AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 En stund før jul var mannen min på et jobbarrangement sammen med noen kolleger. Det lå i kortene at det ville bli middag og alkohol under og etter, og jeg vet av erfaring at disse tilstelningene kan bli av det fuktige slaget. Vi har vært gift i over 15 år og vi har begge stor frihet i forholdet, ingen av oss er sjalu og vi krangler lite. Så det var null stress at han skulle på dette. Jeg våkner en gang på natta, i tretiden, og ser at han ikke har kommet hjem enda. Jeg tenkte det var litt ulikt ham å være SÅ sen, men jeg sovner igjen. Så våkner jeg i syvtiden igjen, og han er enda ikke hjemme. Jeg ble skikkelig redd, sto opp for å hente mobilen, den ligger alltid på kjøkkenet. Der ser jeg en melding fra ham, sendt i totiden på natta, at han ikke rakk nattbussen og valgte å sove hos en kollega. Jeg kjenner henne litt, og vet at hun og mannen min kommer godt overens. Jeg vet imidlertid ikke om hun er singel eller ei, bare at hun også har barn. Jeg fikk en litt uggen følelse, men jeg tenkte at det fikk passere, jeg er jo ikke en sjalu person og jeg kan ikke tenke meg at det har skjedd noe upassende mellom de to. Likevel ble jeg uforklarlig irritert, og det føltes veldig sterkt som om han hadde tråkket over en eller annen grense jeg ikke visste at jeg hadde. Han kom hjem, og vi snakket vanlig, om han hadde hatt det gøy osv, og joda det hadde han. Hele dagen gikk, jeg hadde forskjellige ting jeg skulle, så ble ikke egentlig tid å prate så mye. Men jeg fikk sagt litt sånn halvveis på tull at det var jo ""bra"" at det ordna seg så greit med overnatting, haha, du driver og overnatter med andre damer, liksom, bra du har en tålmodig kone, osv. Han lo det bort. Selvfølgelig, jeg lo jo også, som den tålmodige og romslige kona jeg er. Helt tilfeldig, flere timer etter, kommer det fram at overnattingen ikke var på sofaen hjemme hos henne, men på et hotellrom. Altså, hva byr du meg! Jeg ble så sjokkert at jeg ikke greide å reagere, jeg begynte å le. Og han virka helt panisk selv, lo litt sånn høyt og skingrende. Den reaksjonen alene gjør meg enda mer forbanna, for jeg så at han ikke var helt seg selv, men jeg vet ikke om det er fordi han var redd jeg skulle bli rasende, eller om det er fordi han faktisk har noe å skjule. Jeg tenkte ikke helt klart i øyeblikket, og sjansen til å si at dette faktisk ikke er ok for meg passerte. Jeg er jo ikke sjalu, og jeg tror fortsatt ikke at det faktisk kan ha skjedd noe, og da burde det i mitt vanligvis rasjonelle hode egentlig være helt greit at han valgte det som var mest praktisk i øyeblikket. Likevel er jeg nå lyn forbanna i retrospekt, fordi han sov på det jeg må anta er et singelrom med en annen kvinne, og at han tilsynelatende bare tar for gitt at det er greit å gjøre. Men mest av alt er jeg forbanna på meg selv, at jeg ble så handlingslammet at jeg ikke fikk dratt den grensa da jeg hadde mulighet. Jeg er altfor stolt til å både innrømme at jeg ikke er ok med det, og i alle fall for stolt til å innrømme at jeg i ukesvis har latt som om det var null stress. Faen også! Hvordan hadde dere reagert om partneren deres plutselig overnattet med en bekjent av motsatt kjønn? Anonymkode: 86735...d69 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. januar 2021 Du er utrolig naiv hvis du tror ikke noe skjedde. Anonymkode: 9caf5...da7 109
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Du kan fortsatt ta en prat med han om dette, da du nå vet at du ikke synes dette er innafor. Og så hadde jeg spurt rett ut om noe skjedde. Anonymkode: 782fc...666 45
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Du kan fortsatt ta en prat med han om dette, da du nå vet at du ikke synes dette er innafor. Og så hadde jeg spurt rett ut om noe skjedde. Legge til; Du kan bruke jula som unnskyldning, si at du ikke ønsket å ta samtalen før jul fordi du var redd for hva utfallet ble. Anonymkode: 782fc...666 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 3. januar 2021 Han kunne bestilt sitt eget rom på hotellet. Det er ikke fullt på hoteller i disse tider. Anonymkode: 145b2...7a5 105
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan fortsatt ta en prat med han om dette, da du nå vet at du ikke synes dette er innafor. Og så hadde jeg spurt rett ut om noe skjedde. Legge til; Du kan bruke jula som unnskyldning, si at du ikke ønsket å ta samtalen før jul fordi du var redd for hva utfallet ble. Anonymkode: 782fc...666 Enig i denne! Anonymkode: 22e65...25d 6
Populært innlegg Utelukke Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 3. januar 2021 Hm. Om han ikke rakk nattbussen og ønsket å spare penger ved å ikke ta taxi - så er det veldig rart at han velger et hotellrom - som oftest er nokså dyrt når det bookes spontant. Og taxi-kostnaden ville nok vært rimeligere. Derfor tror jeg det ligger mer bak det her enn hva han sier. Spesielt om han delte rom med henne. Hvorfor dro ikke hun hjem til seg selv. Hm... Veldig lei meg for dette - men jeg tror han var utro. 89
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Dessuten løy han og sa han overnattet hos en kollega. Jeg hadde reagert på løgnen og at han sov med henne. Med mye alkohol i bildet er det sjanser for det skjedde noe Anonymkode: 145b2...7a5 32
Populært innlegg Blueberrymuffin Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Sorry at jeg er litt vel direkte og bastant, men dette gidder jeg ikke å pakke inn. Ja, han har vært utro. Hvis han hadde snakket sant om at han ikke rakk bussen ville han enten 1) Ringt deg for å hente han, eller 2) Ringt etter taxi / drosje, eller 3) bestillt hotellrom for kun seg selv. Når to mennesker velger å leie hotellrom sammen i fylla, sier det seg selv at han er utro og at de på forhånd har bestemt seg for å ha sex. Spørsmålet er hvor lenge han har holdt på slik, og om det er et engangstilfelle, eller om dette er noe som har foregått i lengre tid mellom ektemannen din og denne kollegaen. En ting er sikker, mannen din er utro, og respekterer deg ikke nok til å si sannheten. Ville blitt rasende om jeg var i dine sko, ingenting ved dette er greit eller ok. Endret 3. januar 2021 av Blueberrymuffin 70
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Helt uakseptabelt. Hvis du ikke tar det opp blir det liggende å gnage. Hvorfor tok han ikke taxi? Eller lå over hos noen som kjørte eller bodde i nærheten eventuelt? Sov de i den samme senga? To voksne kollegaer etter fest? Veldig spesielt. Min partner har venner av motsatt kjønn, men jeg setter grensen før samsoving, det er forbeholdt kjæresten, altså meg. Anonymkode: 9da68...7cb 26
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Slik jeg forsto det, var det hun som hadde booket rommet på forhånd, antar hun bor langt unna der arrangementet var. Så da han mistet bussen, tilbydde hun ham, eller på en eller annen måte kom de fram til at han kunne sove der også. Det ble lagt fram for meg som et kostnadsbesparende tiltak, så å leie et eget rom for ham alene ville blitt dyrere. Da det kom fram, reagerte han som om det hadde vært selvforklarende, at de ikke var hjemme hos henne. Kanskje han tror jeg vet hvor hun bor, og at det derfor hadde vært logisk, men jeg vet ikke hvor huset hennes er. Men det er jo en utrolig risikabel løgn! Hvis han ville skjule noe hadde han vært tryggere med å si at han ble med en mann hjem, eller på hotell, hvis han først skulle lyve. De var jo flere på dette arrangementet, og det er jo ikke folk jeg omgås nok til å finne ut noe sånt. Anonymkode: 86735...d69 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik jeg forsto det, var det hun som hadde booket rommet på forhånd, antar hun bor langt unna der arrangementet var. Så da han mistet bussen, tilbydde hun ham, eller på en eller annen måte kom de fram til at han kunne sove der også. Det ble lagt fram for meg som et kostnadsbesparende tiltak, så å leie et eget rom for ham alene ville blitt dyrere. Da det kom fram, reagerte han som om det hadde vært selvforklarende, at de ikke var hjemme hos henne. Kanskje han tror jeg vet hvor hun bor, og at det derfor hadde vært logisk, men jeg vet ikke hvor huset hennes er. Men det er jo en utrolig risikabel løgn! Hvis han ville skjule noe hadde han vært tryggere med å si at han ble med en mann hjem, eller på hotell, hvis han først skulle lyve. De var jo flere på dette arrangementet, og det er jo ikke folk jeg omgås nok til å finne ut noe sånt. Anonymkode: 86735...d69 Er vel et rask google søk det, så finner du ut hvor hun bor. Da finner du fort ut om mannen din juger. Anonymkode: c49be...698 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Hvis han ikke har vært utro, er det mest sannsynlig bare fordi HUN kan ha avvist han fordi han er i forhold. Viljen til å være utro var tydelig tilstede her. Du er naiv om du lar sånt passere. Anonymkode: d13e2...ba1 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg forsto det, var det hun som hadde booket rommet på forhånd, antar hun bor langt unna der arrangementet var. Så da han mistet bussen, tilbydde hun ham, eller på en eller annen måte kom de fram til at han kunne sove der også. Det ble lagt fram for meg som et kostnadsbesparende tiltak, så å leie et eget rom for ham alene ville blitt dyrere. Da det kom fram, reagerte han som om det hadde vært selvforklarende, at de ikke var hjemme hos henne. Kanskje han tror jeg vet hvor hun bor, og at det derfor hadde vært logisk, men jeg vet ikke hvor huset hennes er. Men det er jo en utrolig risikabel løgn! Hvis han ville skjule noe hadde han vært tryggere med å si at han ble med en mann hjem, eller på hotell, hvis han først skulle lyve. De var jo flere på dette arrangementet, og det er jo ikke folk jeg omgås nok til å finne ut noe sånt. Anonymkode: 86735...d69 Om han mistet bussen.... tror knapt det. Kan være han var redd du skulle spør hvem han delte rom med, og evt sjekket det opp- derfor bedre å si hvem det var Anonymkode: 145b2...7a5 14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vel et rask google søk det, så finner du ut hvor hun bor. Da finner du fort ut om mannen din juger. Anonymkode: c49be...698 Takk. Hun bor såpass usentralt at det gir mening å booke et hotellrom på forhånd. Anonymkode: 86735...d69 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk. Hun bor såpass usentralt at det gir mening å booke et hotellrom på forhånd. Anonymkode: 86735...d69 Men regner jo med at dere også bor usentralt, siden han ikke kunne gå hjem. Ville du sagt at det ga like mye mening om mannen din booket hotell hver gang han skulle være med på noe på kveldstid? Anonymkode: c49be...698 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Det du kjenner på, trenger ikke å være sjalusi eller en grense. Han har satt deg i en posisjon hvor du er nødt til å ta et valg om du stoler på at det ikke skjedde noe. Dette trenger vi ikke å gjøre i hverdagen, da drar vi på jobb, kommer hjem, sover sammen. På fest er han med masse folk, du har sett han full før, og alt dette er i utgangspunktet trygge situasjoner hvor det er enkelt å kjenne tillit. Men nå kom en ny situasjon, og du kommer aldri til å vite om du har fått høre sannheten, om sannheten så er at det ikke skjedde noe som helst. Dette er et valg du må ta, selv om kanskje redsel og mistanker lurer seg frem. Kanskje det er derfor du er så forbanna, for det er ikke ok å bli satt i en sånn situasjon. Anonymkode: 7013b...3a0 27
Utelukke Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk. Hun bor såpass usentralt at det gir mening å booke et hotellrom på forhånd. Anonymkode: 86735...d69 Men hvor usentralt er det snakk om? Hvor er dette? I huttaheita et sted? Er det snakk om milevis med avstand eller kilometer? Greit nok at hun hadde booket et hotellrom for seg selv. Men det er noe som skurrer her. Om det var viktig for ham å komme seg hjem hadde han rukket nattbussen. Det høres jo ut som det ble avklart allerede før start at han skulle dele rom med henne - for om unnskyldningen er at det ville være kostnad-besparende, så måtte hun ha visst i forkant at hun skulle dele utgiftene for det rommet allerede før hun bestilte. Om hun uansett hadde tenkt til å bo på dette rommet - så blir det feil at han betaler halvparten. Hm... Hadde følelsene mine for partner skrantet hadde jeg nok kanskje blitt med på noe sånt - men om forholdet var stabilt og godt hadde jeg ikke utsatt partner for den tvilen dette skaper, og jeg hadde aller helst gjort alt for å komme meg hjem den natten. Jeg hadde også informert om at det kom til å skje i det jeg oppdaget at nattbussen hadde gått. Det at han først lyver om det gjør det hele enda mer mistenksomt. Endret 3. januar 2021 av Utelukke 14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du kan bruke jula som unnskyldning Hun behøver ingen unnskyldning. Det sagt, så lever hun i et forhold hvor hun virker profesjonelt godtroende. Så da er det kanskje ikke så rart at dette er skjedd. Anonymkode: f6b63...632 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men regner jo med at dere også bor usentralt, siden han ikke kunne gå hjem. Ville du sagt at det ga like mye mening om mannen din booket hotell hver gang han skulle være med på noe på kveldstid? Anonymkode: c49be...698 Vi bor på et lite sted, her bor man enten usentralt eller ekstremt usentralt for å sin det sånn. Det er ikke noe alternativ å gå hjem, men vi bor sånn til at man kommer seg hjem uten å blakke seg fullstendig. Vanligvis tar han taxi hvis han en sjelden gang er ute. Vi er så å si aldri på byen, særlig ikke nå, så ja, det er veldig merkelig at han akkurat denne gangen valgte å bli i sentrum. Jeg tenkte i utgangspunktet at det var kø, han var kanskje litt full, og det hele ble litt styrete, enklere å bare kræsje på hotellet til dagen etter. Anonymkode: 86735...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå