AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg er som de fleste andre med små babyer trøtt om dagen. Vi har strevet oss gjennom 4-måneders søvnregresjonen, og har fortsatt netter som er veldig dårlige innimellom. Alle sier: sov når baby sover. Eller så tar mannen babyen og sier at jeg kan få en times søvn på dagtid. Men jeg KLARER IKKE sove på dagtid, selv hvor trøtt jeg er. Det er som om jeg får et slags adrenalinkick i det jeg skal til å legge meg nedpå, og bare tenker på babyen, alt jeg må få gjort eller andre ting. Blir liksom akutt våken når jeg legger meg ned, mens jeg kan være skikkelig trøtt sekundene før. Noen som har opplevd det samme? Eller som har tips til hvordan jeg kan få meg en liten halvtime med søvn på dagtid? Før svangerskapet sov jeg sjelden midt på dagen, men jeg klarte det om det var behov. I svangerskapet sov jeg 1-2 dupper hver dag 😅 Om natta sover jeg kjempegodt og har ingen problemer med å legge meg om kvelden. Anonymkode: 78b20...931
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Ammer du? Jeg begynte å bevisst amme babyen til formiddagsduppen, for da sovnet jeg også. Hvis ikke hadde jeg ikke sjans på å sovne - jeg ble bare liggende å tenke "nå må jeg sove, for snart våkner han"- og det hjalp jo ikke. Anonymkode: b65ab...ef8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Akkurat sånn hadde jeg det også! Har ikke noen gode tips, dessverre. Det gikk over av seg selv etterhvert, eller så sovnet jeg alltids hvis jeg bare var sliten NOK. Venter nummer to i februar og håper det blir annerledes da. Anonymkode: d6302...413 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ammer du? Jeg begynte å bevisst amme babyen til formiddagsduppen, for da sovnet jeg også. Hvis ikke hadde jeg ikke sjans på å sovne - jeg ble bare liggende å tenke "nå må jeg sove, for snart våkner han"- og det hjalp jo ikke. Anonymkode: b65ab...ef8 Fullammer ja. Men får bare babyen til å sovne i vogna på dagtid, hvis vi sover i senga eller sofaen må jeg holde han i armene mine. Men ja, er det jeg også ligger og tenker tror jeg. Anonymkode: 78b20...931 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Om jeg ikke får sove setter jeg på en podcast på øret. Da slutter jeg å tenke og bare slapper av. Kan jo prøves? 😊 Anonymkode: 9aee2...442 2
IkkeStudentLenger Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Klarer ikke sove når jeg _må_ sove, spesielt ikke på dagtid. Ikke sjans. 1
IkkeStudentLenger Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Fullammer ja. Men får bare babyen til å sovne i vogna på dagtid, hvis vi sover i senga eller sofaen må jeg holde han i armene mine. Men ja, er det jeg også ligger og tenker tror jeg. Anonymkode: 78b20...931 Samme her. Kun i bæresjal eller vogn i bevegelse, innimellom har hun sovnet oppå meg i armene mine den siste tiden. Men ikke alene på dagtid, det er kun om natten.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Jeg klarte heller aldri å sove på dagtid når babyene sov, som andre her lå jeg bare og tenkte «jeg må sove NÅ, for snart våkner han» og talte minuttene til babyen vanligvis ville våknet. Har ingen gode råd dessverre, annet enn at det går over - nå er de tenåringer og jeg ser de knapt😂 Anonymkode: a013c...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå