AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har vært i et veldig dårlig forhold i ganske mange år som jeg endelig kom ut av i fjor. Forholdet besto av utroskap og svært mye psykisk vold fra hans side mot meg, noe som har knekt selvfølelsen min helt. Jeg har også trust issues, ganske kraftig og muligens tildeles ødeleggende? Jeg flytter inn hos min nåværende kjæreste på nyåret. Han er verdens snilleste, og innerst inne vet jeg at han ville aldri gjort noe som helst for å såre meg. Men samtidig ligger noe å murrer, så ille at jeg kjenner at jeg sitter inne med et heftig panikkanfall. Jeg har fortalt det til han, og han forsikrer meg om at jeg trenger ikke være redd for noe som helst. Han er der for og med meg, bare meg. Det er ganske dritt å ha det sånn, for jeg tror det til syvende og sist kommer til å tære på forholdet vårt. Jeg klarer heller ikke å slutte å tenke på at tenk hvis ditt og tenk hvis datt. Jeg overtenker en minste ting. Går slikt å snakke med psykolog om? Jeg har aldri vært hos psykolog før, og vet lite om hvordan slikt fungerer. Eksempler på ting jeg overtenker er «han er bare sammen med meg for å være snill», «han utnytter meg fordi jeg er dumsnill og godtroende», «jeg er sikkert mye styggere og dårligere enn eksene hans», «hvordan kan noen ville være sammen med meg?». Når det er sagt er jeg verken stygg eller overvektig (172 høy og 60kg). Helt «normal». Eksen kalte meg stygge ting som både stygg og feit og han skjønte ikke hvordan han kunne være sammen med en som meg (det skal sies at det var jeg som gjorde det slutt med eksen). Anonymkode: 0439b...691
PM75 Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Det kan være en god ide å prate med en psykolog med de utfordringene du beskriver. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå