eller hvordan forholdet har vært er ikke noe å få svar på. Noe du burde innse. Anonymkode: 9412c...693
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Man bør ikke bli i et forhold man ikke har det bra i. Enkelt og greit egentlig. Spesielt når du er såpass ung og det ikke er barn bør du gå for å ha det bedre enn dette. Dette forholdet lover ikke godt. Anonymkode: f6497...b4f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Du har skrevet han, så du kan kutte ut irriterende sensurering Anonymkode: 4ce04...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): H*n innrømmer selv at h*n setter seg selv og sine hobbyer først, og jeg sitter ofte alene. Jeg har flyttet fra min by, venner og familie for han, og føler meg nå nesten litt snytt... Så det er en han. Ikke relevant hvilket kjønn, men mye jobb med * for å ikke avsløre kjønn.. Uansett: Du har gitt opp alt for å være med han, mens han løper ut og gjør sitt og overlater alt i huset til deg. Du føler deg sikkert tatt for gitt. Det virker som han mener alt er fint og flott, det er jo klart. Han har det som plommen i egget, mens du ikke er like fornøyd med tingenes tilstand. La dette forholdet være en lærdom. Ikke gi opp alt for en samboer. Lykke til videre. Anonymkode: 7e4d4...ea5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 27 minutter siden, anonym9899 said: Ts her, bare for å ha sagt det: at h*n har hobbyer har jeg ingenting i mot. Men, av og til, kunne h*n ha prioritert litt tid hjemme, feks når det er bursdager. du har helt rett i at jeg har valgt og sitte inne og, når jeg respekterer h*n sine ønsker, skulle jeg ønske mine ble respektert og vi er begge i midten av 20 årene. takk for fin tilbakemelding, ting jeg ikke har klart å sette ord på selv! Synes iallfall dere skal flytte fra hverandre. Om dere ønsker å fortsette kontakt/forhold, så kan dere møtes under vilkår som passer for begge. Blir sikker lite av det... Anonymkode: 3108e...b78
PM75 Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Ja, du er snytt. Flytt derifra før du tenker at alt lar seg fikse med å få barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå