Gå til innhold

Hvor/hvordan fant du dine beste venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre folk sine historier 😊

Anonymkode: d01a5...f19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To på jobb

En på felles skole og jobb

En på språkkurs

En via felles venninne (som var en tidligere kollega)

En pga barn i samme barnehage

Anonymkode: 4e3ef...a86

AnonymBruker
Skrevet

På ungdomsskolen og via andre bekjente.

Anonymkode: c7baa...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen av mine beste venner i russetiden. Vi gikk ikke i klasse men havna på russebil sammen. 😊 Folk sier russetiden er oppskrytt, er ikke enig i det! 

Anonymkode: d01a5...f19

AnonymBruker
Skrevet

Aller beste venninne møtte jeg da vi bodde i utlandet. 

Beste mannlige venn møtte jeg via felles venner. 

Anonymkode: b9c2a...395

AnonymBruker
Skrevet

Via barneskolen, vgs, jobb, fest, og felles hobby/fritidsaktivitet. :)

Anonymkode: 17530...125

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Via barneskolen, vgs, jobb, fest, og felles hobby/fritidsaktivitet. :)

Jo, og min absolutte bestevenn var jeg nabo med fra vi var 2 år. Så hele barneskolen og ungdomskolen gikk vi sammen, og vi har god kontakt i dag. ❤ men møtte henne først og fremst som nabo. 

• Liker 1
Skrevet

På universitetet, på bussen, i barnehagen, mødre til sønnens kamerater...

AnonymBruker
Skrevet

På universitetet. Alltid følt meg annerledes enn andre jenter på grunnskolen og vgs fordi jeg ikke var interessert i klær, sko, sminke, osv. Så begynte jeg å studere noe jeg brant for, og nå har jeg mange venner som interesserer seg for de samme tingene som meg 🙂

Anonymkode: a3594...6f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ene da jeg gikk i barnehagen, andre er gift med broren til mannen min😊

Anonymkode: ec6cf...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig tilfeldig faktisk!

Venn 1: nabogutt jeg har kjent siden jeg var 4 og han 5. Vi fikk ofte spørsmål om når vi skulle gifte oss, og gift har vi blitt, dog ikke med hverandre :fnise: Sorry to disappoint! )

Venn 2 og 3: De kjente alt hverandre, og i 3 klasse havnet vi i samme klasse, og siden har vi vært en trio

Venn 4: Dame jeg møtte gjennom KG og som har blitt en veldig god venninne

Venn 5: Brevvenn fra utlandet som jeg begynte å reise med, og nå er han kjæresten. Whoops:)

Så, ikke så mange venner men gode venner:) Har selvsagt mer perifære venner også som er hyggelig å treffe, gode kolleger, naboer osv., men de over er vel kjernen i omgangskretsen min.

Anonymkode: 2eab2...b53

AnonymBruker
Skrevet

Møtte ene bestevenninna mi på trening for maaange år sidenz Husker jeg beundret henne fordi hun var så fin. Så plutselig en dag trente vi sammen å så ble vi bestevenner etterhvert 😂

ei annen god venninne av meg møtte jeg på min forrige jobb.

samme med en tredje venninne, der også jobb. 

har en kamerat også som jeg møtte via min venninne. Vi er som to dråper vann når d kommer til humor og har d kjempegøy sammen så ble ett vennskap der mellom oss. 

litt tilfeldig hvor man treffer folk. 
har også gode venner som jeg sjeldnere ser pga bosted. Men d er da en kusine av meg, en gammel skolevenninne fra VGS, og ei som var sammen med en kamerat av min ungdomskjæreste. 

jeg syns d er rart med det men vet at jeg enda har tilgode å møte flere jeg kan bli god venn med. Gode venner kan dukke opp hvor som helst. Når som helst. 

Anonymkode: 68490...d98

AnonymBruker
Skrevet

Barna våre fant hverandre. Jeg hadde ikke venner før barnet mitt begynte på skolen. Nå har vi to vennepar som er foreldre til vårt barns beste venner.

Anonymkode: 2792c...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min aller beste og nærmeste venninne fant jeg i barnehagen midt på 80 tallet❤️ Vi er fortsatt nære venninner. 
De andre nære venninnene har jeg fra barneskole og videregående, vi har vært en venninnegjeng i mange mange år. 
Ellers så har jeg og mannen to vennepar vi er nære venner med, der er mennene mannens barndomsvenner, og damene har blitt mine venninner.

Anonymkode: f2d79...c09

Skrevet

Noen har jeg hatt siden barndom/ungdom. Andre har jeg truffet via jobb og hobby. Ei god venninne er min brors ekskone. De har heldigvis godt forhold, så det er uproblematisk å fortsette vennskap 

Skrevet

De to som jeg regner som mine beste og eldste venner ble jeg kjent med via jobb. 

Når jeg tenker meg om, så har jeg møtt de fleste gjennom jobb eller studier. Og det siste året har jeg også blitt kjent med flere gjennom diverse vennegrupper på facebook. 

AnonymBruker
Skrevet

Fra barndom, studietid og fester. 

Anonymkode: a2dd3...abe

Gjest Warrior
Skrevet

De fleste ble jeg kjent med på barneskolen fra 6 års alderen. Er nå over 30 og fortsatt bestevenner.

AnonymBruker
Skrevet

Venn 1: svigerinne som ble bestevenninne. Hun var bare et barn da jeg ble sammen med broren, men ca 10 år senere ble hun en ekstremt godt venn..

Venn 2: usikker, hun bare dukket opp i livet mitt en dag da jeg flyttet til denne byen. Mannen hennes er barndomsvenn med min mann. Har sakte men sikkert blitt et utrolig nært og godt vennskap. Hun har jobbet mye og vi hadde lite kontakt i mange år, men er i dag hjemmeværende og vennskapet har blitt sterkere pga mer kontakt  og det faktum at jeg har sett mer av det gode hjertet hennes 

venn 3: har ikke så mye kontakt da hun bor i en annen by, men veldig hjertekontakt og møtes alltid før jul osv. Hun dukket opp på verst tenkelige tidspunkt i livet mitt, ca 4 år siden.. 🙊 Jeg var veldig syk og prøvde å holde hodet over vann og være litt sosial, tross store smerter og lite krefter. Ikke så artig for andre med andre ord. 99 % av nye bekjentskap var helt uinteressert i meg pga sykdommen min, men hun her bare «deg liker jeg» og var kommet for å bli. 

venn 4: da venn 3 flyttet til en annen by for 1 år siden spurte hun om hun kunne besøke meg og ta med en venn (4) som var innflytter til samme by som meg. Fra første sekund viste venn 4 at hun likte meg at sa rett ut at jeg var hennes nye nære venn.. 

venn 5: er usikker, alltid kjent henne som en bekjent, men det siste året har vi fått et veldig nært vennskap pga venn 4 som er felles venn

Disse 5 har i koronatiden blitt et «gjeng» som tar vare på hverandre over gruppechat og også noen besøk av og til. 

Har også noen andre nære venner, som feks søstrene mine, svigerinner, osv. Men disse 5 er «gjengen» min.

Føles så rart og godt å si det, inntil bare få år siden var jeg ekstremt ensom og ble rett og slett mislikt pga sykdommen min. Har ikke tall på hvor mange som har sagt sårende ting, holdt meg utenfor, vært helt uinteressert i meg osv, for ting jeg ikke kunne noe for. Før jeg ble syk var jeg godt likt og hadde mange venner. Av disse er kun venn 2 igjen (pluss venn 1 som var min svigerinne, men som var veldig ung da jeg ble syk, så er først de siste årene vi har blitt nære..). 

Det betyr så mye med gode venner.

Anonymkode: 042f4...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...