AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Og skal være der frem til første skoledag. I rettspapirene våre står det at jeg kan ringe minst en gang pr samvær. Han nekter meg å ringe henne mer enn en gang. Det er sånn han tolker avtalen uansett hvor mye jeg vrir og vrenger på det. Det gjør så vondt! Angsten og depresjonen bygger seg mer og mer opp jo mer han nekter meg å snakke med henne. Hvorfor får jeg ikke ringe? Har han noe å skjule? Er han redd for at hun skal fortelle meg noe han ikke vil jeg skal vite? Jeg vil jo bare høre stemmen hennes og høre at hun er lykkelig og har det bra. Hennes eget ønske at jeg skal ringe henne, også får hun ikke lov til å snakke med meg. Er det noen fler i samme situasjon jeg kan snakke med? 😭❤️ Anonymkode: 4fdae...e37 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Helt utrolig at voksne folk oppfører seg slik. Ønsker ikke far det beste for sitt barn? Kan ikke forstå hvorfor du ikke får ringe mer enn én gang. Det er virkelig smålig av han. Har dere en stor konflikt? Anonymkode: ad24b...042 18
Brunello Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt utrolig at voksne folk oppfører seg slik. Ønsker ikke far det beste for sitt barn? Kan ikke forstå hvorfor du ikke får ringe mer enn én gang. Det er virkelig smålig av han. Har dere en stor konflikt? Anonymkode: ad24b...042 Det sier seg vel selv ut fra hi. «Fra rettspapirene». 24
Newgirll Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde forstått der dersom det var snakk om at du ringte henne ned og fokuset ikke ble på samværet med far, men når det er snakk om å ringe én ekstra gang i juletida syns jeg det er smålig av han å nekte deg det. 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Høres ikke ut som at du har en konkret grunn til å tro at noe er feil. Du får snakket med datteren din når hun er tilbake hos deg, da kan du jo spørre om det er noe galt hvis du mistenker det. Men det høres ikke sånn ut, ikke egentlig. Derfor ville jeg latt det ligge for å unngå mer konflikt. Anonymkode: e649f...ecd 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Hvis det er sånn at mor er veldig følelsesladet og lei seg og snakker veldig mye om at hun savner datteren veldig og høres bekymret ut, så forstår jeg at det ikke er ok. Nå det til på med står om ringing i rettspapirene så tyder det på at det har vært problematisk ringing tidligere. Jeg tror det er best for mor å fokusere litt mindre på denne ringingen. Datteren har det helt sikkert flott sammen med pappaen sin. Anonymkode: 0f4bd...3c2 48
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Det er umulig å gi råd uten å kjenne den andre siden av historien. Mange barn har det mye bedre om de ikke har kontakt med den andre forelderen i samværsperioden. Særlig yngre barn. Da slik kontakt fører til savn og vanskelige følelser. Barn lever ofte mye mer i øyeblikket enn voksne, og aksepterer situasjonen der og da. Det kan jo være at far her har sett at samtalene er tøffe for barnet, og derfor begrenser kontakten. Det at slikt står rett ut i avtalen underbygger dette, det er ikke en vanlig bestemmelse å ta inn. Om dette stemmer må du jobbe med deg selv. For du ødelegger både deg og barnet, og samarbeidet med far, om du fortsetter å presse på. Anonymkode: 17a2c...cfa 13
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Det høres skadelig ut. Føler med deg❤ Anonymkode: fd13c...4ed
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Vil du ringe for din skyld eller for datterens skyld? Høres ut som det er mest for din skyld, bruker du din datter som medisin mot angst og depresjon? Det er isåfall ikke bra. Du må fokusere på din datters behov, og ikke ellers "forstyrre" samværet med far. Noen ganger er telefoner til stadighet veldig forstyrrende for barnet. Pass på så du er positiv og støttende når du ringer, ikke emosjonell og trengende... Anonymkode: 0a365...bda 22
Finngirl Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil du ringe for din skyld eller for datterens skyld? Høres ut som det er mest for din skyld, bruker du din datter som medisin mot angst og depresjon? Det er isåfall ikke bra. Du må fokusere på din datters behov, og ikke ellers "forstyrre" samværet med far. Noen ganger er telefoner til stadighet veldig forstyrrende for barnet. Pass på så du er positiv og støttende når du ringer, ikke emosjonell og trengende... Anonymkode: 0a365...bda Hadde dette vært far som hadde skrevet tipper jeg han hadde fått masse støttende ord og ikke blitt kalt «emosjonell og trengende», eller «forstyrre samvær», men derimot en flott pappa som ønsket å snakke med datteren sin i julen. 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Finngirl skrev (1 minutt siden): Hadde dette vært far som hadde skrevet tipper jeg han hadde fått masse støttende ord og ikke blitt kalt «emosjonell og trengende», eller «forstyrre samvær», men derimot en flott pappa som ønsket å snakke med datteren sin i julen. Hva er poenget med å påpeke dette? TS sier jo selv at hun er emosjonell og har mye angst og depresjoner. Tror du ikke at den telefonsamtalen ville blitt følelsesladet? Anonymkode: 0f4bd...3c2 12
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Finngirl said: Hadde dette vært far som hadde skrevet tipper jeg han hadde fått masse støttende ord og ikke blitt kalt «emosjonell og trengende», eller «forstyrre samvær», men derimot en flott pappa som ønsket å snakke med datteren sin i julen. På dette forumet? Særlig... 44 minutter siden, AnonymBruker said: Helt utrolig at voksne folk oppfører seg slik. Ønsker ikke far det beste for sitt barn? Kan ikke forstå hvorfor du ikke får ringe mer enn én gang. Det er virkelig smålig av han. Har dere en stor konflikt? Anonymkode: ad24b...042 Dessverre så er det ikke uvanlig at folk bruker felles barn som brikker i konflikten etter et brudd. Anonymkode: 91468...822 1
little fairy Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Kan jo være to sider av denne saken. Hvordan blir barnet etter å ha snakket med deg? Opprørt og lei seg? Hvordan er samtalene? Hva blir snakket om? Kan noen tema gjøre at barnet heller vil tilbake til deg (derfor får kanskje ikke vil ha mye samtaler)? Varer samtalene lenge? Avtalen er jo faktisk en samtale i løpet av et samvær. Tenker det har mest å si om barnet faktisk selv tar initiativ og spør om å få prate med deg. Men akkurat der må du jo stole på faren siden det er han som er til stede. Hva med snap/melding? Mener ikke at dere skal snappe hele tiden, men feks et bilde fra nyttårsaften ol. burde jo være greit. 1
Nicathv Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Hvorfor skal du ringe flere ganger om dagen? Det høres slitsomt og forstyrrende ut for både barn og far. 1
LilleMumi Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 22 minutter siden, Finngirl said: Hadde dette vært far som hadde skrevet tipper jeg han hadde fått masse støttende ord og ikke blitt kalt «emosjonell og trengende», eller «forstyrre samvær», men derimot en flott pappa som ønsket å snakke med datteren sin i julen. Dårlig herseteknikk du kommer med. At det står i avtalen, tyder på at mor kanskje ringer litt mer enn som er sunt 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 De fleste barn ønsker å snakke jevnlig med begge foreldrene sine. Min datter får ringe far så mye hun ønsker og far kan ringe når han vil. Hadde vært sært å skulle nekte henne å ringe far eller nekte far å ringe hit. Utrolig snålt og kjipt å nekte en forelder eller et barn å holde kontakt med hverandre. Anonymkode: b4699...491 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 LilleMumi skrev (1 minutt siden): Dårlig herseteknikk du kommer med. At det står i avtalen, tyder på at mor kanskje ringer litt mer enn som er sunt Hvorfor det? Synes du det er rart at en mor snakker med sitt barn flere enn én gang på 1 uke? Det er vel helt naturlig å ville prate med foreldrene sine - både mor og far. Dessuten skriver TS at barnet også ønsker å snakke i telefonen. Høres mer ut som en far som skal gjøre seg ekstra vanskelig for mor. Anonymkode: ad24b...042
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og skal være der frem til første skoledag. I rettspapirene våre står det at jeg kan ringe minst en gang pr samvær. Han nekter meg å ringe henne mer enn en gang. Det er sånn han tolker avtalen uansett hvor mye jeg vrir og vrenger på det. Det gjør så vondt! Angsten og depresjonen bygger seg mer og mer opp jo mer han nekter meg å snakke med henne. Hvorfor får jeg ikke ringe? Har han noe å skjule? Er han redd for at hun skal fortelle meg noe han ikke vil jeg skal vite? Jeg vil jo bare høre stemmen hennes og høre at hun er lykkelig og har det bra. Hennes eget ønske at jeg skal ringe henne, også får hun ikke lov til å snakke med meg. Er det noen fler i samme situasjon jeg kan snakke med? 😭❤️ Anonymkode: 4fdae...e37 Hvor gammel er hun? Det er jo forskjell på om hun er tre år eller om hun er 10 år. Jeg må si at det er litt spesielt at du vil ringe for å høre at hun er lykkelig og har det bra. Stoler du ikke på faren? Tror du ikke hun har det fint og bra der? Hvorfor skulle han ha noe å skjule? Jeg har en 10,5 år gammel sønn som jeg sendte på samvær selv 27. desember og jeg ringer aldri først selv eller sender meldinger først. (Med mindre det er noe som: På mandag så jobber jeg senvakt, så jeg er ikke hjemme når du kommer. Bestefar kommer innom fra kl.13. Ses deg i morgen kveld.) Min sønn kan sende noen meldinger fra tid til annen eller så ringer han meg dersom det er noe, men jeg ringer aldri først selv. Når han er hos far så er han hos far og jeg velger å gi dem rom til å være sammen. Anonymkode: ff92c...eb4 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Mor ringte så mye når ungene var hos oss på samvær at vi måtte få begrensninger inn i avtalen, ho skrek å grinet å ungene ble veldig fortvilet over mamma som gav de dårlig samvittighet for at de var hos oss. Hun bedret seg betraktelig men fortsatt mye meldinger til de to eldste. Som nå er såpass stor at de selv sier ifra at det blir for mye. Anonymkode: 45939...457 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Nicathv skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal du ringe flere ganger om dagen? Det høres slitsomt og forstyrrende ut for både barn og far. Det er det jeg lurer litt på også. Det er helt merkelig å begrunne det med "skal bare vite at hun er lykkelig." AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De fleste barn ønsker å snakke jevnlig med begge foreldrene sine. Min datter får ringe far så mye hun ønsker og far kan ringe når han vil. Hadde vært sært å skulle nekte henne å ringe far eller nekte far å ringe hit. Utrolig snålt og kjipt å nekte en forelder eller et barn å holde kontakt med hverandre. Anonymkode: b4699...491 Spørs jo veldig hvilken alder datteren har. Yngre barn opplever det gjerne som forstyrrende med mye kontakt med den andre forelderen under samværet, men det er jo fordi at de ikke har samme tidsperspektiv som eldre barn. Anonymkode: ff92c...eb4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå