Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

både kvinner og menn har vel lit dårligere bedømningskraft når de har dårlige dager, det være seg mensen, hodepine, tannværk eller andre finurlige ting naturen har hvert så snill og gi oss.

ei dame jeg hørte om strøyk først på oppkjøringen men forklarte at hun hadde mensen og fikk da førerkortet.(vandrehistorie?)

poenget er at i enkelte situasjoner bruker jenter mensen bevist for og slippe unna mens andre ganger så skal f.... ingen si noe om dere og mensen nei.

vel, liker jenter uanseth jeg da men, ikke mener jeg røkke fikk svi for mensen heller akurat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle kvinnene i norges land hadde gått ut i streik på samme dag, så hadde garantert helse-norge stoppet (pga mangel på arbeidskraft). Tro det eller ei, men er faktisk avhengig av premenstruelle kvinner i arbeidslivet (med mindre man vil ha både mor, far, bestefar og bestemor boende hos seg).

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Kombinasjonen av dårlig taper, mannsen og agurktid i mediene kan gi seg noen artige utslag, ja.

Godt at Røkke i hvert fall var våken nok til å sette skapet - om ikke huset - på plass.

Gjest Porselen
Skrevet

Godt jeg ikke er kona hans, hadde nok ikke vært noe særlig å svi sausen til middagen hvis jeg hadde vært gift med denne mannen.

Nei, så klart at det var pms som lå bak at Røkke ikke fikk bygge, for slike tillatelser gis jo kun ut fra hvilket humør man er i- og ikke ut fra regler og retningslinjer.

Skrevet

Hehe. Nå gikk jo Røkke ut og beklaget uttalelsen på vegne av alle menn :). Måtte føle seg smart han fyren, når t.o.m. Røkke sa han i mot.

Gjest GreenSky
Skrevet

Fyren i artikkelen har åpenbart en skrue løs, og Dagbladet fortjener deng for å skrive om noe så latterlig. Er det en avis eller et vitseblad de prøvet å være?

Gjest Valhalla
Skrevet

Kanskje han er betalt av Røkke så han kunne komme i godt lys? :)

Skrevet
Fyren i artikkelen har åpenbart en skrue løs, og Dagbladet fortjener deng for å skrive om noe så latterlig. Er det en avis eller et vitseblad de prøvet å være?

Det som kanskje er mest bekymringsverdi er at noen av leserne er i tvil. :ler: (Bare en spøk, ikke bli sint ;) ).

Gjest Jente, 34
Skrevet

Mannen har et godt poeng: svært, svært mange av oss kvinner har varierende humør og energi etter hvor i hormon-syklusen vi befinner oss. Det er et faktum.

Men å beskylde et knippe kvinner for å fatte urasjonelle vedtak på grunnlag av dette er, som også Røkke sa, helt lavmål.

Han dummer seg skikkelig ut ved å komme med et utspill som det.

Gjest Rhoswen
Skrevet

Og ikke å forglemme; la oss si det ER en kvinne involvert der styrt av PMS, hva sier det om systemet at en avgjørelse, hvis den er urimelig, slipper igjennom? Det er som å frikjenne alle andre, og erklære at alle i nærheten av kvinnen faktisk lar seg styre av en kvinne med PMS. Det er jo flere involvert her - antagelig ikke BARE kvinner, og hvis det de kvinnene gjorde var så hårreisende, hva sier det om dem rundt at de ikke grep inn?

Det henger ikke på greip noe av det. Jada, hormoner er hormoner, men de færreste går svimeslått av PMS 365 dager i året... Hele "argumentasjons"rekken hans faller på sin egen urimelighet, det holder ikke vann. Mest skremmende at sånne får spalteplass i avisene i det hele tatt. Han kan joine klubben som burde beskyttes fra seg selv, sammen med Sven O., Aylar, Demokrat Tore Olsen og liknende tilfeller.

Man snakker om at forsmådde kvinner oppfører seg irrasjonelt; det skvatres ikke like høyt hver eneste en av gangene en mann tråkker i salaten. Det skulle tatt seg ut, for øvrig :sjarmor: Dog nusselig at Røkke uttaler seg :ler:

Skrevet

Det er alltid flott og tiltrekkende sympatisk når storkapitalister deltar i samfunnsdebatten når den ikke handler om kapital.

Petter Stordalen går modig inn og redder fabrikkarbeidere og tar en sjanse, som en annen proletar, mens Røkke forsvarer kvinnene- og er selv gift med en stright politikvinne.

Kapitalistene leker altså både Robin Hood og kvinneforkjemper - litt amerikansk - men veldig flott, sympatisk, og velkomment!! Spesielt her i Norge hvor slikt er et fremmedord.

Stordalen og Røkke:_ fortsett med det :klappe:

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Må man ha mens for ikke å ønske Røkke som nabo nå? Da tror jeg en del mannfolk i dette landet faktisk lider av samme blødersykdommen som sine medsøstre..

-viXen-

Endret av vixen
Skrevet

Mens er jo noe mange kvinner pr i dag faktisk ikke har...

Ikke mange av gubbene som har hørt om p-sprøyten, spiral og at man kan hoppe over mesteparten av blodsølet med p-piller. Det bare er å ta en p-sprøye så er man faktisk like skikket som enhver mann til å ta beslutninger. Har ikke hatt mensen på to år jeg ;)

Skrevet
Det bare er å ta en p-sprøyte så er man faktisk like skikket som enhver mann til å ta beslutninger.

:overrasket:

Snakk for deg selv...

Skrevet
:overrasket:

Snakk for deg selv...

Har du mensen eller....?

Det er da en kjent sak at man får et godkjentstempel med en gang man begynner med p-sprøyten. Jeg er nå faktisk helt oppe i klasse I sammen med evenukkene og når det gjelder "evnen til å ta beslutninger upåvirket av hormoner".

Man kan pr.definisjon stole på meg, noe som nå også er nedfelt i offentlig godkjente dokumenter.

Skrevet

Det viktige spørsmålet er vel; kan man ta et sertifikat på dette? Eventuelt et stempel i panna, en tatovering, et nummer på innsiden av armen, for eksempel?

Skrevet
Det viktige spørsmålet er vel; kan man ta et sertifikat på dette? Eventuelt et stempel i panna, en tatovering, et nummer på innsiden av armen, for eksempel?

Foreløbig holder det med dokumenter fra legen etter det jeg har erfart.

Fordelene med p-sprøyten er mange.

-man blir ikke gravid på mange år, ergo man er stabil arbeidskraft

-ingen hormonelle feilbeslutninger kan tas p.g.a menstruasjonen som man jo ikke har

-man får ofte lavere sexlyst ergo mer arbeidslyst og mindre lyst til å blande seg med det motsatte kjønn som igjen betyr mer stabilitet og overtidslyst.

Ikke rart man sidestilles med evenukkene når det kommer til stabilitet og evne til å ta uhildede beslutninger.

Skrevet

Men - det er jo fantastisk! Hvorfor har ingen tenkt på dette før?

Kan tilsvarende brukes på menn, så de ikke er utro mot konene sine?

Gjest gotthard
Skrevet

den mentale tillstanden er desverre ikke borte selv om du tar p-sprøyta. selv gutter har en periode fast pr mnd hvor de er lit slappe og humørsyke.

blod er bare en liten del av det og ha mensen har jeg lest flere steder ( og hørt av læræren min på u-skolen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...