Gå til innhold

jente på barnevernsgruppe som påstår hun har mistet barnet sitt fordi den utviklet seg sent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser et sint innlegg inne på en av barnevernsgruppene. Jeg skal ikke si for mye om innlegget da jeg ikke ønsker at hu  identifiseres. Hun er lei seg og den grunnet til at hun er mistet barnet er på grunn av at barnet utviklet seg for sent. Under innlegget har hun fått masse støtte. om å gå rettens vei for å få tilbake sitt barn. De i kommentarfeltet sier barnevernet er noen  svin og ødelegger barn med vilje. At staten tar ifra barn på oppdrag osv. Hun har fått masse støtteærklæringer. Men jeg har gått på skole med denne jenta og hun hadde allerede på første året på vgs rust seg på tunge stoffer. I dag bor hun i en kommunal rusbolig og bruker heroin. hver gang jeg treffer hun er hun ruset. 

Jeg syntes det er litt rart hu ikke forteller om denne informasjonen når hu  skriver et såppass langt innlegg over hvordan barnevernet skal ha tatt barnet på ulovlig grunnlag.  Nevner ingenting om rusen. Tenk om folk innpå den siden faktisk ikke ser hele bildet og hjelper hun å skaffe en advokat så hun  får tilbake barnet? jeg er ganske bekymret. 

Hun ser ut til å ha opparbeidet seg en del støtte og de fleste er på hennes lag. Men det står ingenting om rusen i inlegget, så ikke så rart mange tror det er skjedd en grov feil fra barnevernets side.

Anonymkode: 4aa65...b79

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag en annen bruker og send henne en DM om å enten slette innlegg eller bli outet ;) 

Anonymkode: 82e1a...e73

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er ikke det ganske vanlig. Man hører den rosenrøde historien fra 1 part. Men man kan aldri vite om den faktisk stemmer. Akkurat som vi ikke kan vite at du nå lyver om det du vet.

Barnevernet kan jo ikke gå inn på den siden og komme med sin del av historien. Dermed tror man automatisk på den stakkars moren/faren som skriver inn. Tror folk glemmer dette i mange tilfeller

Uansett hvem som forteller hva... ta det med en klype salt. 

Og ja barnevernet gjør nok feil både her og der. Men i de fleste tilfeller så gjør de riktig vurdering utifra hva de vet. Ikke hva naboen vet eller bestevenninnen vet

Endret av Delfin82
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ruser seg så vil en advokat se det ganske kjapt, det spiller ingen rolle hvilken støtte hun får fra den gruppa - hun får ikke tilbake barnet sitt om hun er narkoman. 

Anonymkode: 7e670...8d3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis hun ruser seg så vil en advokat se det ganske kjapt, det spiller ingen rolle hvilken støtte hun får fra den gruppa - hun får ikke tilbake barnet sitt om hun er narkoman. 

Anonymkode: 7e670...8d3

oki dette var lettende å høre!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. De aller fleste foreldre skylder på barnevernet, uten å nyansere historien. De vil ikke, eller evner ikke, å se egen manglende omsorgsevne. 

Men det har ingenting å si om moren her får tips om advokat. De har jo allerede vært i retten (fylkesnemda) en gang, og med de bevisene barnevernet la frem der (bekymringsmeldinger, opplysninger om foreldrene og eventuelle utprøvde/tilbudte hjelpetiltak) mistet mor omsorgen for barnet sitt. Mor må gjerne prøve flere ganger, hun kan vel gå til sak en gang i året, men med mindre hun kan bevise å ha endret seg, vil nok ikke barnet tilbakeføres.

Anonymkode: d214b...cd6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har også en bekjent som har lagt ut sin historie i en slik gruppe og fått masse støtte. Det hun ikke skrev var at barna, som var veldig små, var underernært, hadde vært lenge alene hjenme lenge, dagsgamle bleier, mor ruset seg og hun var veldig psykisk syk. Mor har ruset seg i mange år. 

Anonymkode: 0ee37...edd

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite nyanserte beskrivelser som kommer frem. Ser også ei som hadde fått akuttvedtak for barnet hadde gått ned noen gram. Da er det mer til historien tenker jeg. Veldig usannsynlig at barnet skulle bli fratatt dem på det grunnlaget. Men, det er en reell sjanse for at foreldrene ikke har forstått begrunnelsen fullt ut, og/eller at det har blitt formidlet til dem på en diffus måte.

Anonymkode: cfa38...476

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel nettopp derfor sånne grupper finnes. De er opprettet av mennesker som der barna har blitt tatt i fra dem. Dette er mennesker som ikke har såpass innsikt at de skjønner hvorfor barna er fjernet fra hjemmene. BV har vel i de fleste tilfellene gjort det rette for barna når de har overtatt omsorgen for barna. 

Anonymkode: 2ecb7...a1b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er veldig lite nyanserte beskrivelser som kommer frem. Ser også ei som hadde fått akuttvedtak for barnet hadde gått ned noen gram. Da er det mer til historien tenker jeg. Veldig usannsynlig at barnet skulle bli fratatt dem på det grunnlaget. Men, det er en reell sjanse for at foreldrene ikke har forstått begrunnelsen fullt ut, og/eller at det har blitt formidlet til dem på en diffus måte.

Eller at de ikke har lyst til at andre skal vite at de for eksempel slår, voldtar eller sulter ungen sin. 

Anonymkode: fa44b...27b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dei har sine guruer der som dei opphøyer som orakeler.

Alle som skriver noe får oppfordring om å kontakte den berømte konspirasjonsteoretikeren Rune Fardal som tar seg betalt for å være med på møter hos ulike barnevern rundt om i landet.

Mange av dem som betaler han hadde ikke hatt behov for å ha han med, for saken hadde endt i kun en undersøkelse med henleggelse. Bortkastede penger for dei stakkarane som blir innbilt at barnevernet er ute etter å ta alle barn , at barnevernet tjener penger på dette.

Rune Fardal er i tillegg en i huga konspirasjonsteoretiker på at koronaviruset er en måte for staten å holde folk nede. 

Han er en motstander av alt politisk eller statlig.

Anonymkode: 69280...d6c

• Liker 10
Skrevet

Det er veldig vanlig. De som er sinte, frustrerte, mangler selvinnsikt, er ofte de som skriver aggressivt på sånne grupper. De samler seg og fyrer hverandre opp. Jeg syns sånne grupper er litt tunge å lese fordi at jeg føler at de henger seg selv ut og familien sin. 

• Liker 6
Skrevet

Det er jo bare å se på disse menneskene og hvordan de skriver/omtaler ting. Ikke vanskelig å forstå at situasjonen er som den er. Her er det mye livets skole, lite ressurser og selvinnsikt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt vanlig. De aller fleste foreldre skylder på barnevernet, uten å nyansere historien. De vil ikke, eller evner ikke, å se egen manglende omsorgsevne. 

Men det har ingenting å si om moren her får tips om advokat. De har jo allerede vært i retten (fylkesnemda) en gang, og med de bevisene barnevernet la frem der (bekymringsmeldinger, opplysninger om foreldrene og eventuelle utprøvde/tilbudte hjelpetiltak) mistet mor omsorgen for barnet sitt. Mor må gjerne prøve flere ganger, hun kan vel gå til sak en gang i året, men med mindre hun kan bevise å ha endret seg, vil nok ikke barnet tilbakeføres.

Anonymkode: d214b...cd6

Hvordan vet du at de har vært i fylkesnemnda? Mange mister barnet på dagen, og det kan ta 3 måneder før saken kommer opp i fylkesnemnda. 

Anonymkode: 8d9b1...e60

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at slik er ganske vanlig. En av de her i byen som er mest kjent for å raljere mot barnevernet på nett ble i senere tid dømt fordi han og en av sønnene hanshadde misbrukt døtrene seksuelt :raven:

Anonymkode: 64a27...d96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller at de ikke har lyst til at andre skal vite at de for eksempel slår, voldtar eller sulter ungen sin. 

Anonymkode: fa44b...27b

Ja, nettopp. En del opplysninger om seg selv og sine omstendigheter får vi jo sjelden lese om. Ingen skriver i de gruppene at de ruser seg, mister besinnelsen innimellom eller lignende. Det er bare rosenrødt, og ingen grunn til bekymringer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser et sint innlegg inne på en av barnevernsgruppene. Jeg skal ikke si for mye om innlegget da jeg ikke ønsker at hu  identifiseres. Hun er lei seg og den grunnet til at hun er mistet barnet er på grunn av at barnet utviklet seg for sent. Under innlegget har hun fått masse støtte. om å gå rettens vei for å få tilbake sitt barn. De i kommentarfeltet sier barnevernet er noen  svin og ødelegger barn med vilje. At staten tar ifra barn på oppdrag osv. Hun har fått masse støtteærklæringer. Men jeg har gått på skole med denne jenta og hun hadde allerede på første året på vgs rust seg på tunge stoffer. I dag bor hun i en kommunal rusbolig og bruker heroin. hver gang jeg treffer hun er hun ruset. 

Jeg syntes det er litt rart hu ikke forteller om denne informasjonen når hu  skriver et såppass langt innlegg over hvordan barnevernet skal ha tatt barnet på ulovlig grunnlag.  Nevner ingenting om rusen. Tenk om folk innpå den siden faktisk ikke ser hele bildet og hjelper hun å skaffe en advokat så hun  får tilbake barnet? jeg er ganske bekymret. 

Hun ser ut til å ha opparbeidet seg en del støtte og de fleste er på hennes lag. Men det står ingenting om rusen i inlegget, så ikke så rart mange tror det er skjedd en grov feil fra barnevernets side.

Har likt barnevernet lenge jeg, helt til det snudde seg mot meg. Vil ikke si så mye, men har mistet all respekt og fått en stor redsel. Ubegrunnet. 

Anonymkode: d17ba...143

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg har sett et innlegg fra mor til et barn jeg hadde i barnehagen. Jeg meldte til barnevernet 2 ganger, men den gang skjedde det ingenting. Hun også høster mye støtte og barnevernet er grusomme. 

Anonymkode: 5775c...766

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir så provosert over alt som skrives der inne. Så klart mistet du ikke barnet fordi det hadde gått ned tre gram. Det har kanskje mer å gjøre med ditt rusmisbruk eller manglende evne til å se barnets behov.

Anonymkode: 4dc55...31d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...