AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Har et barn på snart 3 år som har kommet i trassalderen, som normalt er . Men stort sett er hun i godt humør og virker fornøyd med tilværelsen. Hun trives godt både i barnehagen basert på tilbakemeldinger fra henne selv og de ansatte. Trives godt hjemme også virker det som. Hun har sovet natten igjennom fra hun var 3 mnd gammel, men har hatt endel episoder med såkalt nattskrekk der hun begynner å gråte i søvne, kanskje reiser seg opp i sengen men deretter faller til ro igjen. De siste nettene har dette imidlertid utviklet seg til rene raserianfall. Det starter med at hun gråter i søvne, står opp av sengen og slår seg fullstendig vrang med å skrike, sparke og slå. Har rolig ledet henne tilbake til sengen og hjulpet henne å finne roen, men det tar ofte tid før hun sover ordentlig igjen, gjerne mellom 1 og 2 timer. Nå som hverdagen med barnehage og jobb snart er tilbake er vi redd dette vil gjøre dagene blytunge, både for henne og oss foreldre. Vi har holdt på leggerutiner hele julen, og hun har gått til sengs og stått opp til samme tid som vanlig. Noen som har erfaring med slike raserianfall på nattestid? Hva gjør dere når det skjer? Er det vanlig? Hvor gammel var barnet da det startet og når tok anfallene slutt? Er det noe spesielt dere har funnet ut som kan utløse slike anfall? Anonymkode: 364b5...065
powerpuffen Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Høres jo ut som at hun sliter med mareritt. Jeg tror det er vanlig som barn og etterhvert tenåring å slite med dette, både mareritt og det å gå i søvne. Jeg har blitt fortalt at jeg slet veldig med mareritt i barnehagealder 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Opplevde det samme med gutten min i 2 års alder. Gikk over etter en periode. Husker ikke begrepet,men det er ikke superuvanlig. Anonymkode: ebd66...611 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Min på 2 år har nettopp begynt med skriking og gråt hver natt, og det er mildt sagt utrolig slitsomt. På dagen er hun ellers sprudlende glad, det er kun nettene som er vanskelige, jeg tror dette er veldig vanlig. Anonymkode: 09114...90d 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Samme med vår snart toåring. Separasjonsangsten har kommet tilbake for fullt de siste ukene, vil bare ha mor og våkner av drømmer. Mye som skjer i hodet på de små og de trenger nærhet. Og ja, jeg er dritsliten, men det går over. Anonymkode: 1d67f...1e1 1
KatteLatte Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Det heter nattskrekk. Google det for info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå