AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg sliter med at jeg spiser for mye, jeg jobber med det, men jeg lurer på hvilken mat man kan spise mye av? Ved agurk og vannmelon er bra, men vet dere om noe mer? Som er mettende, næringsrikt, og lite kalorier? 🙂 Anonymkode: 1f67e...24c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med at jeg spiser for mye, jeg jobber med det, Anonymkode: 1f67e...24c Jeg ville ha fortsatt å jobbe med det Sitat men jeg lurer på hvilken mat man kan spise mye av? Ved agurk og vannmelon er bra, men vet dere om noe mer? Som er mettende, næringsrikt, og lite kalorier? og i den forbindelse, lagt fra meg den tanken. Du skal ikke spise for lite, bare fordi du skal spise mindre. Du skal spise akkurat passe. Og det vil gi deg en akkurat passe, behagelig metthetsfølelse. Jobb med selvtilliten, så får du større handlingsrom. Anonymkode: 9313f...601 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Stangselleri er godt og kalorifattig. Anonymkode: 274c7...da9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Tenk at hvertfall halve lunsj- og middagstallerkenen skal være stappet med grønnsaker. Kjøttstykke/fiskefilet/bønner/linser/meieriprodukter/ annen proteinkilde på ca 1/4 av tallerkenen og hele korn eller stivelsesrike grønnsaker som potet på ca 1/4. Sørg for at noe fett i form av en spiseskje olje/nøtter/frø/smør/ osv er med enten i tilberedning eller ved siden. Et par frukt, gjerne en til frokost og en til lunsj. Spis i all hovedsak råvarebasert. Da får du et veldig balansert kosthold hvor du spiser stort volum. Anonymkode: 5ce93...8ec
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 brokkoli, grønnkål, spinat, asparges, mager cottage cheese, bønner, erter, torsk, reker, hummer, scampi, kammskjell, skyr, krabbe, kyllingfilet, roastbiff, hamburgerrygg, egg Anonymkode: 5b83d...179
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Å fylle tallerkenen med grønnsaker er mitt beste tips. Pøs på med brokkoli, gulrot, blomkål, løk, salat, tomater og agurk ved siden av middagen. Lurt å få i seg greit med protein også, det inneholder jo mer kalorier, men metter mer enn grønnsakene. Kutt ned på ting som sauser, dressing, ris og pasta. Hvis du bare fordeler mengdene på riktige matvarer går det an å spise mye til middag. Ellers i døgnet spiser jeg lomper og knekkebrød foran brød, men passer på å ikke spise flere enn det jeg ville gjort med brød, da forsvinner litt av poenget. For å «lure» hjernen litt kan man velge knekkebrød som veier lite, da kan man spise litt flere så lenge pålegget ikke er veldig kaloritett. Ellers som småmåltid synes jeg at cottage cheese (med bittelitt mandler og en liten skje sukkerredusert syltetøy) og havregrøt metter godt. Det er jo selvfølgelig kalorier i dette også, så man kan jo ikke spise uendelige mengder, men dette er mat som ikke gir meg lyst til å overspise. Føler ikke for å forsyne meg av en andre eller tredje porsjon havregrøt, liksom, selv om jeg kunne gjort det tidligere da jeg spiste mer brød. Ellers: drikk mye vann. Minimum et glass til hvert måltid og hver gang du føler for å småspise mellom måltider. Jeg har lest at mange som overspiser ofte forveksler tørst med sult, bare fordi kroppen er vant til å spise mye. Og sist, men ikke minst: ikke spis for lite. Når kroppen får for lite næring kan det trigge enda mer overspising og dette kan bli en ond sirkel. Jeg har slitt med overspising i perioder helt siden første gang jeg prøvde å slanke meg. Ble fanget i en ond sirkel av sult og spising fordi alt ble veldig ekstremt begge veier. Endret innstilling på dette for tre år siden og gikk ned over 15, nærmere 20 kg. Har fortsatt å holde vekten, men spiser mye mer enn ved tidligere slankeforsøk. Anonymkode: f97e8...b10 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Spis så mye kjøtt du orker, dropp grønnsakene. Da får du i deg det du trenger og ikke noe annet, og du vil holde deg mett lenge. Anonymkode: 75e07...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå