Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere i 30- og 40-årene med barn, hvor mye er dere med nære venninner?

Jeg har en fin vennegjeng der vi møtes på fest iblant, men savner å få til middager og bare det å ta en kaffe, få besøk. (Får jo besøk iblant såklart, men ikke like ofte lenger). På nyttårsaften savnet jeg det å være sammen med andre vennepar. Er dette uvanlig?

Kjenner på ensomheten iblant, selv om jeg er så heldig å ha en flott familie og samboer 😊

Anonymkode: 94634...aaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 3-4 venninner som jeg vil kalle nære, men bare én som bor i samme by som meg. De andre bor på andre enden av landet. Møter hun ene kanskje en gang i måneden eller litt sjeldnere. Skulle ønske jeg hadde noen flere nære venninner her i byen, og et litt rikere sosialt liv, men jeg tror samtidig det er sånn for mange i småbarnsfasen. 

Anonymkode: b6741...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som har svart! 😊

@Husfruen89 det var leit å høre. Kommer jo an på hva man legger i ordet nære, også? 😊 Jeg er selv litt usikker på hvor mange nære jeg har, hvordan jeg skal definere det. Kanskje 2-3 stk? Men ikke som jeg snakker med ukentlig, og det går ofte en god stund mellom hvert treff.

@ab, ja det er nok sånn for mange i småbarnsfasen. Samtidig føler jeg jo at i denne fasen trenger man det også, det er jo en stor omveltning å få barn også 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk til dere som har svart! 😊

@Husfruen89 det var leit å høre. Kommer jo an på hva man legger i ordet nære, også? 😊 Jeg er selv litt usikker på hvor mange nære jeg har, hvordan jeg skal definere det. Kanskje 2-3 stk? Men ikke som jeg snakker med ukentlig, og det går ofte en god stund mellom hvert treff.

@ab, ja det er nok sånn for mange i småbarnsfasen. Samtidig føler jeg jo at i denne fasen trenger man det også, det er jo en stor omveltning å få barn også 😊

Jeg har ingen jeg kan ringe, som oppriktig bryr seg, om det skulle være noe. Jeg har 4 stk som jeg treffer i ny og ne, 2 av de er konene til mannens venner, prøvd å treffe de uten mannfolk men føles bare kleint.. 

Med de to andre føler jeg at vi er venner nå bare fordi vi alltid har vært det, type 15 år..

Så treffer folk, men har ingen jeg føler jeg kan stole på og fortro meg til..

AnonymBruker
Skrevet

Den er det sikkert mange som kjenner seg igjen i, at man mangler fortrolige man kan betro seg til...

Underspørsmål: og hvordan er det å skaffe seg nye venner i denne alderen og livsfasen? Jeg føler liksom at mange allerede har de vennene de trenger fra før, og ikke er så åpne for nye ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent. Veeeeldig sjeldent. 

Jeg er sånn passelig fleksibel, men ikke alle venninnene mine blir det når barn kommer. De vil helst bare sosialisere den sjeldne gangen mannen er bortreist/skal på julebord og sånt. 

Og nå er jeg for syk til å treffe noen 🙈

Anonymkode: 24b44...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninnegjeng på 13, men som en av de første til å få barn så falt jeg fort utenfor. Vi sees en sjelden gang (kanskje en gang i året) for en fest.

Har ingen nære venninner, men vi har mange nære vennepar som også har fått barn. Møter venner kanskje 1-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: db46b...8c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjeldent. Veeeeldig sjeldent. 

Jeg er sånn passelig fleksibel, men ikke alle venninnene mine blir det når barn kommer. De vil helst bare sosialisere den sjeldne gangen mannen er bortreist/skal på julebord og sånt. 

Og nå er jeg for syk til å treffe noen 🙈

Anonymkode: 24b44...289

Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier der. Jeg vil jo gjerne at mannen skal bli kjent med mine venner også, men det er mange som liker best å møtes når mannen er bortreist.

Huff, God bedring! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 10-12 som jeg definerer som nære, har vært venner med de mellom 30 og 7 år. Treffer venninner minst én gang i uka, for å gå tur, drikke kaffe, spise sammen. Noen av de inviterer jeg hjem på middag enten med partner eller bare henne hvis hun er singel. Har også faste avtaler med 3 av de om at vi 4 går ut og spiser sammen 4 ganger i året, da går vi gjerne på revy, stand up eller lignende i tillegg. Samt at jeg drar på konserter med "gjengen" min når våre favorittartister har konsert her i byen.

Nå har vi 4 vennepar som har fått eller venter baby, det ene paret bare to uker etter oss😊 Slik var det ikke da jeg fikk første, da hadde ingen av de andre barn. 

Anonymkode: 87734...9b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke 30 enda, men drister meg til å svare ettersom jeg har 2 små. 

Jeg har min bestekompisen og hans samboer. Mannen har sin bestekompis. 

Mannen kompis er her på middag i hvert fall 1 gang i uken, min kompis og hans samboer(som vel har utviklet seg til å bli min nærmeste venninne) er her ca 1 gang i mnd. I tillegg er det fast tradisjon med julebord, nyttårsmiddag og 17. mai(vi er blitt 1 samlet vennegjeng). 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 2 veldig nære som jeg kan ringe når som helst om hva som helst. Møter de mye skjeldnere enn jeg ønsker, både pga corona og pga at vi alle er småbarnsmødre med hektiske hverdager.

Har i tillegg 1 kompis som er på besøk hos oss ofte. Er veldig glad i ham, og det er gøy å være med ham (både jeg og mannen digger ham og synes han er kul). Han er singel, og vi har vært hverandres nærkontakt nå i pandemien og han har vært mye på besøk hos oss. Han har nesten blitt bedre kompis med mannen enn meg etterhvert😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går i 2 foreninger med tilsammen 12 stk. Treffest fast 1 gang i mnd. Har i tillegg 3-4 nære venninner som jeg alle treffer eller snakker med 1 gang pr uke. Flere kan jeg ringe hvis jeg trenger noen og snakke med. Jeg synes vennskap er viktig og noe jeg prioriterer høyt. Tross 2 barn, mann, hund og 110% jobb. 

Anonymkode: 5c99d...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venner.

Anonymkode: 6bf9e...c09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 4 venninner jeg ser på som nære venninner (bestevenninner også), men bare én av dem bor i samme by 😫 Vi har alle bodd i samme by på et tidspunkt, men så har barna kommet og alle har flyttet hjem til der de selv vokste opp. 3 av 4 har små barn (meg selv også), så det er ikke så lett å finne tid til å prioritere reising til hverandre helt enda...

Synes det er veldig synd. Jeg savner å ha dem i samme by. Da traff vi hverandre i det minste sammen med barna og dro på aktiviteter osv sammen - og en sjelden gang i blant på kveldstid også. Jeg håper dette er noe som vil bli enklere med årene, for jeg savner å være med dem!

Anonymkode: 16fb9...fad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere i 30- og 40-årene med barn, hvor mye er dere med nære venninner?

Jeg har en fin vennegjeng der vi møtes på fest iblant, men savner å få til middager og bare det å ta en kaffe, få besøk. (Får jo besøk iblant såklart, men ikke like ofte lenger). På nyttårsaften savnet jeg det å være sammen med andre vennepar. Er dette uvanlig?

Kjenner på ensomheten iblant, selv om jeg er så heldig å ha en flott familie og samboer 😊

Bor du et sted det ikke har vært noe virus og dere lever som normalt? 

Anonymkode: 5b1b2...867

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bor du et sted det ikke har vært noe virus og dere lever som normalt? 

Anonymkode: 5b1b2...867

Nei, jeg bor i en by, så vi alle lever med tiltak. Angående fester iblant som jeg beskriver, det var før corona... Hva tenkte du på? Situasjonen var for meg ikke så veldig ulik før corona, men når de naturlige møteplassene (og en fest nå og da) forsvinner, så har jeg nok følt enda mer på det...

Skrevet

Vi har 6 vennepar som vi ofte omgås med, drar på fjelltur, ferie eller inviterer på middag. Av disse 6 parene, er det 2 nære venninner av meg, en nær venninne og 2 nære kompiser av mannen. Disse kan vi ringe om alt og ingenting. De andre venneparene er gode venner, men kanskje ikke de man ringer for å få trøst eller råd. Har ellers flere nære venninner, fra ungdomsårene og studietiden som jeg kan ringe om alt og ingenting, men de bor litt lengre unna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...