AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Kom på når jeg leste en annen tråd. I den tråden var det tydelig best å dra mens de voksne ste-barna var på besøk hos pappaen sin, så de fikk alenetid. Slik har ikke vi det. Det er jeg som tar initiativ og ber de hjem til oss på middag og jeg er alltid her - har ikke følt det som et problem. (De er i 20årene.) Men blir jeg for på og masete? Han ene har dårlig kontakt med pappaen. De ringer aldri hverandre og mld sendes heller til meg enn til han. Jeg gar vært 10år i livene deres. Hilsen "bonusmor" på 39. Anonymkode: 9c6f8...f41 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kom på når jeg leste en annen tråd. I den tråden var det tydelig best å dra mens de voksne ste-barna var på besøk hos pappaen sin, så de fikk alenetid. Slik har ikke vi det. Det er jeg som tar initiativ og ber de hjem til oss på middag og jeg er alltid her - har ikke følt det som et problem. (De er i 20årene.) Men blir jeg for på og masete? Han ene har dårlig kontakt med pappaen. De ringer aldri hverandre og mld sendes heller til meg enn til han. Jeg gar vært 10år i livene deres. Hilsen "bonusmor" på 39. Anonymkode: 9c6f8...f41 Eeh... Her inviterer jeg ofte bonusbarn på middag mens far er bortreist. De eldste er tenåringer og ene er voksen! Det vet jeg de setter pris på og de betror seg til meg som en ekstra voksenperson i livet deres - til mors fortvilelse.. Anonymkode: 9155b...25e 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kom på når jeg leste en annen tråd. I den tråden var det tydelig best å dra mens de voksne ste-barna var på besøk hos pappaen sin, så de fikk alenetid. Slik har ikke vi det. Det er jeg som tar initiativ og ber de hjem til oss på middag og jeg er alltid her - har ikke følt det som et problem. (De er i 20årene.) Men blir jeg for på og masete? Han ene har dårlig kontakt med pappaen. De ringer aldri hverandre og mld sendes heller til meg enn til han. Jeg gar vært 10år i livene deres. Hilsen "bonusmor" på 39. Anonymkode: 9c6f8...f41 Det er selvfølgelig helt vanlig, både å be bonusbarn på middag og å være tilstede. Nesten så jeg tror du fisker etter ros og beundring. Men som sagt; det er helt vanlig! Du er ikke unik på noen måte. Anonymkode: 2ae51...894 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Veldig mange stemødre har tydeligvis et voldsomt behov for å høre hvor fantastiske de er, selv om det de gjør er helt vanlig. Anonymkode: e80c0...300 7
Daria Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Når du har vært en del av livene deres i ti år og dere har god kontakt, er det vel ikke noe å lure på eller grunn til å endre noe? jeg skjønner ikke helt hvorfor du trenger andres bekreftelse på at noe som tydeligvis fungerer bra for dere er riktig. 4
sirenas Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Nei. Det er ikke rart. Bare normalt hyggelig. 2
PM75 Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er selvfølgelig helt vanlig, både å be bonusbarn på middag og å være tilstede. Nesten så jeg tror du fisker etter ros og beundring. Men som sagt; det er helt vanlig! Du er ikke unik på noen måte. Anonymkode: 2ae51...894 Slutt nå! Det må være lov å spørre om ting uten å få sure oppgulp til svar! 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 2 minutter siden, PM75 said: Slutt nå! Det må være lov å spørre om ting uten å få sure oppgulp til svar! Men oj fisker bare etter ros. Anonymkode: dd4ec...362
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Helt normalt å be stebarna/familie hjem på middag. Hvorfor lurer du på det? Anonymkode: f28a3...621 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Er det nøye om noen synes du blir for på og masete? Gjør det du selv føler er riktig, og ikke tenk så mye på hva den ene eller den andre synes. Det blir svært slitsomt å leve om man skal gå rundt å overtenke alt mulig som omhandler stebarn. Jeg sier det fordi jeg gjorde det selv da jeg var stemor. Var så opptatt av å gjøre ting "riktig", at jeg mistet meg selv oppi det hele. Så mitt beste råd: Drit i det og bare vær deg selv. Man kan ikke gjøre alle til lags. Kanskje stebarna synes det er litt masete, kanskje de synes det er veldig hyggelig. Hvem vet, men det er jo ikke så nøye. Du er jo i allefall snill med dem og det setter de nok pris på Anonymkode: 9403d...34c 1
Pinkee Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Tenker at med voksne barn, så klarer de fint å ha alene kontakt med sin forelder uten tilrettelegging. Noe annet er yngre barn, da bør steforeldre være litt obs på å la barn ha alene tid med foreldre. Og, motsatt. Det kan være veldig lurt at "ste" har litt alene tid også. Det handler om å bygge relasjoner.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eeh... Her inviterer jeg ofte bonusbarn på middag mens far er bortreist. De eldste er tenåringer og ene er voksen! Det vet jeg de setter pris på og de betror seg til meg som en ekstra voksenperson i livet deres - til mors fortvilelse.. Anonymkode: 9155b...25e Takk, det er sånn jeg også føler det. Her er de to unge voksne. Takknemlighet viser de med at de vil komme Anonymkode: 9c6f8...f41 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig mange stemødre har tydeligvis et voldsomt behov for å høre hvor fantastiske de er, selv om det de gjør er helt vanlig. Anonymkode: e80c0...300 Har de det? Anonymkode: 9c6f8...f41
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 PM75 skrev (3 timer siden): Slutt nå! Det må være lov å spørre om ting uten å få sure oppgulp til svar! Så enig😆 Anonymkode: 9c6f8...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå