AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei. I begynnelsen av fjorårets sommer ble jeg singel etter 15 år. Har to barn på 7 og 15 år. Jeg klarer ikke helt å kontrollere tankene mine til å godta at eksen finner seg en ny. Jeg bare vet at jeg desverre kommer til å være et skikkelig hespetre... Til nå har vi god kontakt og samarbeid, han sier han ikke har noen nye, men jeg har kommer med trusler tidligere, så er ikke sikkert han tørr å fortelle meg. Hvordan skal jeg få disse tankene bort? Hvordan var du mot den nye kjæresten hans? Er du blitt bedre? Hvordan tror du at du vil reagere når det evt skjer, har du gjort deg noen tanker om det? Anonymkode: c90de...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Nå er det omvendt her da. Jeg gikk fra han fordi jeg møtte en ny mann. Han ønsket ikke å møte min nye, og det respekterte jeg. Han måtte da stole på at jeg har valgt en bra person inn i livet til vår felles datter. Dette gikk seg til og nå etter kun 1 år og noen mnd så feiret vi alle jul sammen. Han ser jo at datteren vår snakket mye om han og liker han godt. For min del er det viktig å respektere eksen. Om han finner en ny så ønsker jeg personlig å møte henne og ha en relasjon. Jeg tror ikke jeg ville på ingen måte truet av at min datter fikk en stemor. Ville heller sett på det som en ressurs i hverdagen. Anonymkode: 9b928...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Jeg kommer heller ikke til å like det om det skjer, de færreste synes vel det er spesielt hyggelig når eksen finner seg en ny som plutselig skal opptre som en omsorgsperson for barna sine (tenker da spesielt om man ble forlatt selvfølgelig). Men, skjer det skal jeg absolutt ikke være noe hespetre. Jeg håper jeg kan få hilse på henne og at vi kan ha en vanlig ok tone om barna. Man vinner ingenting ved å opptre som en bitter bitch, aller minst vinner barna på det. Anonymkode: 04e4c...bd7 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. I begynnelsen av fjorårets sommer ble jeg singel etter 15 år. Har to barn på 7 og 15 år. Jeg klarer ikke helt å kontrollere tankene mine til å godta at eksen finner seg en ny. Jeg bare vet at jeg desverre kommer til å være et skikkelig hespetre... Til nå har vi god kontakt og samarbeid, han sier han ikke har noen nye, men jeg har kommer med trusler tidligere, så er ikke sikkert han tørr å fortelle meg. Hvordan skal jeg få disse tankene bort? Hvordan var du mot den nye kjæresten hans? Er du blitt bedre? Hvordan tror du at du vil reagere når det evt skjer, har du gjort deg noen tanker om det? Anonymkode: c90de...3b1 Du truer eksen din? Bra han gikk fra deg da 😬 Anonymkode: dea85...3bd 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Her er det jeg som har gått fra eksen og tenker det er helt greit om han finner seg ei ny dame. Hvordan jeg er mot henne avhenger vel av hvordan hun er mot barna mine. Men går ikke inn i det og er ei totalt kjerring fra første stund, det gagner ikke noen av oss. Anonymkode: 5d622...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Du må bare ta deg selv i nakken, og bite det i deg. Hvis du har kommet med trusler tidligere, så hadde jeg bedt om unnskyldning for dette, og sagt at du selvsagt tåler at han treffer en ny og håper han ikke føler at han må holde det skjult. Du kan jo snakke med noen om dette, f.eks. avtale med en venninne at når følelsene renner over, så tar dere en prat eller en kaffe. Anonymkode: bc082...17d 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er det omvendt her da. Jeg gikk fra han fordi jeg møtte en ny mann. Han ønsket ikke å møte min nye, og det respekterte jeg. Han måtte da stole på at jeg har valgt en bra person inn i livet til vår felles datter. Dette gikk seg til og nå etter kun 1 år og noen mnd så feiret vi alle jul sammen. Han ser jo at datteren vår snakket mye om han og liker han godt. For min del er det viktig å respektere eksen. Om han finner en ny så ønsker jeg personlig å møte henne og ha en relasjon. Jeg tror ikke jeg ville på ingen måte truet av at min datter fikk en stemor. Ville heller sett på det som en ressurs i hverdagen. Anonymkode: 9b928...cb6 Hvordan tenker du ressurs i hverdagen? Nå er jeg gift - men dersom jeg ble skilt og fant med mann med barn hadde vi jo ikke vært ressurs for foreldreparene. Det tar man jo selv mellom hverandre. Anonymkode: dea85...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Hva vinner du på å oppføre deg sånn? Om noe vil det bare gjøre eksen din enda sikrere på at han tok riktig valg ved å forlate deg, og hans nye dame framstår enda flottere i forhold til hespetre-eksen. Konflikten med deg vil føre dem enda tettere sammen, kanskje vil de snakke om deg når de ligger der i armene til hverandre, om hvor stusselig livet ditt virker og hvor synd det er på deg som åpenbart ikke komme deg videre. Og så vil de prise seg lykkelig over å ha funnet hverandre, og ha lidenskapelig sex enda en gang. Nei, for din egen del (og ikke minst barnas), velg den verdige strategien. Never complain, never explain. Høflig, distansert, rolig. Samarbeid på en ryddig måte, og hold ellers fokus på din egen lykke. Det er en langt bedre hevn å være litt "care" og fabulous enn å være krakilsk og desperat. Anonymkode: 2db0b...a8a 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. I begynnelsen av fjorårets sommer ble jeg singel etter 15 år. Har to barn på 7 og 15 år. Jeg klarer ikke helt å kontrollere tankene mine til å godta at eksen finner seg en ny. Jeg bare vet at jeg desverre kommer til å være et skikkelig hespetre... Til nå har vi god kontakt og samarbeid, han sier han ikke har noen nye, men jeg har kommer med trusler tidligere, så er ikke sikkert han tørr å fortelle meg. Hvordan skal jeg få disse tankene bort? Hvordan var du mot den nye kjæresten hans? Er du blitt bedre? Hvordan tror du at du vil reagere når det evt skjer, har du gjort deg noen tanker om det? Anonymkode: c90de...3b1 Hver gang du tenker på å oppføre deg som et hespetre, kan du spørre deg selv: Hva er best for barna mine? Han (far) er du jo ferdig med? Så bare de som betyr noe nå, og at de har det bra.. Og dette, som noen andre skrev: Nei, for din egen del (og ikke minst barnas), velg den verdige strategien. Never complain, never explain. Høflig, distansert, rolig. Samarbeid på en ryddig måte, og hold ellers fokus på din egen lykke. Det er en langt bedre hevn å være litt "care" og fabulous enn å være krakilsk og desperat. Anonymkode: 12f5c...7ec
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har både blitt forlatt og min eks har fått seg ny dame. Siden han innledet forholdet med henne før han avsluttet med meg hadde jeg det veldig tøft i begynnelsen. Jeg kom også med "trusler" som at den kjerringer aldri skulle få ha noe med mine barn å gjøre. Men var heldigvis en gang etter en stygg krangel der vi begge sa dumme ting til hverandre. Så til dere som sier at det bare er å ta seg sammen, ja, for all del, men auch så vondt det er å bli byttet ut. Og av og til kan man komme i skade for å si ting man kanskje ikke mener. Jeg har følt meg bitter, vært redd for at den nye skal ta min plass, og følt på sjalusi når den nye familien har gjort fine ting sammen. Heldigvis har jeg hatt gode venninner rundt meg som jeg har kunnet snakke med om disse vanskelige følelsene. Jeg har vært bevisst på at ungene ikke skal måtte kjenne på skyld når de har vært hos far, så har hele tiden passet på at jeg snakker fint om dem begge. Og viser interesse når de kommer hjem og forteller noe de gleder seg over. Nå er dette noen år siden, så i dag har vi et helt greit forhold. Anonymkode: 61fcd...620
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Her var det jeg som gikk, så jeg tok i mot eksens nye dame med åpne armer. Hun virker hyggelig og oppgående. Hun er snill med ungene og de liker henne kjempegodt, og det er vel egentlig det eneste som betyr noe for meg. Anonymkode: a272f...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. I begynnelsen av fjorårets sommer ble jeg singel etter 15 år. Har to barn på 7 og 15 år. Jeg klarer ikke helt å kontrollere tankene mine til å godta at eksen finner seg en ny. Jeg bare vet at jeg desverre kommer til å være et skikkelig hespetre... Til nå har vi god kontakt og samarbeid, han sier han ikke har noen nye, men jeg har kommer med trusler tidligere, så er ikke sikkert han tørr å fortelle meg. Hvordan skal jeg få disse tankene bort? Hvordan var du mot den nye kjæresten hans? Er du blitt bedre? Hvordan tror du at du vil reagere når det evt skjer, har du gjort deg noen tanker om det? Anonymkode: c90de...3b1 Du trenger ikke få slike tanker bort. Jeg synes selv det er ganske tilfredsstillende å la de tankene vandre, da vet jeg at jeg kan stå opp for mine meninger og være forberedt hvis en slik situasjon skjer. Jeg er selv singel og har barn og ville aldri latt en ny dame komme inn i livet hans (mitt), barnets liv uten kamp. Anonymkode: a55dc...c27
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva vinner du på å oppføre deg sånn? Om noe vil det bare gjøre eksen din enda sikrere på at han tok riktig valg ved å forlate deg, og hans nye dame framstår enda flottere i forhold til hespetre-eksen. Konflikten med deg vil føre dem enda tettere sammen, kanskje vil de snakke om deg når de ligger der i armene til hverandre, om hvor stusselig livet ditt virker og hvor synd det er på deg som åpenbart ikke komme deg videre. Og så vil de prise seg lykkelig over å ha funnet hverandre, og ha lidenskapelig sex enda en gang. Nei, for din egen del (og ikke minst barnas), velg den verdige strategien. Never complain, never explain. Høflig, distansert, rolig. Samarbeid på en ryddig måte, og hold ellers fokus på din egen lykke. Det er en langt bedre hevn å være litt "care" og fabulous enn å være krakilsk og desperat. Anonymkode: 2db0b...a8a Lidenskapelig sex og gode samtaleemner kan de få uavhengig om eksen hans oppfører seg som en bitch eller ikke. Så lenge trådstarter er god og snill mot barn og eksmannen, så kan hun få behandle den nye dama som hun vil. Det blir i hvertfall ikke slutt mellom den nye dama og eksen hennes hvis den nye dama føler seg komfortabel med eks-dama hans. Anonymkode: a55dc...c27
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Min eks er veldig spesiell og ego, så han må ha en dame med ben i nesa. Ei som han virkelig elsker og lytter til, og som kan snakke han til fornuft. Men eksen er narsisisst og jobber gjerne 3 jobber, mulig skaphomo. Jeg kan ikke se for meg at han får en dame, men om det skjer, så skal jeg trykke henne til brystet og kommunisere bra, og åpent og rettferdig. Jeg er ikke sjalu, sur eller bitter, jeg vil bare at barnet skal ha gode varme voksne rundt seg. Så jeg vil nok være ganske så grei med henne. ❤ Anonymkode: d4ba6...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Mulig hun får en drittmann, men hun skal ihvertfall få verdens greieste "biomor". Anonymkode: d4ba6...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Min eksmann forlot meg plutselig, da barnet var rundt et halvt år, uten noen tilsynelatende grunn. Jeg mistenker utroskap, hadde litt ekle følelser ukene før han plutselig ikke ville mer. Jeg kommer til å slite skikkelig med å godta en ny dame, har lyst at han nå skal råtne alene, angrende på at han ville skilles 😅 Men for barnets del skal jeg være hyggelig og imøtekomme. Kommer til å slenge drit til de som vil høre, men unngå å si noe til eksen. Meget mulig at jeg kommer til å bli en litt smågalen ekskone, det håper jeg virkelig ikke, men jeg kjenner hele tanken på en ny dame i livet hans gjør meg forbanna. Anonymkode: 531ae...844
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan tenker du ressurs i hverdagen? Nå er jeg gift - men dersom jeg ble skilt og fant med mann med barn hadde vi jo ikke vært ressurs for foreldreparene. Det tar man jo selv mellom hverandre. Anonymkode: dea85...3bd Ressurs i form av hjelp med barnet for far. ( han er syk, det nevnte jeg ikke i innlegget mitt) Uavhengig av det så er jo min nye samboer en ressurs for mitt barn også, de gjør mye hyggelig sammen, han er med på oppdragelsen da hun er mest her. Skulle han gitt f og ikke brydd seg så ville det jo vært uheldig. ( om han ikke kunne hjulet med å få hun på skolen, levere/hente, være en trygghet osv) Anonymkode: 9b928...cb6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 Første gang eksem fant seg ny ble jeg virkelig forbanna, orket ikke møte han, se han når vi skulle lebere/hente barna. Da måtte svigermor hjelpe til (vanskeligere adkomst til min egen mor..). Grunnen? Var 4 mnd etter brudd, han var min første kjærlighet og i tillegg hadde han i disse 4 mnd gjort mye som fikk meg til å holde på håpet om å bli sammen. Hatet ho nye. Ho møtte barna veldig raskt (de hadde da vært sammen noen uker) og alt bare ble veldig kjipt at det skulle gå så fort.. Siden den gang ble det en ny frøken i forholdet hans hvert halvår og alle ble introdusert raskt for barna. Prøvde å være hyggelig, men syns det ble for ustabilt for barna. Den siste han holdt på med varte en stund og de fikk et barn sammen. Fra ho ble gravid ble jeg mer mild og okei mot henne. For jeg syns jo det hadde vært fint om barna fikk et godt forhold til stemor og lillesøsken. Men.. Det endte det forholdet der også, delvis fra barnet fra noen mnd gammel og helt når barnet var nesten et år. Aner ikke hvor mange han har holdt på med/beila for/prøvd seg på etter det, men han prøvde nå å få meg tilbake også (jeg hadde et brudd med min, 4 uker etter prøvde gamle eksen seg på meg). Jeg var visst hans livs største kjærlighet. Men.. Nå er det gått 7-8 mnd siden bruddet mitt og ja.. Han har visst gått videre, med gudene vet hvem. Er ikke sjalu av meg, syns bare det er utrolig ustabilt for barna. Samtidig vet jeg at barna har det bedre hos han når han har dame. For da får barna mer, de går mer turer og finner på ting. Det gjør han svært lite av når han er alene.. For min del vet jeg at han ikke var begeistret for han jeg var sammen med. Men det var mer stabilt forhold, etter 3 år som singel fant jeg en ny, vi tok ting rolig.. Og så ble jeg uplanlagt gravid. Så, jeg skal stige ned fra min høye hest og slutte å kaste stein i glasshus. Bruddet skjedde med barnet som var litt over 1 år. Men det måtte bli brudd. Uten å nevne mer. Jeg er fortsatt singel som sagt, og har ikke planer om å finne meg en ny mann. Først må jeg stabilisere livssituasjonen til meg og barna på best mulig måte. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg hvis far nr 1 får en ny denne gangen.. Håper han har tatt til vettet og venter en goood stund før han introduserer ei ny igjen. Men kjenner jeg han rett gjør han nok ikke det. Hvis far nr 2 får seg ei ny kunne jeg ikke brydd meg mindre. Han har ikke akkurat kontakt med oss uansett. Anonymkode: 3430d...b86
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. I begynnelsen av fjorårets sommer ble jeg singel etter 15 år. Har to barn på 7 og 15 år. Jeg klarer ikke helt å kontrollere tankene mine til å godta at eksen finner seg en ny. Jeg bare vet at jeg desverre kommer til å være et skikkelig hespetre... Til nå har vi god kontakt og samarbeid, han sier han ikke har noen nye, men jeg har kommer med trusler tidligere, så er ikke sikkert han tørr å fortelle meg. Hvordan skal jeg få disse tankene bort? Hvordan var du mot den nye kjæresten hans? Er du blitt bedre? Hvordan tror du at du vil reagere når det evt skjer, har du gjort deg noen tanker om det? Anonymkode: c90de...3b1 Du høres ikke helt god ut, hvorfor i alle dager skal du komme trusler og true eksmannen din til å forbli singel? Min nåværende kjæreste gikk fra sin eks som har barn med, da han møtte meg. Jeg var vel egentlig det springbrettet han trengte for å komme seg bort fra damen. Hun var grei mot han de to første månedene etter bruddet, så fikk hun vite om meg og da klikket hun, og nektet han samvær den første måneden etterpå. Så bestemte hun at hvis han skulle fortsette med samvær, måtte jeg holde meg borte fra han og barna under samvær. Han var livredd for ikke å få se barnet sitt, så jeg var lydig og holdt meg borte fra han når han hadde samvær i over 4 år. Hun styrte og holdt på i alle disse årene og lagde livene våre til et helvete. De var på mekling og advokat, men alenemødre kan holde på ganske lenge og trenere før det offentlige må gripe inn. Hun prøvde jo selvfølgelig å ødelegge forholdet vårt, men det at hun var så jævlig førte oss bare tettere sammen, og vi er fremdeles sammen i dag 11 år etterpå😍 Damer som holder på å ødelegge for eksen sin, ødelegger også like mye for barna sine, og de klassifiseres som psykiatriske tilfeller! Anonymkode: ca771...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du høres ikke helt god ut, hvorfor i alle dager skal du komme trusler og true eksmannen din til å forbli singel? Min nåværende kjæreste gikk fra sin eks som har barn med, da han møtte meg. Jeg var vel egentlig det springbrettet han trengte for å komme seg bort fra damen. Hun var grei mot han de to første månedene etter bruddet, så fikk hun vite om meg og da klikket hun, og nektet han samvær den første måneden etterpå. Så bestemte hun at hvis han skulle fortsette med samvær, måtte jeg holde meg borte fra han og barna under samvær. Han var livredd for ikke å få se barnet sitt, så jeg var lydig og holdt meg borte fra han når han hadde samvær i over 4 år. Hun styrte og holdt på i alle disse årene og lagde livene våre til et helvete. De var på mekling og advokat, men alenemødre kan holde på ganske lenge og trenere før det offentlige må gripe inn. Hun prøvde jo selvfølgelig å ødelegge forholdet vårt, men det at hun var så jævlig førte oss bare tettere sammen, og vi er fremdeles sammen i dag 11 år etterpå😍 Damer som holder på å ødelegge for eksen sin, ødelegger også like mye for barna sine, og de klassifiseres som psykiatriske tilfeller! Anonymkode: ca771...ab5 Ikke at jeg forsvarer oppførselen hennes, men jeg forstår henne på en måte også når han forlot henne pga deg. Det er vondt å bli forlatt for en annen. Jeg har selv opplevd utroskap. Akkurat nå har jeg og eksen et godt forhold og det håper jeg fortsetter. Samtidig, får jeg vite at han er i et forhold med flammen hans, er ikke det en dame jeg orker å forholde meg til. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har interesse av å ha relasjon til en dame som selv var gift og har barn, som visste at eksen min var opptatt. Det samme kunne jeg sagt om eksen, men han må jeg forholde meg til pga barna. Får han en annen kjæreste derimot, kommer jeg nok til å bli mer vennlig innstilt og ønske om å ha en form for relasjon til henne. Anonymkode: f6c9d...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå