Gå til innhold

Hvordan ORKER folk å leve tett på lunefulle/humørsyke mennesker?? 😣

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

*fremdeles sliten etter romjulsbesøk hos svigerslekt*

Jeg bare forstår ikke hvordan det er mulig å leve med noen som er så opp og ned i humør. Selv er jeg nok ikke vant til å omgås sånne folk og det har nok sikkert mye å si. Men jeg føler det blir veldig sånn at når alle andre er glade minus en person som er sur og gretten, så tynger det stemningen i hele gruppen. Plutselig kvikner denne personen til og blir riktig så blid og glad, og jeg blir lettet over at nå er alt bra igjen, nå kan jeg senke skuldrene og slipper gå på nåler. Men så går det jo ikke lang tid før personen igjen er sur og muggen, og svarer folk frekt. Kjæresten min sier at personen alltid har vært sånn og at jeg ikke må ta det personlig, men jeg ble ordentlig SLITEN denne jula nettopp pga dette mennesket og jeg fatter ikke hvordan folk klarer å leve og omgås folk som er så humørsyke, uten at dere går fra vettet?

Anonymkode: f5147...3b2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan ikke forandre andre, men du kan forandre hvordan du selv handler :)

Fokuser på å ha det hyggelig med de andre i gruppen, fremfor å fokusere på den som er negativ. Fokuserer du på det negative mister man flyten i samtalen. Egentlig tror jeg alle får litt fokuset over på den sure personen i en slik situasjon, og flyten stopper derfor opp.

En sur person kan definitivt sette en stemningsdemper, så jeg skjønner det veldig godt.

Endret av Ytdhd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært altfor lenge på juleferie hos mine foreldre og resten av familien, der min far og min søster er sur, gretne og bjeffer hvert 30 minutt. 

Merker at dette også påvirker mitt eget humør, og innimellom har jeg bjeffet tilbake uten at jeg selv er klar over hva jeg har gjort. 

Når man har en eller to personer som går opp og ned i humør gjennom en hel dag, blir man helt stresset for man vet aldri når det kommer en slengbemerkning. 

Anonymkode: 1a6ee...e85

• Liker 2
Gjest lurven
Skrevet

kanskje de er bipolare, men noen ganger har man ikke valg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...