AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei, Er det noen som kun har tatt VGS og som har studert saksbehandler hos NKI? Er det tullestudie, eller? Det koster ganske mye penger, står lånekassen dekker det, men føler meg usikker om jeg får jobb etter den "1 års utdanningen". Anonymkode: 2d7fb...5bb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Kommer nok an på hva slags saksbehandling. Jeg jobber som saksbehandler i kommunen, og på min arbeidsplass er det ingen ansatte som har minst bachelorgrad. De fleste har også videreutdanning og/eller master innenfor feltet vi jobber med. Anonymkode: f826b...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer nok an på hva slags saksbehandling. Jeg jobber som saksbehandler i kommunen, og på min arbeidsplass er det ingen ansatte som har minst bachelorgrad. De fleste har også videreutdanning og/eller master innenfor feltet vi jobber med. Anonymkode: f826b...f6c Beklager, skrivefeil! Det er ingen ansatte som ikke har minst bachelorgrad! Altså; ALLE har minst bachelor, de fleste har videreutdanning eller master. Anonymkode: f826b...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Hva slags jobber er det de sikter seg inn på egentlig? Jeg jobber som saksbehandler i NAV og hos oss så må man ha minst en bachelor. Anonymkode: 8168e...abb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Er det noen som kun har tatt VGS og som har studert saksbehandler hos NKI? Er det tullestudie, eller? Det koster ganske mye penger, står lånekassen dekker det, men føler meg usikker om jeg får jobb etter den "1 års utdanningen". Anonymkode: 2d7fb...5bb Hei. Studiet er reelt, men den vektes ikke like godt i arbeidslivet. Jeg har studert gjennom NKI, og oppnådde egentlig ingenting med det. Mulig du kunne fått jobb som saksbehandler i kommunen eller et større privat firma, ettersom mange ikke har utdanning her. I min kommune er det 3 saksbehandlere i kundetjenesten, og ingen av dem har formell utdannelse å vise til. Så utdanningen kan være verdt noe, men nåløyet om jobber er trangt, og du står ikke bra stilt kun med denne utdannelsen når du skal søke jobber. Rett og slett fordi lang erfaring veier tyngre enn denne. Når det er sagt så kan studier gjennom NKI være greit når du allerede jobber innenfor et fagfelt. For å friske opp kunnskapen og for å få noe å vise fram til, hvis du ikke har det fra før av. Men å studere fagskolestudier der for å få jobb tror jeg blir særdeles vanskelig med mindre du er heldig. Anonymkode: a7edc...e18 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Hei, TS. NKI er tullete. Både venninna mi og søstera mi kaller det for «bortkastet tid». Anonymkode: 96a90...906 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 For å jobbe som saksbehandler i dag bør du ha bachelor eller master i et fagfelt. NkI vil ikke være rette valget. Anonymkode: f47fd...d83 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Høres ut som et tullestudie og du vil ende opp med å «saksbehandle» inkassofaktura eller kundetelefonen et sted du kunne ha gjort uten den «utdanningen». Anonymkode: c7621...1c9 1
little fairy Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Saksbehandlere ansettes ofte basert på utdanning. Feks kan en saksbehandler som jobber med forvaltning og helse/omsorg være utdannet sykepleier, vernepleier, ergoterapeut osv. Andre ganger kan det være saksbehandlere som jobber innen forsikring, advokater osv. Da ser de kanskje etter en jurist eller en som har mye erfaring / utdanning innen lover og regler. Så jeg tror den utdanningen passer best som en tilleggsutdanning hvis man ønsker å jobbe som saksbehandler innen det feltet man er utdannet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå