Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For fem år siden ble jeg satt igang 12 dager på overtid. Tre lange døgn med ballong, piller, drypp, epidural, ALT... endte med vakuumforløsning og nyfødtintensiv. Ikke noen kjempegod opplevelse.

Alle har hele tiden sagt at fødsel nr 2 er mye lettere, særlig jordmor har messet om dette hele veien i mitt nåværende svangerskap. Dette barnet  er mye større enn første, jeg har hatt mye fostervann og følt meg dårlig, og har egentlig gått og venta på fødsel en hel mnd nå.. har i tillegg slitt med høyt blodtrykk + spor av proteiner nå på slutten, og er inne til kontroll annenhver-tredje dag. I går sjekket jordmor meg, og hodet er fremdeles høyt oppe, og det var veldig lite modning. Er 40+1 nå og all den positive energien mot fødsel nr 2 er nå forduftet.. jeg er i konstant kjempedårlig form, sover lite, bekkenet har slått seg helt vrangt så jeg omtrent ikke klarer å bevege meg og alt er BARE dritt. Ser for meg enda en hel rekke lange dager med frustrasjon før ny induksjon langt på overtid, bare med et kjempebarn denne gangen. 

Noen andre som har gått overtid i flere svangerskap? Ble isåfall igangsettelse bedre med nr 2? Føler jeg trenger noen solskinnshistorier i dag. 

Anonymkode: 1228b...141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd🙂 Mine svangerskap har blitt noen dager kortere for hver gang. Ble ikke satt i gang med første, den gangen var det 14dager+ som gjaldt. Med nummer to så var det mindre tegn til modning rundt termin, men fødselen startet likevel av seg selv noen dager etterpå. 

Skrevet

Ble igangsatt med første, 14 dager over. Hadde en dårlig opplevelse av det.

Andre kom av seg selv 14 dager før termin. Mye lettere fødsel og etter tid. 

Tredje har termin idag. Skal settes igang ila uka. Grur meg skikkelig, håper hun kommer idag, men ser jo mørkt ut....

AnonymBruker
Skrevet

Man blir aldri satt igang langt på overtid i Norge. 

Ble selv igangsatt med første. Nr to kom etter heftig stripping på trivselskontrollen 41+3

Anonymkode: c374d...310

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke satt igang med 1 og 2, men med 3 og 4 (overtid) så alt er mulig.

Anonymkode: d4b34...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...