Gå til innhold

Er fryste grønnsaker like sunne som ferske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (9 minutter siden):

De aller fleste kjøper middagen sin i butikken her i landet. Det er et mindretall som er bønder eller har ork til å dyrke så mye i kjøkkenhagen at de er selvforsynte og har "kortreist mat" på bordet hver dag. Og det er i så fall bare i sommerhalvåret. Om vinteren må selvdyrkere også spise frossent eller hermetisert grønt. 

Igjen, stråmann. 

Anonymkode: b4e76...41d

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (10 minutter siden):

Hvem har sagt at det blir "sunnERE"? Overskriften sier "like sunne".

Noen over her. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen over her. 

Mente de ikke at det var "bedre" med frosne grønnsaker ut fra miljøperspektiv, altså at man kaster mye, mye mindre frossen mat enn ferskvare, fordi det holder seg lengre i fryseren? Det er mange slappe og rynkete gulrøtter jeg har kastet fra kjøleskapet som jeg aldri rakk å bruke opp, men jeg har aldri behøvd å kaste grønnsaker jeg har i fryseren.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Mente de ikke at det var "bedre" med frosne grønnsaker ut fra miljøperspektiv, altså at man kaster mye, mye mindre frossen mat enn ferskvare, fordi det holder seg lengre i fryseren? Det er mange slappe og rynkete gulrøtter jeg har kastet fra kjøleskapet som jeg aldri rakk å bruke opp, men jeg har aldri behøvd å kaste grønnsaker jeg har i fryseren.

Nei, de skrev at fryste inneholder mer næringsstoffer enn ferske.

Synes det er et minstemål at du leser det som står, før jeg gidder å diskutere mer med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...