Gå til innhold

Ultralyd, kjønn og covid-19. Hvordan fikk dere og barnefar vite kjønn på baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på kontroll neste uke og lurer på hvordan vi skal gjøre dette med å se og få vite kjønn. Først tenkte jeg at jeg skal be jordmor å skrive det ned på et ark, slik at jeg og mannen får vite det samtidig. Men  nå kjenner jeg at jeg har også lyst å se det som er å se på UL. 

Blir dette veldig urettferdig mot mannen min eller det får han tåle? 

Anonymkode: 1eaf5...f0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var på OUL i høst, mannen fikk være med. Bor et sted hvor det har vært mye smitte.

Anonymkode: 979cd...d68

AnonymBruker
Skrevet

Var på TUL :)

Anonymkode: 114f6...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Synes det kommer helt an på mannen din. Jeg synes lapp er god idé om du ikke kan få filme/ha han med på facetime. Jeg har vært på to ultralyder hvor gynekologen presiserer at det er jente og zoomer inn på genitaliene, men jeg ser ikke det hun ser så jeg tror ikke du nødvendigvis får en "bedre" opplevelse av å få vite det samtidig som du ser på skjermen.

Her fikk jeg beskjed av mannen at dersom det var mulig å se kjønnet på kontrollen i uke 15, så skulle jeg takke ja til å få vite. Jeg var innstilt på det, men når jeg lå der og jordmor spurte om jeg ville vite så kjentes det feil ut og jeg ville vente til oul når mannen var med. Han fikk ikke være med på på OUL grunnet restriksjoner, men da fikk jeg ha han med på facetime og vi fikk vite det samtidig:) 

Anonymkode: fcb6d...231

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var gravid for halvannet år siden fikk jeg vet kjønn uten mannen. Han var ikke med på ul. Falt meg ikke inn å vente på han med å vite 😂 ringte rett etterpå da. 

• Liker 2
Skrevet

Med alt vi må gjennom i forbindelse med graviditet og fødsel tenker jeg at vi kan unne oss å få vite kjønnet på UL, selv om partnership ikke får være med ❤️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dro på ultralyd alene, fikk vite kjønn, ringte far etterpå.

Anonymkode: 916d2...7a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jada! Womenpower! 😉 Da blir det å få vite kjønn uten han til stede. Takk damer. 

Anonymkode: 1eaf5...f0c

• Liker 2
Skrevet

Far var med på facetime hele timen, men vi fikk jordmor til å skrive det ned på en lapp og la i en konvolutt jeg hadde med. Dette fordi far var veldig lei seg for at han ikke fikk være med på ultralyd og vi ville ihvertfall oppleve å få vite kjønnet samtidig😊 men hadde sikkert funket for andre om jordmor hadde sagt det mens han var med på facetime og. Spørs jo litt hva din faktisk ønsker. Tenker vi må ta med det far vil også til betraktning i og med at det er hans barn og. Vi trenger ikke være så egoistiske bare fordi vi bærer fram barnet. Men skjønner godt at du vil vite det der og da😅 

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på tidlig ultralyd privat sammen 😄 

Var også for å forsikre meg om at samboer kunne være der dersom det bank i bordet skulle vise seg å være noe galt.

Anonymkode: e7eb1...64d

• Liker 1
Skrevet

Var på tul, og tok oul privat

AnonymBruker
Skrevet

Far var med på facetime så han hørte og så det samme som meg. Ergo fikk vi vite alt samtidig. 

Anonymkode: b159c...319

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lyst å vite det med en gang, må han tåle at du får vite det først tenker jeg;) Jeg sendte en tekstmelding til mannen (han var på jobb, så kunne ikke bli med).

Anonymkode: 885e4...5e4

Skrevet

Far fikk vite det i bilen etter ul. Frøkna viste seg veldig frem og hadde med bildebevis til han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk jordmor til å skrive det på en lapp så vi fikk vite det samtidig. Jeg visste at samboeren var opptatt de neste timene, og jeg visste også at jeg kom til å ha en trang til å si det til noen😂 Jeg ville at han skulle få vite det før venninnen min, så derfor ventet jeg heller så vi fikk vite det sammen!

Anonymkode: e5b95...c66

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du bor kanskje. Var på tidlig UL i Oslo med barnefar og begge fikk vite samtidig🙂 Far kan evt være med på privat UL senere om han har veldig lyst (koster dog penger), om dere ønsker f.eks 3d. Ellers tenker jeg som de andre at du gir han beskjed etter timen👍 Var ikke spesielt mye de så på OUL for meg, de slet lenge med uklare bilder og foster gjemte sine edle deler godt. Men, de sa de trodde de så hva kjønnet var og fikk vite hovedmålinger, men tok tid. Bildet jeg fikk etter OUL var også dårlig, så i grunn skuffet over denne timen. Bedre bilder og nøyere gjennomgang på TUL som vi betalte litt over 1000kr for.

Anonymkode: 8c42d...692

Skrevet

I Bergen vil de ikke skrive ned på lapp, så da var alternativet at jeg fikk vite det alene, eller jeg kunne spurt om å ha han på facetime. Men siden han var på jobb, så passet det seg uansett ikke slik.

Jeg spurte han i forkant hva han hadde mest lyst til, og for han var det ikke noe problem at jeg fikk vite det for så å fortelle det til han når jeg var ferdig. Jeg elsker å se lille på ultralyd, så å ikke følge med på skjermen hadde ikke vært et alternativ her.. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...