Gå til innhold

Babyen min vil ha pupp annenhver time 24/7. når går dette over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flamme skrev (1 time siden):

Dette er myte.

Melkeproduksjonen går ned, ja. Men den blir ikke ødelagt. Man kan alltid gå over til fullamming igjen. Har ikke ødelagt for seg selv om man gir ei flaske i døgnet i en periode. Flere som må gi flaske midlertidig pga medisiner og helsemessige årsaker og går tilbake til fullamming.

Dersom man må gi flaske så forutsetter det at man pumper slik at produksjoner ikke går ned. For mange vil det fungere uten pumping, men mange sliter nok som det er med å opprettholde produksjonen om man kutter ned på dette. Produksjonen opprettholdes etter hvor mye baby ammer og hvor ofte. Spesielt anbefales pumping på natt dersom man ikke kan amme. 

Anonymkode: 3d657...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orange81 skrev (2 timer siden):

Først.  Ro ned. 

Du har et nesten nyfødt barn.  Legg bort alle forventninger, alt du har lyst til å gjøre, alt du føler du burde gjøre. 

Det er bare dere to som eksisterer, det er den viktigste jobben du noen gang vil gjøre! Den innsatsen du gjør nå vil bestemme mye for hvordan barnet utvikler seg. 

Hovedfokuset bør være, hvordan kan barnet mitt være 100% trygg 24/7! 

Gå inn i et modus hvor du har fokus på dette, å ha fri tilgang til den største tryggheten (deg og puppen) er det viktigste du kan gi! Amme er så mye mer enn kun for næring. 

Babyen har et biologisk behov for nærhet 24/7, ellers hadde vi ikke overlevd som mennesker ute i jungelen. 

Og så,  tenkt på hvor kort tid av livet ditt dette egentlig er. Det går over på et blunk!  Jeg kan nesten garantere at du vil savne denne tiden. Prøv å se litt på babyen når du ammer, se hvor fint det egentlig er, se hvor mye babyen koser seg, hvor trygg og godt det er og at du klarer denne store viktige jobben! Vær stolt av det og legg stoltheten i hvor mye omsorg og ekstremt god næring du gir. 

 

❤️

Anonymkode: 7db41...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (2 timer siden):

Dette er myte.

Melkeproduksjonen går ned, ja. Men den blir ikke ødelagt. Man kan alltid gå over til fullamming igjen. Har ikke ødelagt for seg selv om man gir ei flaske i døgnet i en periode. Flere som må gi flaske midlertidig pga medisiner og helsemessige årsaker og går tilbake til fullamming.

Man kan gå tilbake til amming igjen ja, men det krever meir enn å halde produksjonen ved like. Ts går ikke på medisiner eller har andre helsemessige ulemper enn en nyfødt som oppfører seg som en nyfødt. Da skal man ikke begynne med morsmelkerstatning. Da er det et dårlig råd. Mødre er ofte usikre nok som det er på om barnet får nok melk, spesielt i begynnelsen fordi babyen bor på puppen. Synes ingen skal gi mme, pumpe osv med mindre det er nødvendig. Det blir et ekstra styr for moren, som egentlig burde plassere seg i en god stol i komfortable klær og helst ha mat og drikke innen en armlengs avstand... Ikke begynne med flaske, koking, pumping (som ikke alle får til og som derfor kan bekymre mor enda mer), men i alle fall ikke foreslå mme bare fordi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (1 time siden):

Man kan gå tilbake til amming igjen ja, men det krever meir enn å halde produksjonen ved like. Ts går ikke på medisiner eller har andre helsemessige ulemper enn en nyfødt som oppfører seg som en nyfødt. Da skal man ikke begynne med morsmelkerstatning. Da er det et dårlig råd. Mødre er ofte usikre nok som det er på om barnet får nok melk, spesielt i begynnelsen fordi babyen bor på puppen. Synes ingen skal gi mme, pumpe osv med mindre det er nødvendig. Det blir et ekstra styr for moren, som egentlig burde plassere seg i en god stol i komfortable klær og helst ha mat og drikke innen en armlengs avstand... Ikke begynne med flaske, koking, pumping (som ikke alle får til og som derfor kan bekymre mor enda mer), men i alle fall ikke foreslå mme bare fordi!

Jeg har ikke anbefalt MME til TS. Synes bare det er dumt at slike myter som at melkeproduksjonen blir ødelagt om man gir noen flasker MME får stå uten å bli sagt i mot. Det er mange kvinner som delammer også, forskning viser at også litt delamming gir store helsemessige gevinster. Ingen som leser dette som skal føle at løpet for amminga er kjørt fordi man gir en flaske erstatning her og der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutter babyen aktivt, eller ligger den bare der lenge og koser med puppen? Jeg fikk beskjed om å hekte ungene av når den går over til kosing. For da lærte han seg å drikke mer effektivt når han var i gang. 
 

Har du nok melk? Har baby gått nok opp i vekt? Dessverre er det sånn at man sitter med puppen ute hele døgnet i begynnelsen. Om du har ett barn er det i hvert fall lettere for deg. Da har du ikke et eldre barn som krever sitt også. En mager trøst da:) 
 

Jeg hadde innstillingen: Her skal jeg sitte i sofaen og amme i noen mnd, jeg koste meg med serier, kryssord osv. 

Anonymkode: 049bd...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg holdt meg helt unna forum da jeg ammet😅 hadde det ganske likt som ts og jeg angrer sånn på at jeg ikke lot partner gi litt mme i tillegg til amming. Ja pupp er trygghet, men hva med babyer som vokser opp med en alenefar/to fedre og får flaske? Nærheten til en omsorgsperson er det viktigste. Om ts har en partner kan hen gi mme et par ganger så ts får sovet sammenhengende. Det er kanskje bare snakk om er par døgn så ts/andre ammende kvinner i samme situasjon får kommet seg ovenpå. En uthvilt mor har det bedre enn en som er på randen til sammenbrudd pga søvnmangel. Fødselsdepresjon og til og med psykoser kan bli trigget av søvnmangel. 
 

Dere som mener det er en kort periode av livet og at ammende kvinner trenger oppmuntring, kanskje flere kvinner trenger at man sier at det er hele greit å delamme. Man er ikke en dårlig mor for det. 

Anonymkode: c5aec...0e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som mener det er en kort periode av livet og at ammende kvinner trenger oppmuntring, kanskje flere kvinner trenger at man sier at det er hele greit å delamme. Man er ikke en dårlig mor for det. 

Anonymkode: c5aec...0e2

Fullamming, delamming, ingen amming - alt er innafor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 11.35):

Ja. Alle burde virkelig gå over til morsmelkerstatning for sitt eget beste. Skjønner ikke folk gidder å amme engang da det er et helvettes styr med hele greia! I tillegg så blir puppene ødelagt til slutt. Det beste for barnet er at mor faktisk har det bra. Morsmelkerstatning har fått et dårlig rykte på seg. 

Anonymkode: 0fcfb...24e

Morsmelkerstatning er et fullgodt alternativ men blir litt enkelt å si at det har fått et dårlig rykte. Det har produsentene desverre greid å gjøre selv. 

Puppene blir ikke ødelagt av amming, men graviditeten og hormonene der. 

Anonymkode: 393b5...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (6 timer siden):

IKKE følg dette rådet, ts. Det ødelegger melkeproduksjonen din.. 

Melkeproduksjon blir ikke ødelagt når hun ammer itilegg! man kan jo pumpe for å gi i flaske. Gi flaske om natten for eks? Gjør hva du synes er best TS. 

Er ikke alltid mamma politiet har rett 👍☺️

Anonymkode: 4472d...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...