AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 De siste årene har jeg jevnt og trutt lagt på meg ca. tre kilo i året til tross for at jeg ikke spiser annerledes enn før. Mulig det er alderen som tar meg. Mener å ha lest et sted at en kilo tilsvarer ca. 7000 kalorier, altså spiser jeg da 21 000 kalorier for mye i løpet av et år. Deler jeg dette på 365 dager vil det si i underkant av 60 kalorier for mye pr. dag. Er det virkelig så små justeringer som må til for å hindre videre vektoppgang? Er forresten kvinne og har akkurat bikket 50 år. Anonymkode: 2e643...705
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Ja, mest sannsynlig har du i gjennomsnitt spist 60 kalorier for mye, og/eller vært i 60 kalorier for lite aktivitet, til å holde vekta. Det tilsvarer kaloriene i et glass skummet melk. Ikke noe rart om du ikke opplever at du spiser annerledes enn før. For du gjør knapt det. Og den lille endringen i inntak, hver dag, gjør utslag på vekta, over tid. Det fine er, som du har skjønt, at det dermed heller ikke skal mye til for å stoppe oppgangen, eller reversere den. Anonymkode: 622c7...307
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, mest sannsynlig har du i gjennomsnitt spist 60 kalorier for mye, og/eller vært i 60 kalorier for lite aktivitet, til å holde vekta. Det tilsvarer kaloriene i et glass skummet melk. Ikke noe rart om du ikke opplever at du spiser annerledes enn før. For du gjør knapt det. Og den lille endringen i inntak, hver dag, gjør utslag på vekta, over tid. Det fine er, som du har skjønt, at det dermed heller ikke skal mye til for å stoppe oppgangen, eller reversere den. Anonymkode: 622c7...307 Takk for svar! Ja, i hvert fall det siste året stemmer det at aktivitetsnivået har gått ned. Pleier å gå på saltimer på treningssenter flere ganger i uka, men det har jo vært stengt mesteparten av året pga korona. Er dessverre fryktelig dårlig på å holde meg i gang på egenhånd 😥 Men da vet jeg i hvert fall at det er relativt små justeringer som må til for å snu det og det er jo overkommelig 😊 Anonymkode: 2e643...705 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå