Gå til innhold

Dialog om sex i forholdet deres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte snakker dere som er i forhold om sexlivet deres? Snakker dere om det til vanlig rundt middagsbordet, eller blir det mest når dere er kåte og holder på i sengen? Snakker dere åpent om fantasier o.l?

Hvordan kom dere dit at dere delte det dere liker /tenner på, med hverandre?

Her hos meg skorter det litt på denne samtalen, og det kjenner jeg gnager litt. Føler jeg ikke får utløp for alle fantasier, da fruen virker mer enn godt fornøyd med vanlig knull i misjonæren.. Føler jeg har lyst til å snakke mer åpent om dette med henne i håp om å prøve ut nye ting, men er usikker på hvordan jeg skal starte.

Anonymkode: 33f6e...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt middagsbordet blir nok litt kleint, men jeg tenker etter sex er en fin stund å prate om slikt. Det gjør iallfall vi. Liggende i sengen, spørre om hun har noen fantasier, fortelle om noe du ønsker å gjøre. 
Man kan vel egentlig snakke om alt dersom den andre partneren er noenlunde oppegående (ikke tar alt som kritikk eller er ellers ekstremt nærtagende) og selvfølgelig handler det litt om hvordan man snakket om det. Ta det litt løst og ledig, ikke i en anklagende eller nedsettende tone 

• Liker 1
Skrevet

Vi kunne fint ha snakket om det rundt middagsbordet, men nå har vi 2 barn så vi prøver å unngå det akkurat da 😂

Ellers kan vi snakke om det i sofaen, i bilen og hvor enn ellers når vi er alene. Stort sett ikke når vi er kåte. Vi kan gjerne sitte å scrolle på sexleketøy feks, og bare snakke om hva som ser gøy ut og ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir tilbakemeldinger mens vi har sex og etterpå. Vi kan prate helt åpent om det rundt middagsbordet. Senest i går var vi på erotikk1 og kjøpte sexleketøy. Dette kan kanskje åpne opp for samtalen mellom dere? På butikken blir det også litt latter og humor pga mye forskjellige preferanser på utvalget 😅 

Vi har også vært på parkurs hvor blant annet sex var et tema. Man fikk ei bok hver hvor man blant annet skulle krysse av hvor fornøyd man selv var med sexlivet og hvor fornøyd man trodde partner var. Etterpå sammenlignet vi svarene og pratet om dem. Dette kan være en øyeåpner innenfor alle egenskaper med forholdet da man TROR man vet hva den andre tenker. Ingen er tankelesere, det er derfor man må prate om det.

Vi har aldri hatt problemer med å si hva vi ønsker og ikke. Dersom du tar steget selv om du synes det er kleint, så vil nok dette åpne opp for samtalen. Du må rett og slett bare ta på deg den kleinheten dersom det oppleves sånn og gå rett i kjernen. Jeg synes dette ufarliggjør situasjonen.

Alltid gi ros/skryt/omsorg først og deretter et forslag. Feks:

«Jeg synes du er så utrolig deilig når jeg tar deg bakfra. Jeg kunne tenkt meg og prøvd en liten butplug. Hva tenker du om det?».

«Jeg elsker når du får orgasme og ønsker at du skal få sterkere og bedre orgasmer. Hva tenker du vi kan gjøre for å forsøke å få til det?»

«Husker du den gangen for 2 år siden da du hadde på deg den strømpebuksa? Jeg ble så kåt av det. Kunne du tenkt deg.....?»

Dette er mine forslag ihvertfall. Men vi er alle forskjellige, så alle får gå frem på sin måte. Lykke til 🤗

Anonymkode: 183f1...f10

• Liker 5
Skrevet

Vi har heldigvis alltid snakket veldig åpent om sex osv.
Når? Når det faller oss naturlig, eller vi har noe på hjertet. 

For vanskelige samtaler, er det lurest å gjøre det med klærene på har jeg funnet ut. 

Skrevet

Vi prater lett om sex, men unngår det når andre er til stede. Sex er en hverdagslig sak - det hører til i hverdagen og da prater vi om det.

Som @SlemUlv, tar vi også de vanskelige samtalene med klærne på, men ellers er påkledning og tidspunkt egentlig ikke så viktig. Vi prater om det når vi føler for det.

Men det har tatt litt tid før vi kom dit vi er i dag. Kanskje dere kan prøve noen tilfeldige sexspørsmål? Det kan oppleves mindre «farlig» enn hvis praten handler om at man ikke strekker til eller andre problemer i sexlivet. 💜

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rundt middagsbordet kunne blitt veldig kleint, sånn av hensyn til barn. Hadde det bare vært oss to, hadde det sikkert vært mulig det også. Vanligvis prater vi litt etter sex, mens vi ligger i senga og koser. Skulle det være problemer, er det enklest å snakke om utenfor senga, men i all hovedsak er det jo ikke det vi snakker om.

Anonymkode: 0c4c7...250

Gjest Alterego666
Skrevet

Vi har aldri hatt Den Store Samtalen om sex, men sex er ofte et tema vi kommer inn på gjennom andre temaer. Slik blir det en lang pågående samtale som aldri legges vekk, og hvor ingenting er spikret.

Jeg er nok mer pågående i samtale, enkelte ganger blir hun sjenert og da legger jeg emnet vekk før det dukker opp igjen senere. Slik modnes vi sammen.

Når det kommer til å ta initiativ i praksis er vi ganske likestilte. Hun er et deilig fyrverkeri.

AnonymBruker
Skrevet

I mine forhold har dette vært veldig ulikt, noen har vist interesse for å snakke om slikt og andre ikke.

Jeg har vært mer reservert når jeg har følt meg utrygg i forholdet. Om jeg føler meg trygg på at han synes jeg er supersexy og han liker personligheten min, er jeg åpen og leken. 😊

Anonymkode: 432c1...357

• Liker 1
Skrevet

Det er helt naturlig og uproblematisk for oss å snakke om sex. Men vi gjør det selvsagt kun når vi er alene. Vi snakker sikkert mest om det i senga, men også i andre situasjoner i hverdagen når vi føler for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...