Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det å blø og/eller spotte gjennom svangerskapet?

Anonymkode: c7c33...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor vanlig er det å blø og/eller spotte gjennom svangerskapet?

Vet ingen statistikk på det, men det er iallefall overhodet ikke unormalt. Jeg blødde litt tidlig i første svangerskap, og mye gjennom 1.og 2.trimester i andre svangerskap. Begge ble det friske babyer av heldigvis :) 

Anonymkode: f42a7...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ingen statistikk på det, men det er iallefall overhodet ikke unormalt. Jeg blødde litt tidlig i første svangerskap, og mye gjennom 1.og 2.trimester i andre svangerskap. Begge ble det friske babyer av heldigvis :) 

Har hørt at det er vanlig ja, men blir redd og usikker likevel🙈 godt å høre at du har friske og fine barn, tross blødninger! 

Jeg er i uke 6, og har blødd et par dager, og spottet i en liten uke. Men tester fortsatt positivt, og har mange graviditetstegn, så føler meg veldig gravid og sikker på at spiren fortsatt sitter❤️ Har ikke hatt smerter eller klumper under blødning, friskt blod og litt mensmurringer er «alt»🤞🏼

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hørt at det er vanlig ja, men blir redd og usikker likevel🙈 godt å høre at du har friske og fine barn, tross blødninger! 

Jeg er i uke 6, og har blødd et par dager, og spottet i en liten uke. Men tester fortsatt positivt, og har mange graviditetstegn, så føler meg veldig gravid og sikker på at spiren fortsatt sitter❤️ Har ikke hatt smerter eller klumper under blødning, friskt blod og litt mensmurringer er «alt»🤞🏼

TS

Selvsagt blir man usikker. Det er skikkelig skummelt å blø når man er gravid! :( Håper du klarer å slappe av og ikke ta sorgene på forskudd selv om du blør litt 💖 Jeg blødde også friskt blod. Innimellom så mye at det rant. Men hvis du blør mye, så ta en tur til legen din for sikkerhetsskyld :) Lykke til 💖

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn og blødd i alle mine svangerskap i ulik mengde. Med nr 1 blødde jeg litt i 2-3 dager i uke 6.

Med nr 2 blødde jeg mye og av og på mellom uke 6-12. Noen dager hadde jeg blødninger like mye som mensen, mens andre dager var det ingenting. For så å småblø i en periode. Så kunne det komme store blødninge igjen osv.. Der fant vi ut at foranliggende morkake var årsaken.

Med nr 3 hadde jeg bare litt blodspor på papiret i uke 5.

Med nr 4 hadde jeg en blødning større enn en menstruasjon, i uke 6-7, som varte i ca 3 dager. Samtidig hadde jeg noe smerter. Deretter småblødde jeg frem til uke 12. Og så hadde jeg igjen en stor blødning som varte en dag. Deretter hadde jeg en del brunlig utflod. Og så hadde jeg en ny stor blødning i uke 13, som varte noen timer. For så å ha brunlig utflod frem til uke 15.

Har også opplevd svangerskap som har endt i abort, men velger å ikke å skrive om de. Da det ofte går bra selv om man blør også. Men veldig greit å dra til legen for å måle hcg, evt få en ultalyd hvis du er langt nok på vei for det. Det værste er å gå med en usikkerhet.

Anonymkode: cb7e5...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk er det ca 20% som vil oppleve blødninger tidlig i svangerskapet. Halvparten av disse spontanaborterer.

Anonymkode: 0867f...950

• Liker 1
Skrevet

Jeg blødde regelmessig fra uke 17. fikk helt panikk første gang, men fikk etter undersøkelse beskjed om at det er nye vanligere enn man tror. Som regel helt ufarlig for barnet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Håper det går bra. Når man er så tidlig som 6uker kan det bety både og. Når jeg hadde missed abortion så hadde jeg like fullt svangerskapssymptomer og positive tester til tross for at svangerskapet gikk i vasken. Samme med inkomplett abort som jeg hadde da det startet med små blødninger før jeg mista embryoet og så måtte til utskraping pga kroppen klarte ikke tømme livmora selv. Så det er ingen fasit. Noen igjen de blør og likevel går alt helt fint. Men 6uker på vei så er det vel egentlig tidlig å vite noe som helst. Iallfall digitale skal vise gravid 3+ hvis det viser noe annet så bør du gå til legen. Generelt kan du ta en tur til legen og spørre om en undersøkelse om livmorhalsen er helt lukket eller det kan være en truende abort. Så kan du be om HCG blodprøver med 1 ukes mellomrom for å fastslå om alt er i orden eller ei.

Anonymkode: 0f130...21d

AnonymBruker
Skrevet

Håper det går bra. Når man er så tidlig som 6uker kan det bety både og. Når jeg hadde missed abortion så hadde jeg like fullt svangerskapssymptomer og positive tester til tross for at svangerskapet gikk i vasken. Samme med inkomplett abort som jeg hadde da det startet med små blødninger før jeg mista embryoet og så måtte til utskraping pga kroppen klarte ikke tømme livmora selv. Så det er ingen fasit. Noen igjen de blør og likevel går alt helt fint. Men 6uker på vei så er det vel egentlig tidlig å vite noe som helst. Iallfall digitale skal vise gravid 3+ hvis det viser noe annet så bør du gå til legen. Generelt kan du ta en tur til legen og spørre om en undersøkelse om livmorhalsen er helt lukket eller det kan være en truende abort. Så kan du be om HCG blodprøver med 1 ukes mellomrom for å fastslå om alt er i orden eller ei.

Anonymkode: 0f130...21d

Hvor lenge etter MA hadde du symptomer på graviditet, og positiv test? Hvor langt på vei var du da du mistet? 

Usikker på hvor lenge jeg skal gå å kjenne på symptomer og teste positivt, før jeg kan føle meg trygg.

TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge etter MA hadde du symptomer på graviditet, og positiv test? Hvor langt på vei var du da du mistet? 

Usikker på hvor lenge jeg skal gå å kjenne på symptomer og teste positivt, før jeg kan føle meg trygg.

TS

For meg så følte jeg meg gravid fram til etter den medisinske aborten. Skulle vært i uke 9, ble målt til uke 6.  Testet positivt tre uker etter medisinsk abort. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde frå uke 13-17, og sporadisk og uprovosert i andre og tredje trimester. Helt grusomt når det står på, sender deg en klem ❤

Anonymkode: 9d80b...986

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg blødde frå uke 13-17, og sporadisk og uprovosert i andre og tredje trimester. Helt grusomt når det står på, sender deg en klem ❤

Takk ❤️ Men det gikk bra med deg og baby?

Jeg har sluttet å blø nå, og tok blodprøve for å måle HCG-nivå i dag. Ny prøve på onsdag, så da krysser jeg fingre for at nivåene har gått opp🤞🏼

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk ❤️ Men det gikk bra med deg og baby?

Jeg har sluttet å blø nå, og tok blodprøve for å måle HCG-nivå i dag. Ny prøve på onsdag, så da krysser jeg fingre for at nivåene har gått opp🤞🏼

TS

Sorry, ser det høres ut som jeg allerede har født 🙈 Jeg er i uke 34 nå, siste blødning hadde jeg i uke 32. Som hysterisk førstegangs er jeg litt bekymra for at noe skal være galt, men ingenting som tyder på det 🥴😊

Krysser fingrene for at nivåene dine går opp🤞🤞

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, ser det høres ut som jeg allerede har født 🙈 Jeg er i uke 34 nå, siste blødning hadde jeg i uke 32. Som hysterisk førstegangs er jeg litt bekymra for at noe skal være galt, men ingenting som tyder på det 🥴😊

Krysser fingrene for at nivåene dine går opp🤞🤞

Åja, men du nærmer deg fødsel for hver dag nå da😉 vet om flere så har hatt blødninger gjennom deler av, eller hele svangerskapet, og det har gått fint. 

Takk for det, haaater å gå og vente slik, uten å kunne glede meg over å være gravid, eller innse at spiren er borte for og så se fremover mot neste prøveperiode.. 

Lykke til med fødsel og spedbarnstiden, du har mye og se frem til i ukene og månedene som kommer 🥰

TS

AnonymBruker
Skrevet

Åja, men du nærmer deg fødsel for hver dag nå da😉 vet om flere så har hatt blødninger gjennom deler av, eller hele svangerskapet, og det har gått fint. 

Takk for det, haaater å gå og vente slik, uten å kunne glede meg over å være gravid, eller innse at spiren er borte for og så se fremover mot neste prøveperiode.. 

Lykke til med fødsel og spedbarnstiden, du har mye og se frem til i ukene og månedene som kommer 🥰

TS

Tusen takk for det! Ja, det er i grunn fint å høre at det kan gå helt fint selv om man blør gjennom hele svangerskapet. 

Skjønner godt at det er helt grusomt å vente.. Jeg har mistet før. Min erfaring er at det er et veldig godt tegn at du har sluttet å blø. Jeg syns spontanaborten var nokså smertefull (verre enn vanlig menssmerter), og ikke til å ta feil av. Uansett, masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for det! Ja, det er i grunn fint å høre at det kan gå helt fint selv om man blør gjennom hele svangerskapet. 

Skjønner godt at det er helt grusomt å vente.. Jeg har mistet før. Min erfaring er at det er et veldig godt tegn at du har sluttet å blø. Jeg syns spontanaborten var nokså smertefull (verre enn vanlig menssmerter), og ikke til å ta feil av. Uansett, masse lykke til!

Hvor langt på vei var du når du mistet? Jeg har ikke hatt smerter, heller ikke klumper i blodet. Har fortsatt symptomer på graviditet, men det kan man kanskje ha en stund etter en evt. abort. 

Takk, jeg har ikke mistet håpet helt enda ☺️❤️

TS

Skrevet (endret)

Jeg blødde litt i begge mine svangerskap. Fikk to friske, fine unger.

Sender deg en god klem og ønsker  deg alt godt videre i svangerskapet.

Endret av Oppland
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Oppland skrev (21 minutter siden):

Jeg blødde litt i begge mine svangerskap. Fikk to friske, fine unger.

Sender deg en god klem og ønsker  deg alt godt videre i svangerskapet.

Tusen takk for gode, beroligende ord ❤️ 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor langt på vei var du når du mistet? Jeg har ikke hatt smerter, heller ikke klumper i blodet. Har fortsatt symptomer på graviditet, men det kan man kanskje ha en stund etter en evt. abort. 

Takk, jeg har ikke mistet håpet helt enda ☺️❤️

TS

Jeg var i uke 7 da jeg mistet. Det var som sagt ingen tvil når det skjedde og det hele var over på en dag! Hold meg gjerne oppdatert på målingen på onsdag❤ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en stor styrtblødning i uke 12, sikker på at jeg hadde mistet og spurte her inne husker jeg. Nesten alle svarene var at jeg sikkert hadde mistet. Heldigvis var det bare pga placenta previa❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...