AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Er det noen her som har opplevd Missed Abortion, og kan svare på noen spørsmål? Jeg er gravid nå, ca uke 7-8, og er veldig redd for MA. Har bestilt tidlig ultralyd om noen uker, og håper selvfølgelig å få se liv. Jeg har vært gravid før, men synes symptomene denne gangen er veldig annerledes. Forrige gang var jeg ekstremt trøtt, og var litt kvalm morgen og ettermiddag. Jeg hadde veldig ømme pupper. Denne gangen er jeg ekstremt kvalm, natt, dag, hele tiden. Har ikke noe særlig ømme pupper, og er ikke like trøtt heller. Kan dette være tegn på MA? Og hvis det er en MA, hvor lang tid tar det før HCGnivået synker slik at jeg f eks får 2-3 istedet for 3+ på en graviditetstest? Eller negativ test for den saks skyld? Legen min syns at bekymringen min er veldig grunnløse, og det frister ikke å mase meg til en hcg-måling, spesielt siden det er mye kø hos han pga Covid-19. Anonymkode: 3c9a6...f98
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har hatt 1 MA i andre trimester, 1 MA på slutten av første trimester og en inkomplett abort i første trimester og født 2 friske barn (en igangsatt og en med i komplett fostersekk som skjer i 1 fødsel av 100.000 fødsler) og har et barn med en sjeldent genfeil. Anonymkode: d891c...f44
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde MA i uke 7-8. I første svangerskap var jeg veldig kvalm, trøtt og øm i brystene. I svangerskapet som endte med MA var jeg også det i starten , men både ømhet og trøtthet stoppet plutselig opp og kvalmen avtok gradvis. I løpet av uke 8 var alle disse tegnene stoppet opp. Anonymkode: cf02c...e1b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt 1 MA i andre trimester, 1 MA på slutten av første trimester og en inkomplett abort i første trimester og født 2 friske barn (en igangsatt og en med i komplett fostersekk som skjer i 1 fødsel av 100.000 fødsler) og har et barn med en sjeldent genfeil. Anonymkode: d891c...f44 Nå var du flink å svare på spørsmålene fra TS..... 🙄 Jeg har hatt en MA, skjønte egentlig ganske fort at noe var galt når jeg begynte å spotte hver dag fra uke 5. Fikk komme på ultralyd, der ble fosteret målt til å være to uker yngre enn hvor langt jeg var kommet. Det var jo ikke fysisk mulig da jeg hadde fått første positiv test bare uka før, og vi hadde hatt så lite sex den perioden at jeg visste når jeg hadde blitt gravid. På grunn av vekstavviket fikk jeg komme på en ny ultralyd noen uker etter (ca uke 9), og da var det verken hjerteaksjon eller noe særlig vekst. Spottet hver dag frem til dette, og eneste symptomet var ømme bryster. Det er vanskelig å si noe om du har en MA, men du får prøve å be om TUL eller ta en privat om du er urolig ☺️ Anonymkode: ac37c...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde MA som ble oppdaget på en privat tidlig ultralyd i uke 8. Den viste at embryo hadde sluttet og utivikle seg i uke 5. Jeg hadde ingen mistanke om at jeg hadde mistet. Jeg var kjempekvalm, ømme pupper, sliten, typisk graviditetsplager. Tester viste tydelig positivt og jeg hadde null blødning. Graviditetssymptomene ga seg ikke før etter at jeg hadde gjennomført medinsk abort noen dager etter at vi oppdaget MA på ultralyd. MA, som graviditeter, vil nok oppleves veldig ulikt. Jeg er gravid for tredje gang nå og den opplevdes helt annerledes enn nr 1 (der jeg mistet) og nr 2 (der det gikk bra). Anonymkode: b4761...7fd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har hatt to MA og to vellykkede graviditeter. Første MA hadde jeg ingen symptomer utenom ekstrem trøtthet. Andre MA hadde jeg enstrem trøtthet og lett kvalme. De vellykkede graviditetene hadde jeg trøtthet, kvalme, såre brystvorter, ømme bryster, masse kviser, osv. Anonymkode: efb8c...c76
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 At du er veldig kvalm er positivt med tanke på om svangerskapet går som det skal. Jeg har hatt MA. Jeg hadde blødninger, følte meg ikke gravid, fantes bla ikke kvalm og følte meg helt upåvirket av graviditeten. Det og blødninger var grunnen til at jeg mistenkte noe var galt. Hvis du ikke har blødninger og har vanlige symptomer på vital graviditetet som voldsom kvalme virker det mest som en fiks idé å tro at man har MA. Anonymkode: fcce9...369 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Hatt en MA, og har tre barn. Da jeg hadde MA hadde jeg absolutt null symptomer hele veien. Du har jo masse symptomer, så skjønner hvorfor legen mener bekymringen er grunnløs. På tre barn har jeg hatt forskjellige symptomer hver gang. Første gang var jeg trøtt og oppblåst, andre gang såvidt litt kvalm og tredje gang ømme pupper og mer kvalme. Anonymkode: e4729...c57
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde MA som ble oppdaget på en privat tidlig ultralyd i uke 8. Den viste at embryo hadde sluttet og utivikle seg i uke 5. Jeg hadde ingen mistanke om at jeg hadde mistet. Jeg var kjempekvalm, ømme pupper, sliten, typisk graviditetsplager. Tester viste tydelig positivt og jeg hadde null blødning. Graviditetssymptomene ga seg ikke før etter at jeg hadde gjennomført medinsk abort noen dager etter at vi oppdaget MA på ultralyd. MA, som graviditeter, vil nok oppleves veldig ulikt. Jeg er gravid for tredje gang nå og den opplevdes helt annerledes enn nr 1 (der jeg mistet) og nr 2 (der det gikk bra). Anonymkode: b4761...7fd Akkurat sånn var det for meg også, bortsett fra at jeg spottet litt to dager og hadde brun utflod i ei uke før TUL. Skulle vært 9+3, ble målt til uke 6. Følte meg veldig gravid fram til etter medisinsk abort Anonymkode: 905a0...5da 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 De oppdaget MA på en ultralydundersøkelse i uke 10. Jeg hadde en vanlig graviditet uten blødning og smerter. Har symptomer hele tiden. De målte fosteret til 8+3 Anonymkode: 1510e...8b4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Er ingen spesielle symptomer eller tegn på MA; noen opplever at symptomer forsvinner gradvis eller fra en dag til en annen, mens andre igjen har symptomer helt til MA blir oppdaget. Noen har mange symptomer når de går gravide, andre igjen har få eller ingen, og ingen svangerskap er like Det at du er veldig kvalm nå ville jeg tolket som et positivt tegn, det er jo helt klart et symptom på graviditet. Hadde prøvd og slappe av og roe litt ned frem til ultralyden du har bestilt deg, for foreløpig så ser det jo ut som at du har et normalt og fint svangerskap Anonymkode: b1fc5...0df
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Det du forteller er ikke noen grunn til mistanke. Selv hadde jeg eksempelvis blødninger innimellom med svangerskapet som gikk bra. MA’ en fikk jeg ingen tegn på, så det på UL. Anonymkode: 1b2ba...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå