AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Og da snakker jeg om folk som helt klart skiller seg ut fra det normale... da tenker jeg ikke på folk som ønsker å framstå som annerledes ved å kle seg rart eller om de påtatt oppfører seg merkelig. Kan noen bare være rare uten at de nødvendigvis har en funkjsonshemning eller enn eller annen form for diagnose? Virker som vi lever litt i et samfunn hvor alle skal putte diagnoser på folk soma vviker fra normal oppførsel, og er seg selv... Tenker du at det behøver å være noe galt med vedkommende bare fordi han eller hun er meget spesiell i oppførsel eller gjør rare ting? Anonymkode: 98880...141
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og da snakker jeg om folk som helt klart skiller seg ut fra det normale... da tenker jeg ikke på folk som ønsker å framstå som annerledes ved å kle seg rart eller om de påtatt oppfører seg merkelig. Kan noen bare være rare uten at de nødvendigvis har en funkjsonshemning eller enn eller annen form for diagnose? Virker som vi lever litt i et samfunn hvor alle skal putte diagnoser på folk soma vviker fra normal oppførsel, og er seg selv... Tenker du at det behøver å være noe galt med vedkommende bare fordi han eller hun er meget spesiell i oppførsel eller gjør rare ting? Anonymkode: 98880...141 gi spesiefikke eksempler og aldersgruppe Anonymkode: 95716...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): gi spesiefikke eksempler og aldersgruppe Anonymkode: 95716...d9e Ja, eks: Vi har en her i byen som hele tiden går fram og tilbake til biblioteket. Han bor i noen leiligheter bak meg og jeg møter han hver dag jeg skal på jobb. Må forte meg inn i bilen for han flyr etter meg. Jeg veit jo godt hva han skal vise meg og det er yoga øvelser og bøy og tøy... for han går nemlig på yoga, så han liker å vise folk slike øvelser. Kl: 15.30 er han tilbake igjen. Da er jeg også kommet hjem. Da kommerhan med en bibliotek pose, og han har tydeligvis vært hele dagen på biblioteket. Dette gjør han hver eneste dag.. Anonymkode: 98880...141
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, eks: Vi har en her i byen som hele tiden går fram og tilbake til biblioteket. Han bor i noen leiligheter bak meg og jeg møter han hver dag jeg skal på jobb. Må forte meg inn i bilen for han flyr etter meg. Jeg veit jo godt hva han skal vise meg og det er yoga øvelser og bøy og tøy... for han går nemlig på yoga, så han liker å vise folk slike øvelser. Kl: 15.30 er han tilbake igjen. Da er jeg også kommet hjem. Da kommerhan med en bibliotek pose, og han har tydeligvis vært hele dagen på biblioteket. Dette gjør han hver eneste dag.. Anonymkode: 98880...141 Er også en annen fyr som er kjent for å bare sitte på bussholdeplassen å snakke med folk... han sitter der hele tiden. En kveld jeg skulle på den natt åpne bensinstasjonen gikk jeg forbi rutebilstasjonen og der sitter han og klokka er 02:00... jeg går bort til han og spør hva han gjør der.. og han sier at han bare sitter å nyter stillheten og drikker cola.. noe alle vet at det egentglig ikke er brus han drikker men men.. han er bare veldig sær. Noen ganger sitter han å slår flasker inn i husveggen der og ler av seg selv. Anonymkode: 98880...141
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er også en annen fyr som er kjent for å bare sitte på bussholdeplassen å snakke med folk... han sitter der hele tiden. En kveld jeg skulle på den natt åpne bensinstasjonen gikk jeg forbi rutebilstasjonen og der sitter han og klokka er 02:00... jeg går bort til han og spør hva han gjør der.. og han sier at han bare sitter å nyter stillheten og drikker cola.. noe alle vet at det egentglig ikke er brus han drikker men men.. han er bare veldig sær. Noen ganger sitter han å slår flasker inn i husveggen der og ler av seg selv. Anonymkode: 98880...141 Å, Gud. Slike folk tar så syyyyykt mye plass. Har brukt for mye av livet mitt på slike, og det du får tilbake er å bli 'klister' for sånne typer. Tør ikke å gå ut lenger. Hehe. De er overalt og de har tusen menneskerettigheter. Best å være forsiktig. Gud, flaut ... Anonymkode: eca5c...e6c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Begge disse du nevner her feiler det jo noe. Personen du nevner i eksempel 1 har typiske autist/asperger-trekk. Personen du nevner i eksempel 2 har trolig ikke blitt sånn av seg selv, men pga alkohol og rus. Anonymkode: f8ee2...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begge disse du nevner her feiler det jo noe. Personen du nevner i eksempel 1 har typiske autist/asperger-trekk. Personen du nevner i eksempel 2 har trolig ikke blitt sånn av seg selv, men pga alkohol og rus. Anonymkode: f8ee2...cc7 Ja. Jeg har tidligere argumentert for at skam kan ha en funksjon for slike folk, men man har jo liksom fjernet skammen på en måte. At slike folk nå føler de kan være langt mer direkte enn før fordi de har ingen 'sperrer'. Bare dure i vei akkurat som de vil. Det er bare noe jeg har fundert på. Ikke en avsolutt sannhet. Anonymkode: eca5c...e6c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Det var jo veldig lite respons her, ser fra tidligere at slike tråder har vært veldig populære. Kan vi ikke ha det litt morsomt her da? Anonymkode: 98880...141
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 15.29): Og da snakker jeg om folk som helt klart skiller seg ut fra det normale... da tenker jeg ikke på folk som ønsker å framstå som annerledes ved å kle seg rart eller om de påtatt oppfører seg merkelig. Kan noen bare være rare uten at de nødvendigvis har en funkjsonshemning eller enn eller annen form for diagnose? Virker som vi lever litt i et samfunn hvor alle skal putte diagnoser på folk soma vviker fra normal oppførsel, og er seg selv... Tenker du at det behøver å være noe galt med vedkommende bare fordi han eller hun er meget spesiell i oppførsel eller gjør rare ting? Anonymkode: 98880...141 Ehm. Hvorfor er det aldri noen som reagerer på de som er direkte slemme mot andre og har hensynsløs oppførsel? De får bare seile fritt og ingen gidder å henge ut de på forum🤔 jeg bryr meg ikke så mye om at folk er rare eller skiller seg ut. Ser heller negativt på de som må være a4, konforme og kjedelig og sure. Jeg ser ofte folk jeg ville gitt narsissist diagnose da det er vanlig med hensysløs og megmeg oppførsel her jeg bor😬 Anonymkode: 2a8da...a53 2
Gjest theTitanic Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 15.29): Og da snakker jeg om folk som helt klart skiller seg ut fra det normale... da tenker jeg ikke på folk som ønsker å framstå som annerledes ved å kle seg rart eller om de påtatt oppfører seg merkelig. Kan noen bare være rare uten at de nødvendigvis har en funkjsonshemning eller enn eller annen form for diagnose? Virker som vi lever litt i et samfunn hvor alle skal putte diagnoser på folk soma vviker fra normal oppførsel, og er seg selv... Tenker du at det behøver å være noe galt med vedkommende bare fordi han eller hun er meget spesiell i oppførsel eller gjør rare ting? Anonymkode: 98880...141 Mange rare personer viser seg å være fantastiske mennesker.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 15.29): Og da snakker jeg om folk som helt klart skiller seg ut fra det normale... da tenker jeg ikke på folk som ønsker å framstå som annerledes ved å kle seg rart eller om de påtatt oppfører seg merkelig. Kan noen bare være rare uten at de nødvendigvis har en funkjsonshemning eller enn eller annen form for diagnose? Virker som vi lever litt i et samfunn hvor alle skal putte diagnoser på folk soma vviker fra normal oppførsel, og er seg selv... Tenker du at det behøver å være noe galt med vedkommende bare fordi han eller hun er meget spesiell i oppførsel eller gjør rare ting? Anonymkode: 98880...141 Riktig gjettet❤️👍 Anonymkode: da0fb...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå