Gå til innhold

Hvordan kle baby 11 måneder rett. Sove i vogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er alt mellom - 3 til - 8 her om dagen. Hvordan ville du kledd barnet? 

Baby har blitt forskjølet. Usikker på om jeg har kledd på for dårlig. 

Blir barnet forskjølet av å kjenne på snø med bare hender feks? 

Anonymkode: 92a5e...6c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet blir ikke forkjølet av kulde, det må et virus til.  Men barnet er lettere mottagelig for virus vis kald. 

Veldig forskjellig hvor mye barn trenger av klær, også i vogn. Kommer an på hvilken vognpose dere har, hva som er under posen, over posen, hvor godt isolert vognen er i seg selv, forspise over vognposen igjen, regn/Vindtrekk med mer.

Men, jeg tenker gjennomsnittet har på barna et tynt lag med ull og tykkere ull over der igjen. Deretter god, lun pose i vognene. Tynne votter på hendene, gjerne ull. Min gutt derimot, hadde nok med ullundertøy, tynne votter og hals i dunposen på vinteren. Var god og varm, og ble svett med mer på seg. Så du må jo nesten prøve deg frem; så lenge barnet er passe varmt når du tar det opp. -3 til -8 tenker jeg tilsier samme mengde klær. 

Anonymkode: 5b05b...fd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet blir ikke forkjølet av kulde, det må et virus til.  Men barnet er lettere mottagelig for virus vis kald. 

Veldig forskjellig hvor mye barn trenger av klær, også i vogn. Kommer an på hvilken vognpose dere har, hva som er under posen, over posen, hvor godt isolert vognen er i seg selv, forspise over vognposen igjen, regn/Vindtrekk med mer.

Men, jeg tenker gjennomsnittet har på barna et tynt lag med ull og tykkere ull over der igjen. Deretter god, lun pose i vognene. Tynne votter på hendene, gjerne ull. Min gutt derimot, hadde nok med ullundertøy, tynne votter og hals i dunposen på vinteren. Var god og varm, og ble svett med mer på seg. Så du må jo nesten prøve deg frem; så lenge barnet er passe varmt når du tar det opp. -3 til -8 tenker jeg tilsier samme mengde klær. 

Forspise = fotpose

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler min 1-åring i dobbelt lag ull (ullbody og ullstrømpebukse + tynn ulldress), tykke sokker/ulltøfler, ullvotter og balaklava i ull. Dunpose og lammeskinn i vogna. 

Hvis barnet ditt er forkjølet ville jeg prøvd å ha hen sove inne til forkjølelsen har gitt seg. 

Barn blir ikke forkjølet av å ta på snø. 

Anonymkode: d1949...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke riktig så kaldt her, men alltid bitende kald og sur luft fra elva. Jentungen har på seg inne-ulla (ullstrømpebukse og ullbody + sokker) og en litt tykkere Janusdress som er mest ull. I tillegg til lue/hals og votter og lester. Alfa og omega for oss har vært en god vognpose. Før det lå hun på lammeskinn med to lag ull på kroppen og med flere lag ulltepper over seg. Frøs ikke da heller, men er mindre styr med ordentlig vognpose.

Anonymkode: c21a3...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...