AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Ja! Akkurat like bra. Eller det er faktisk bedre, fordi 50 % av ferske grønnsaker bare blir kastet. Anonymkode: 54283...074 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Fryste inneholder ofte mer næringsstoffer enn ferske. Det fordi de blir fryst ned umiddelbart etter høsting og alt bevares. Ferske forringes mer på veien fra innhøsting og fram til middagsbordet. Anonymkode: 56b18...41a 6
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Fordelen med frosne grønnsaker for oss som f.eks. bor alene er at vi har sjans til å spise dem opp. Jeg bruker både ferske og frosne grønnsaker, men jeg kunne aldri ha klart å spise opp alt f.eks. en lapskausblanding inneholder innen det var utgått. Det samme gjelder asiatiske grønnsaker til wok og lignende. Det er begrenset hvor glad jeg er i å knaske broccoli ...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Kommer an på hva du sammenligner med. Hvis du sammenligner frosne mot ferske i butikk, så er de frosne mye bedre. Hvis du sammenligner frosne mot nyhøstede grønnsaker rett fra hagen eller åkeren, så er de sistnevnte best. Anonymkode: b4e76...41d 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fryste inneholder ofte mer næringsstoffer enn ferske. Det fordi de blir fryst ned umiddelbart etter høsting og alt bevares. Ferske forringes mer på veien fra innhøsting og fram til middagsbordet. Anonymkode: 56b18...41a Du glemmer at mange har kort vei fra hage til bord. Anonymkode: b4e76...41d
Million Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Ja, det er de. Det er testet, forsket på og slått fast mange ganger. Spis frosne (tilberedte) grønnsaker med god samvittighet! 1
jabx Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kommer an på hva du sammenligner med. Hvis du sammenligner frosne mot ferske i butikk, så er de frosne mye bedre. Hvis du sammenligner frosne mot nyhøstede grønnsaker rett fra hagen eller åkeren, så er de sistnevnte best. Anonymkode: b4e76...41d Hvis man fryser grønnsaker rett etter høsting så tror jeg ikke det er store forskjellen. Å fryse dem ned beholder næringsstoffene.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Million skrev (1 time siden): Ja, det er de. Det er testet, forsket på og slått fast mange ganger. Spis frosne (tilberedte) grønnsaker med god samvittighet! Nei, det er det ikke. Det er kun hvis du sammenligner med andre grønnsaker i butikk. Anonymkode: b4e76...41d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 jabx skrev (1 time siden): Hvis man fryser grønnsaker rett etter høsting så tror jeg ikke det er store forskjellen. Å fryse dem ned beholder næringsstoffene. Ja, men de som er plukket for fem minutter siden vil uansett ha mer næring enn de som er fryst ned og så tint opp igjen. Anonymkode: b4e76...41d
Million Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er det ikke. Det er kun hvis du sammenligner med andre grønnsaker i butikk. Anonymkode: b4e76...41d "Nei, det er de ikke"? Altså ikke like sunne som ferske? Det var det jeg svarte på, overskriften. Kan du legge ut noen linker som beviser at de IKKE er like sunne, når alle tv-dokumentarer og artikler jeg har lest sier at de faktisk er like sunne som ufryste grønnsaker? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Dette er en type spørsmål man kun "lurer på" etter å ha lest enda en artikkel som forteller at FRYSTE GRØNNSAKER ER LIKE SUNNE SOM FERSKE! Lite å gjøre i dag? Anonymkode: da269...77b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men de som er plukket for fem minutter siden vil uansett ha mer næring enn de som er fryst ned og så tint opp igjen. Anonymkode: b4e76...41d Det er snakk om så marginale forskjeller i så fall at det er uten betydning! Anonymkode: 4035f...111 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Million skrev (14 minutter siden): "Nei, det er de ikke"? Altså ikke like sunne som ferske? Det var det jeg svarte på, overskriften. Kan du legge ut noen linker som beviser at de IKKE er like sunne, når alle tv-dokumentarer og artikler jeg har lest sier at de faktisk er like sunne som ufryste grønnsaker? Nei, du kan heller lese artiklene dine om igjen. De nevner kun de grønnsakene som finnes i butikk. Anonymkode: b4e76...41d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er snakk om så marginale forskjeller i så fall at det er uten betydning! Anonymkode: 4035f...111 Nei. Anonymkode: b4e76...41d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er en type spørsmål man kun "lurer på" etter å ha lest enda en artikkel som forteller at FRYSTE GRØNNSAKER ER LIKE SUNNE SOM FERSKE! Lite å gjøre i dag? Anonymkode: da269...77b Det stemmer ikke. Les artikkelen igjen. Det er snakk om grønnsaker i butikk. Anonymkode: b4e76...41d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Hvis jeg plukker en plomme fra plommetreet i hagen, så sier det seg selv at den plommen ikke blir sunnere av å puttes i frysen, enn av å puttes rett i munnen. Det samme gjelder grønnsaker. Man må simpelthen være nokså dum for å tro at fryseren gjør ting sunnere. Anonymkode: b4e76...41d
Million Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, du kan heller lese artiklene dine om igjen. De nevner kun de grønnsakene som finnes i butikk. Anonymkode: b4e76...41d Spiser du ferske grønnsaker om vinterhalvåret også, hakket løs direkte fra egen, frosne hage? Jeg gidder ikke diskutere med en som bare sitter og sier "nei, nei, nei" uten å verken begrunne eller dokumentere. De aller fleste kjøper middagen sin i butikken her i landet. Det er et mindretall som er bønder eller har ork til å dyrke så mye i kjøkkenhagen at de er selvforsynte og har "kortreist mat" på bordet hver dag. Og det er i så fall bare i sommerhalvåret. Om vinteren må selvdyrkere også spise frossent eller hermetisert grønt. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg plukker en plomme fra plommetreet i hagen, så sier det seg selv at den plommen ikke blir sunnere av å puttes i frysen, enn av å puttes rett i munnen. Det samme gjelder grønnsaker. Man må simpelthen være nokså dum for å tro at fryseren gjør ting sunnere. Anonymkode: b4e76...41d Hvem har sagt at det blir "sunnERE"? Overskriften sier "like sunne". 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Million skrev (8 minutter siden): Spiser du ferske grønnsaker om vinterhalvåret også, hakket løs direkte fra egen, frosne hage? Nei? Det er en stråmann. Anonymkode: b4e76...41d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Million skrev (9 minutter siden): Jeg gidder ikke diskutere med en som bare sitter og sier "nei, nei, nei" uten å verken begrunne eller dokumentere Jeg har begrunnet, jeg har vist til de artiklene du selv viser til. Anonymkode: b4e76...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå