Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev tidligere et innlegg her i høst hvor jeg mistenkte kjæresten min med å drive med ulovlige rusmidler. Tråden ble slettet, så vil derfor ikke nevne hvilket rusmiddel det er snakk om, men nå trenger jeg RÅD!! 

I høst fant jeg et glass med dette rusmiddelet hjemme hos han. Jeg satt det frem på badet slik at jeg kunne spørre når vi pusset tennene for kvelden. 

Når kvelden kom, hadde hn da fjernet det, så det var vanskelig å ta de topp uten å virke dømmende. I etterkant av dette har han sagt at han kan bruke dette rusmiddelet i festlige sammenhenger, men at det er svært skjeldent. Han sier jeg ikke må bekymre meg for dette. 

Nyttårsaften feiret vi sammen, blant annet med venner og hans voksne sønner. Og han var i veldig "god" form. Dagen derpå var han veldig veldig trøtt og sliten, og jeg begynte da å lure på om han hadde festet "ekstra" da. 

Idag leter jeg, og finner det jeg ikke vil finne. Nettopp dette rusmiddelet! 

Hva fan gjør jeg?? Er jeg direkte med han? Da innrømmer jeg jo at jeg har snoket i sakene hans! Skal jeg spørre et åpent spørsmål og se hva han svarer og reaksjonen hans? Om han da lyver er jo problemet større enn det han til nå har innrømt! 

Fan heller! Dette var en mann som jeg så for meg å bli gammel med, og stolte på han når han sa det var svært skjeldent! Så naiv og kjærlihetssyk er jeg altså! 

Han er en snill og god mann, har greit med penger så tenker at rusmiddelet ville vært ganske "naturlig" i hans kretser. Men det er ikke naturlig for meg!! :(

Anonymkode: 08e07...bcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?? 

Anonymkode: 08e07...bcf

Skrevet

Du må nesten spørre han direkte. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg kommer det an på om det er psykedelisk eller feks kokain eller hasj. To sistnevnte ville jeg ikke godtatt oftere enn kanskje 1-2 ganger i måneden da det er såpass avhengighetsskapende.

Anonymkode: 895a1...9e6

• Liker 1
Skrevet

Du burde tenke selv hva du er villig til å godta, og konfrontere han direkte. Hvis du nekter han å røre det, vil han garantert bare skjule det enda mer for deg, noe jeg ser på som en negativ utvikling. Jeg hadde heller prøvd å sette meg inn i hva dette rusmiddelet er, og sagt at hvis han skulle bruke det så ønsker jeg åpenhet om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Rusmisbruk- LØP ,,,,han er heller ikke ærlig...

Anonymkode: acd50...e60

• Liker 1
Skrevet

Min grense går ved ulovlig rusmiddel.

Og ja, jeg hadde konfrontert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min grense går når man gjør det i sosiale sammenhenger med familie. Min samboer bruker ulovlige rusmidler på guttetur, men ikke hver guttetur. Dvs. en til tre ganger i året. Før vi fikk barn kunne vi gjøre det sammen, men også da typisk to til tre ganger i året. Nå er det helt stopp for meg, men han gjør det som sagt innimellom å guttetur.

En forutsetning er imidlertid full åpenhet. Jeg skal vite hva han gjør og når han gjør det, og han lar være hvis jeg ikke er komfortabel med det. 

Anonymkode: e56d6...953

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hva du er komfortabel med. Jeg ville ikke godtatt ulovlige rusmidler i det hele tatt, men hvis du synes det er greit av og til, ville jeg krevd full åpenhet om disse anledningene. 

Anonymkode: beafb...14f

AnonymBruker
Skrevet

Min personlige grense går ved ulovlige rusmidler. Jobber med rusmiddelavhengige personer, og ser tett på hvor mye faenskap det innebærer for så mange. Jeg skjønner at det er forskjell på bruk og bruk, men min grense går altså der.

Anonymkode: 76f75...f63

• Liker 1
Skrevet

Det er ulike grenser for hva folk akseptere av slikt. Selv forstår jeg din skepsis. Og synes også det er meget spesielt at han ruser seg på en fest med sønnene sine til stede..

AnonymBruker
Skrevet

Misbruk av rusmidler er når en bruker sitt første narkotiske middel. Altså hasj

Anonymkode: 60b69...e57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null toleranse for ulovlige rusmidler, men ønsker heller ikke at partner blir full foran barna. 

Jeg syns det er skummelt at han ruser seg når sønnene er tilstede. Har han kanskje ingen kontroll?

Anonymkode: 0ce0a...2f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...