amoreena Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei Jeg lurte egentlig bare på om det er noen elektrikere her som vil fortelle om hvordan de opplevde tiden som lærling og om de trives å jobbe som elektriker og litt om hvilke oppdrag dere har?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jeg er ikke elektriker selv, men jobber på verft blant mange elektrikere. Min oppfatning er at det kan være fysisk tungt, fordi veldig mye av det elektriske ombord i skip er oppe i taket, over takplatene, noe som ofte fører til ugunstige arbeidsstillinger og arbeid over hodet, i gardintrapp. Det er vel gjerne sånn andre steder også. Kjenner en med fagbrev som elektriker som sluttet av den grunnen, og fikk jobb som noe helt annet. Inntrykket mitt er at om du skal bli gammel i det yrket, er det absolutt en fordel å være over gjennomsnittlig interessert i faget Anonymkode: 357b4...981 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Samboeren min er elektriker og jeg kan skrive under på at det er fysisk tungt arbeid, og så og si alle får slitasjeskader i skuldrene. I tillegg er det alltid mye å gjøre, man har korte tidsfrister og man må prøve å selge inn produkter osv som mange synes er slitsomt. Han videreutdanner seg nå til elfagingeniør for å slippe unna å «jobbe på gulvet». Sånn ellers er det relativt fleksibelt arbeid, han får jobbe med de han vil og det han vil, og legger opp dagen sin noenlunde selv. Anonymkode: 8a326...b38 1
amoreena Skrevet 3. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke elektriker selv, men jobber på verft blant mange elektrikere. Min oppfatning er at det kan være fysisk tungt, fordi veldig mye av det elektriske ombord i skip er oppe i taket, over takplatene, noe som ofte fører til ugunstige arbeidsstillinger og arbeid over hodet, i gardintrapp. Det er vel gjerne sånn andre steder også. Kjenner en med fagbrev som elektriker som sluttet av den grunnen, og fikk jobb som noe helt annet. Inntrykket mitt er at om du skal bli gammel i det yrket, er det absolutt en fordel å være over gjennomsnittlig interessert i faget Anonymkode: 357b4...981 Høres også ut som man burde hole seg litt i fysisk aktivitet og
amoreena Skrevet 3. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samboeren min er elektriker og jeg kan skrive under på at det er fysisk tungt arbeid, og så og si alle får slitasjeskader i skuldrene. I tillegg er det alltid mye å gjøre, man har korte tidsfrister og man må prøve å selge inn produkter osv som mange synes er slitsomt. Han videreutdanner seg nå til elfagingeniør for å slippe unna å «jobbe på gulvet». Sånn ellers er det relativt fleksibelt arbeid, han får jobbe med de han vil og det han vil, og legger opp dagen sin noenlunde selv. Anonymkode: 8a326...b38 Oki! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå