Gå til innhold

Hvordan overføre over 1 mill fra konto til aksjerfond?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo indeksfondene ganske høye og man bør ikke sette inn alt samtidig. Allikevel overgår tid i markedet timingen, så å vente for lenge/spre det ut over lang tid er vel heller ikke optimalt. 

Anonymkode: a2455...57a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er det mye optimisme i aksjemarkedet pga fullført Brexit, vaksine og håp om at verden vil se bedre ut i år. Jeg hadde derfor aldri satset 1 mill akkurat nå. I tillegg er den norske kronen fortsatt svak, så dermed koster det ekstra for deg å kjøpe utenlandske fond.

Så med mindre du tenker å sette pengene i norske fond, evnt valutasikrede (noe som er gamling i seg selv, ettersom det betyr at må satse på sterkere krone og at styrkingen gir deg dekning for den ekstra avgiften slike fond kommer med), ville jeg ha gått gradvis inn. Om du har pengene tilgjengelig, og det kommer en nedtur, er det bare å øke på med kjøpet. Det gjorde jeg i mars/april.

Selv har jeg nå fordelt det på globale (i all hovedsak USA), europeiske, norske og "fremvoksende" markedet. I den prioriterte rekkefølgen. Har ikke så store innskudd akkurat nå, da jeg tror det vil komme tilbakeslag, noe som vil gi tap. Faktisk venter jeg på nedturen, som jeg tror vil komme utpå våren, når man ser at Covid-19 ikke er over allikevel, parallellt med at landene leger frem sine underskudd og det totale, miserable økonomiske bildet trer tydeligere frem.

Anonymkode: 94a72...e43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann kjøper oss inn i fond og aksjer for tiden, vi gjør det gradvis med noen uker imellom og overfører 250.000-500.000 pr gang. Men, dette er ikke i norske kroner. Enig med anonym bruker over her at man bør være obs på lav kronekurs. 

Anonymkode: af841...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Satt akkurat inn 300 tusen i internasjonale aksjer og fond. Kjøpte dette i dollar. Har også litt over 100 tusen i norske fond. Jeg kjøpte TSLA nylig, og selv om jeg kjøpte meg inn sent så har jeg tjent 15-20% på det allerede

Anonymkode: 206ed...827

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...