AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Nesten hver dag opprettes det en ny tråd om uføre. Hva tenker vi om dem? Hvorfor har disse et behov for å opprette stadige nye tråder? Anonymkode: dbe0d...585
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Vi kan jo begynne med deg, hvorfor oppretter du denne tråden? Går ut på det samme, nok er nok Anonymkode: 5316a...c27 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Jeg venter i spenning på tråden der det diskuteres om hvorfor det opprettes tråder om tråder der man debatterer hvorfor man oppretter nye tråder om uføre ... Anonymkode: 15a1e...8d2 9
SoWhat? Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Altså. Her inne sliter folk med mye rart. Både alkoholmisbruk ( overraskende mange vil jeg si) og div annet. Jeg har begynt å tenke at det nok er alkohol i bildet ang visse tråder. Fordi alkoholpåvirkede mennesker er de verste på å være aggressive, se på seg selv som offer, være bitre og misunnelige. Tror nok svaret ligger der. At de går på dem som de tror de har et visst overtak på? 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Jeg tenker de kan gå litt i seg selv. Men tviler at flere av de evner å tenke lengre enn sin egen nesetipp. Vi kan alle havne i den situasjonen. Anonymkode: 102f1...d64 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Jeg syntes ikke man skal diskutere mennesker som er uføre -men systemet rundt og hvorfor kan man ikke bare anerkjenne at det er syke mennesker det ute som ikke har mulighet til å bidra i arbeid? Og at vi faktisk har ett sikkerhetsnett i uføreordningen, så trenger man ikke «disse» de menneskene som faktisk var rett til å benytte seg av den. De har faktisk vært igjennom en prosess i systemet for å bli godkjent for å få en lovlig stønad. Anonymkode: 8463b...123 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 1 hour ago, SoWhat? said: Altså. Her inne sliter folk med mye rart. Både alkoholmisbruk ( overraskende mange vil jeg si) og div annet. Jeg har begynt å tenke at det nok er alkohol i bildet ang visse tråder. Fordi alkoholpåvirkede mennesker er de verste på å være aggressive, se på seg selv som offer, være bitre og misunnelige. Tror nok svaret ligger der. At de går på dem som de tror de har et visst overtak på? Det ville vært logisk. Det ville forklare hvorfor de dukker opp av og til og hvorfor enkelte fortsetter skrive der. Det reflekterer alkoholikerens drikkemønster. Og de blir mer og mer sinte og skriver mer dess fullere de blir. Det at livet deres er dritt blir veldig trykkende og de føler et sinne mot at andre får hjelp for sine problemer. Det føles grovt urettferdig at andre syke mennesker kan ha det ok når de selv føler seg oversett. Bare synd at det å gå etter andre aldri har hjulpet noen få et bedre liv. Hva om uføretrygd forsvant i morgen? Ville alkoholikerens liv bli bedre? Nei, tvert imot, de ville våknet i et kaldere og vanskeligere samfunn der færre ville kjempet om mer. Anonymkode: 3914e...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nesten hver dag opprettes det en ny tråd om uføre. Hva tenker vi om dem? Hvorfor har disse et behov for å opprette stadige nye tråder? Anonymkode: dbe0d...585 Jeg håper disse fordømmende menneskene virkelig får oppleve sykdom selv, og håper folk rundt dem bare himler med øynene når de ønsker litt sympati. Anonymkode: 261bd...200 4
SoWhat? Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville vært logisk. Det ville forklare hvorfor de dukker opp av og til og hvorfor enkelte fortsetter skrive der. Det reflekterer alkoholikerens drikkemønster. Og de blir mer og mer sinte og skriver mer dess fullere de blir. Det at livet deres er dritt blir veldig trykkende og de føler et sinne mot at andre får hjelp for sine problemer. Det føles grovt urettferdig at andre syke mennesker kan ha det ok når de selv føler seg oversett. Bare synd at det å gå etter andre aldri har hjulpet noen få et bedre liv. Hva om uføretrygd forsvant i morgen? Ville alkoholikerens liv bli bedre? Nei, tvert imot, de ville våknet i et kaldere og vanskeligere samfunn der færre ville kjempet om mer. Anonymkode: 3914e...ae3 Ingen er så egoistiske som alkoholikere. Det hører med i sykdomsbildet. Så stort sett alt virker grovt urettferdig for dem. 3
SoWhat? Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg håper disse fordømmende menneskene virkelig får oppleve sykdom selv, og håper folk rundt dem bare himler med øynene når de ønsker litt sympati. Anonymkode: 261bd...200 Ikke ønsk slike ting mot andre! Det er ikke bra altså.
PetterKanin Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Jeg tenker at de har lik rett til å starte debatter som resten av forumets brukere. 2
GrønnNellik68 Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Ikke verre enn alle trådene om de overvektige ... like ille .. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Tenker at dette er folk som misliker sin egen jobb eller aldri har opplevd sykdom så de rett og slett ikke forstår det. Anonymkode: 62b34...442 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Jeg er en av mange her inne som gjerne vil diskutere uføre på et samfunnsnivå - statistikk og bakgrunn/forklaring til denne, samt velferdssamfunn og bærekraft. Jeg synes dette er engasjerende og viktig å diskutere. Det er imidlertid umulig å gjøre her inne pga krenka uføre, som ikke evner å se forskjell på debatt på systemnivå og på individnivå. Ja, det finnes drittfolk som går inn for å henge ut uføre, men det finnes også et stort antall som diskuterer saklig, uten sjikane mot uføre. Anonymkode: e2421...7f1 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Jeg tenker andelen uføre i Norge er overaskende høy og at det definitivt er verdt å debattere hvorfor og hvordan vi kan få de ut i arbeid igjen. Anonymkode: 3c71b...6bd 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en av mange her inne som gjerne vil diskutere uføre på et samfunnsnivå - statistikk og bakgrunn/forklaring til denne, samt velferdssamfunn og bærekraft. Jeg synes dette er engasjerende og viktig å diskutere. Det er imidlertid umulig å gjøre her inne pga krenka uføre, som ikke evner å se forskjell på debatt på systemnivå og på individnivå. Ja, det finnes drittfolk som går inn for å henge ut uføre, men det finnes også et stort antall som diskuterer saklig, uten sjikane mot uføre. Anonymkode: e2421...7f1 Det er de som kommer med usaklig nedsettende kommentarer om uføre som ødelegger de trådene, ikke de uføre. Når man begynenr med statistikk og noen kommer med kommentarer "ja, det er mange som ikke er syke en gang" så vil det avspores. Og det er ikke de uføre som begynner.... Anonymkode: 3914e...ae3 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Fordi uføre er tette snyltete folk generelt. Ingen av dem burde hatt rett til uføretrygd med mindre det ikke var ÅPENLYST at man var det Anonymkode: 9f130...588 3
SoWhat? Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er en av mange her inne som gjerne vil diskutere uføre på et samfunnsnivå - statistikk og bakgrunn/forklaring til denne, samt velferdssamfunn og bærekraft. Jeg synes dette er engasjerende og viktig å diskutere. Det er imidlertid umulig å gjøre her inne pga krenka uføre, som ikke evner å se forskjell på debatt på systemnivå og på individnivå. Ja, det finnes drittfolk som går inn for å henge ut uføre, men det finnes også et stort antall som diskuterer saklig, uten sjikane mot uføre. Anonymkode: e2421...7f1 Allerede i første setning bommer du. Diskutere mennesker som ikke råder over sin situasjon mtp arbeidsevne er jo helt tullete. At du derimot vil diskutere uføretrygd og hva som eventuellt kan gjøres for å hjelpe folk ut i arbeid , blir mer saklig. Det er en idiotisk forestilling her inne om at uføretrygdede selv bestemmer om de vil være det. Man går på uskyldige mennesker. Det er bare dumskap og aggressivitet som så langt fra skaper saklig debatt! 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Tenker at de burde ansettes hos NAV i avdeling som jobber med trygdesvindel. De er smarte og av de få som faktisk forstår at minst halvparten av de uføretrygda har jukset og jugd seg til trygd. Anonymkode: 0fe82...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nesten hver dag opprettes det en ny tråd om uføre. Hva tenker vi om dem? Hvorfor har disse et behov for å opprette stadige nye tråder? Anonymkode: dbe0d...585 Jeg tror det er to hovedgrupper; de som er misfornøyd med egen jobb/eget liv og de som kjeder seg litt. Uføretråder trenger ikke noe videre aktivt engasjement utover det å opprette tråden - den lever av seg selv. Anonymkode: e2d95...7f6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå